Начало Медицинска енциклопедия Лечения Лечебни методи за подсилване на имунната система Ваксини и имунопрофилактика

Лечебни методи за подсилване на имунната система

Лечебни методи за подсилване на имунната система - изображение

Спазвайте подходящ хранителен режим

Спортувайте редовно

Спете достатъчно

Поддържайте здравословно тегло

Хигиена

Следете редовно здравословното си състояние

Контролиране на кръвното налягане

Откажете тютюнопушенето

Прием на алкохол в разумни граници

Намалете стреса

Приемайте достатъчно количество вода

Разболява ли ни излагането на студ? Влияние върху имунитета

 

Начина на живот оказва много сериозно влияние върху състоянието на имунната система, а от там и върху здравето като цяло. Затова и основните лечебни методи за подсилване на имунната система са свързани именно с нашите навици и здравословното ни поведение.

Промяната на вредните навици може да е решаваща за възстановяване и повишаване на имунитета и трябва да е една от първите стратегии за подобряване на здравето.

Подробна информация за важното значение на имунната система, както и средствата за нейното подсилване, може да намерите тук:

Вижте още:

За целта е важно да се спазват следните съвети:

Спазвайте подходящ хранителен режим

Експертите твърдят, че нашето здраве е отражение на начина, по който подбираме храната си. За да поддържате здравето на имунната си система, яжте много плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни, както и такива с ниско съдържание на наситени мазнини.

Освен това, приема на прекалено много захар или мазни храни, възпрепятства клетките на имунната система да работят ефективно и да ни защитават от вирусите и бактериите.

За да построите Вашия здравословен и балансиран хранителен режим, спазвайте нашите съвети:

За да се храним здравословно е важно също така да ограничаваме и количеството сол, което консумираме. Вижте каква е вредата от тази добавка върху организма ни:

Спортувайте редовно

Умерената и редовна физическа активност е също един от факторите, определящ здравословното ни състояние. Както застоялия начин на живот, така и претоварването не са желателни.

За да си осигурите редовен двигателен режим, трябва да изберете такъв вид спорт, който Ви доставя удоволствие и няма да Ви отегчи още първите няколко пъти. Имайте предвид, че всяка активност е полезна, стига да се спазват някои основни правила.

За да подпомогнете правилния избор на двигателен режим, може да прочетете нашите препоръки:

Спете достатъчно

Често пренебрегваме значението на достатъчното количество сън за нашия организъм, дори несъзнавайки колко всъщност е важен той. По време на съня, всички органи и системи се възстановяват, за да могат да изпълняват функциите си и на следващия ден. Честото недоспиване увеличава стреса за организма и води до сериозно влошаване на здравето.

Интересен и показателен е един лабораторен експеримент:

  • На студенти в университета в Чикаго се ограничава съня до само 4 часа в продължение на 6 денонощия, след което им се поставя противогрипна ваксина. След проведените изследвания, се установява, че имунната система на всеки от тях успява да произведе едва половината от нормалния брой антитела.

В следната статия подробно е описано от какво количество сън се нуждаем и колко всъщност ни е необходим той:

В случай на затруднения със заспиването, прочетете:

Поддържайте здравословно тегло

Поддържането на нормално телесно тегло е ключ към здравата имунна система. Както затлъстяването, така и измършавяването са нежелателни и нездравословни.

Навлизането в препоръчителните граници е сложен и продължителен процес, но ако сме силно мотивирани и добре информирани всичко е възможно. За целта Ви препоръчваме следните материали:

Разбира се, важен елемент към постигането на здравословно тегло е и редовното спортуване. Вижте още:

Хигиена

Нивото на хигиената в значителна степен определя до колко сме изложени на възможността от заразяване и до колко имунната система ще успее да обезвреди множеството микроорганизми, на които е изложен организмът ни.

От съществено значение е предприемането на мерки, за да се избегне инфекция, като например често измиване ръцете, старателно почистване на хранителните продукти, редовното къпане, почистването на дома и прочее.

За да засилите хигиената си, спрете да гризете ноктите си и се почиствайте старателно, след като сте пипали очите или носа си.

Грипните вируси например могат да живеят до 8 часа върху повърхности, затова своевременното почистване на дръжки, бутони, копчета и други неща, особено в социалната среда, е от съществено значение.

Следете редовно здравословното си състояние

Естествено, не трябва да посещаваме доктора при всеки един дребен дискомфорт, но има значителен брой състояния и симптоми, които не трябва да пренебрегваме.

Проследявайте редовно здравословното си състояние, чрез редовните профилактични прегледи, а при всяко по-сериозно съмнение, се консултирайте с лекуващия си лекар или с нашите консултанти:

Онлайн консултация с лекар специалист

Може да Ви бъде интересна и следната секция:

Контролиране на кръвното налягане

Своевременната грижа за сърцето и кръвоносната система, значително намалява необходимостта от медицинска помощ и приема на медикаменти. Важно е да не чакаме да стане късно, за да вземем мерки, а това да става дори преди да са възникнали здравословни проблеми.

Може да прочетете още:

Откажете тютюнопушенето

Пушенето е изключително вреден навик, водещ до увреждането на целия организъм. Колкото по-рано откажете тютюнопушенето, толкова по-пълноценно ще бъде възстановяването Ви.

Ако това е труден ход за Вас и не знаете как да се справите, прочетете следните материали:

Прием на алкохол в разумни граници

На всеки е известно, че прекомерния и редовен прием на алкохол е гаранция за влошаване на здравето. Често това може да стане в много големи граници и дори да бъде пагубно за организма.

Също така се знае, че някои алкохолни напитки, като червено вино и бира имат своите полезни качества, но само и изрично при рядката и умерената им употреба.

Както отказа от тютюнопушене може да бъде мъчителен процес, така и отказа от прием на алкохол понякога никак не е лесен. Дано Ви бъдем полезни със следните статии:

Намалете стреса

Стреса в днешно време е неразделна част от живота ни. Излагането ежедневно на стресови ситуации, скоро ни прави по-уязвими към болести - от леки настинки, до сериозни заболявания. Хроничният стрес излага тялото ни на постоянен поток на кортизол - хормона на стреса, който съществено потиска имунната система.

Изолирането от стреса е почти невъзможно, но за неговото намаляване съществуват редица методи.

Прочетете:

Приемайте достатъчно количество вода

При наличието на вирусна инфекция, лекарите препоръчват изрично приема на повече течности, включително вода. Истината е обаче, че не трябва да чакаме да се разболеем, за увеличим консумацията на вода. Според много експерти, добрата хидратация на организма ежедневно има свойството да отклонява инфекциите.

Лигавиците и имунните клетки, в техните секрети не могат да работят ефективно, ако сме дехидратирани. Затова приемът на достатъчно количество вода е съществен.

Може да прочетете:

А от хигиенни съображения е важно също:

Разболява ли ни излагането на студ? Влияние върху имунитета

Учените смятат, че умереното излагане на студ не повишава нашата чувствителност към инфекции. Повечето здравни експерти са съгласни, че зимния период е "сезон на грипа и простудата", не защото хората биват излагани на студ, а защото те прекарват повече време в затворени помещения, в по-тесен (близък) контакт с други хора, което значително повишава възможността за обмяна на микроби.

На всеки са известни методите за каляване чрез потапяне в студена вода, практикуване на контрастни душове, разсъбличане при нулеви температури. Ключово обаче е всичко това да става много внимателно, в добро здравословно състояние и умерено!

Редовното излагане на студ може дори да подсили имунната Ви система. Важно е единствено риска да бъде премерен и да не се прекалява.

За лечебната сила на студа може да научите от следната статия:

Вижте също:

И все пак, ако не сте успели да приложите навреме всичките лечебни методи за подсилване на имунната система и сте станали обект на болестотворни микроорганизми, може да прочетете как по-лесно да се справите с тях:

Още по темата:

5.0, 7 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияНормативни актовеИсторияЗдравни съветиНовиниКлинични пътекиЛюбопитноЛеченияСоциални грижиСпортПсихологияЛайфстайлСнимкиЗаведенияИнтервютаОрганизацииСпециалистиАнкетиГеографияДиетиБотаникаЛичностиНаправления в медицинатаХранене при...ТестовеФизиологияАлт. медицинаОбразованиеОткритияРецептиПроизводителиМикробиология