Общи условия
ОБЩИ УСЛОВИЯ НА FRAMAR.BG
Моля, ПРОЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО И ИЗЦЯЛО настоящото Споразумение за приемане на Общите условияна framar.bg, преди да използвате сайта.
С всяко Ваше действие, съставляващо пряко или косвено използване съдържанието на настоящия сайт или на предлагани с него стоки или услуги, Вие потвърждавате волята си за приемане и обвързване с клаузите на настоящото споразумение и изложените в него Общи условия. При което възникналите между Вас и "ФРAМАР" ООД отношения са предмет на уреждане от настоящото споразумение във вида му към момента на използването на сайта.
В случай, че не сте съгласни с изложените тук Общи условия или не желаете да се обвързвате с тях, то следва да не продължавате използването на този Сайт.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
"ФРAМАР" ООД е търговското дружество, вписано в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел при Агенцията по вписванията на Република България с ЕИК:123732525, със седалище и адрес на управление: град Стара Загора, ул. „Петър Парчевич“ № 26, ет. 2.
„ФРАМАР” е запазена марка с регистрационен номер 79818/26.03.2012 г. в Патентно ведомство на Република България.
"ФРAМАР" ООД притежава съответното Удостоверение, по смисъла на чл. 240, ал. 1 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, за регистрация на дрогерия, находяща се на адрес: гр. Стара Загора, ул. „Петър Парчевич“ № 16, с ръководител Рамела Сакъз, а именно Удостоверение № 015-1/02.07.2018 г., издадено от РЗИ – Стара Загора.
"ФРAМАР" ООД е регистрирано в Комисията за защита на личните данни.
"ФРAМАР" ООД упражнява дейността си съобразно законодателството на Република България, в т.ч. Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, Закона за защита на потребителите, Закон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки и Закона за защита на личните данни, както и РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/679 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните).
Настоящата електронна страница, в т.ч. и приложенията й, поддържана от "ФРAМАР" ООД, има чисто информационен характер.
Чрез настоящата страница не се цели извършване на реклама, нито предлагане и продажба на лекарствени продукти, отпускани по лекарско предписание. Ако забележите на страницата ни лекарства по лекарско предписание с възможност за закупуване, МОЛЯ сигнализирайте за тази нередност на office@framar.bg .
Отговорност и авторски права
Отговорност
"ФРAМАР" ООД не дава гаранция за точността, надеждността, пълнотата или полезността на предоставената в сайта информация. "ФРAМАР" ООД не изключва възможността за допуснати грешки, закъснения, пропуски, неактивност на сайта и загуба на цялото количество или частични данни, резултат на технически грешки или човешки фактор, поради което и не носи отговорност в тази връзка.
Препоръчваме Випреди използване на продуктите, предлагани чрез сайта, да сеКОНСУЛТИРАТЕ С КВАЛИФИЦИРАНО МЕДИЦИНСКО ЛИЦЕ, тъй като информацията за продуктите е представена единствено като листовка за начина на използване на медикамента, предоставен от производителя.
"ФРAМАР" ООД не гарантира незабавно подновяване на информацията, съдържаща се в сайта, в случай, че същата е неактуална с оглед съвременното ниво на развитие на науката.
Независимо от това, ние полагаме усилия за осигуряване на това, предоставената на сайта ни информация да бъде актуална и точна, за да Ви бъдем максимално полезни за пълноценното Ви информиране по разглежданите от нас теми.
Предоставяне на информация за здравни грижи
Доколкото в сайта е предоставената информация за здравни грижи, същата описва общите принципи на здравни грижи, при което не е предназначена като специфична инструкция за индивидуални пациенти и не следва да се тълкува като такава.
Предоставената информация няма характер на медицинска консултация и не цели даването на подобна. Същата не съставлява ръководство за самолечение и в никакъв случай не замества и не може да замести медицинската консултация, диагностика или лечение, давани от квалифициран лекар. Тя има чисто справочен характер и цели единствено да Ви осигури още един информационен източник, наред с много други подобни. При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, ПОТРЕБИТЕЛЯТ ВИНАГИ СЛЕДВА ДА СЕ ОБРЪЩА ЗА МЕДИЦИНСКА КОНСУЛТАЦИЯ КЪМ КВАЛИФИЦИРАН И ПРАВОСПОСОБЕН ЛЕКАР ИЛИ ФАРМАЦЕВТ.
Именно поради това, ползвайки настоящия сайт, Вие сте наясно и се съгласявате с това, че ние не носим отговорност при евентуално възникнал риск или евентуално настъпили вреди, резултат от това, че сте ползвали съдържанието на сайта, без да съобразите настоящите условия.
Използването на предоставените в сайта връзки към други интернет сайтове, включително връзки към информация, услуги, продукти, материали, както и всякакви други ресурси, съдържащи се в тях, е единствено на Ваш собствен риск.
Авторски права
Изложеният материал в сайта на "ФРAМАР" ООД е обект на авторско право и не може да бъде копиран, възпроизвеждан, разпространяван, препращан или обработван под различна форма, без предварителното разрешение на „ФРAМАР" ООД. Потребителите на сайта и третите лица нямат право да ползват съдържанието на сайта или какъвто и да било елемент от него за търговски цели, като в противен случай носят цялата отговорност, съгласно приложимото право.
Разрешено е изтегляне на материали от този сайт само за лични, некомерсиални цели.
Относно: Публикации с необосновано съдържание, имащи обиден и клеветнически характер.
Електронната страница не може да се използва за публикации с обидно или клеветническо съдържание. Потребителите нямат право да публикуват, в която и да било част от страницата, информация с невярно и необосновано съдържание, както и такова с обиден и клеветнически характер. Коментари с такова съдържание ще бъдат премахвани от интернет страницата ни.
Защита на личните данни
Защита на личните данни
„ФРAМАР“ ООД ръководи дейността си от принципната позиция, че правото на защита на физическите лица във връзка с обработването на личните им данни е основно право, гарантирано от член 8, параграф 1 от Хартата на основните права на Европейския съюз („Хартата“) и член 16, параграф 1 от Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС). Именно затова, при извършване на стопанската си дейност, в т.ч. чрез електронната страница https://www.framar.bg/, дружеството „ФРAМАР“ ООД стриктно съблюдава разпоредбите на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/679 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните). „ФРAМАР“ ООД прилага изискванията на закона за гарантиране на необходимата надеждност и високо ниво на защита на личните данни на физическите лица, при събирането и обработването им, като извършва това на законово основание.
„ФРAМАР“ ООД събира и обработва личните Ви данни доколкото това е необходимо за изпълнението на договорните ни отношения, по които Вие, като субект на данните сте страна, в т.ч. с цел упражняване на правата и задълженията на дружеството, съответно на потребителите, в качеството им на клиенти, относно предлаганите от дружеството стоки и услуги, и в рамките на тези договорни отношения.
„ФРАМАР“ ООД не предоставя лични данни на свои потребители на трети лица, освен в случаите и по реда на закона, както и при условията и в случаите, посочени в раздел ПОЛИТИКА НА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА КЛИЕНТА.
За детайлна информация, относно политиката ни на ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА КЛИЕНТА, моля запознайте се с раздел ПОЛИТИКА НА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА КЛИЕНТА.
Регистрация
При регистрация в сайта всеки Потребител е длъжен да попълни регистрационната форма, в която да посочи верни данни, необходими за издаването на фактура и протоколи за доставка, както и валиден адрес, телефонен номер и e-mail адрес. Личните данни, получени от "ФРAМАР" ООД в хода на регистрацията, са използвани единствено и само с цел обслужване на Потребителите, включващо приемане и изпълнение на поръчки и връзка с Потребителите в случай на възникнали проблеми, свързани с поръчката.
"ФРAМАР" ООД събира следната информация за потребителите:
Лична информация за потребителите:
- Име
- Точен адрес за доставка
- Телефон за контакт
- Електронна поща
Информация за търговците и юридическите лица – нетърговци:
- Фирма
- Седалище, ЕИК, БУЛСТАТ, идентификационен номер по ЗДДС,
- Точен адрес за доставка
- Телефон за контакт
- Електронна поща
Предоставената информация от физическите лица се класифицира като лична и се пази като такава от администратора на лични данни "ФРAМАР" ООД. При отказ от Потребителя да предостави личните си данни, той няма да може да се възползва от стоките и/ или услугите, предлагани от "ФРAМАР" ООД.
Потребителят се задължава да поддържа актуална личната си информация и да нанесе своевременно промени относно смяна на адрес, телефонен номер, електронна поща. "ФРAМАР" ООД не носи отговорност за недоставени поръчки, поради неактуална информация и повторното им изпращане се поема от Потребителя.
Потребителската регистрация може да бъде закрита по всяко време по молба на Потребителя, изпратена в писмен вид на office@framar.bg.
Сигурност на личните данни
Потребителят носи пълна отговорност относно опазването на потребителските имена и пароли, както и за действия на трети лица със същите. При съмнение за неправомерен и неоторизиран достъп, откраднати или изгубени име и/или парола, Потребителят следва да уведоми "ФРAМАР" ООД незабавно, с цел прекъсване на достъпа до личната информация.
Независимо от това, "ФРAМАР" ООД осигурява високо ниво на защита на информацията при ползване на услугите на сайта, чрез криптиране.
Представител на Фрамар за защита на личните данните
За повече информация относно Вашите права във връзка с нашата обработка на Вашите лични данни, както и за данни за връзка за допълнителна информация и оплаквания, можете да се свържете с Представителя на Фрамар, във връзка със изпълнение на задълженията ни по Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година (Общ регламент относно защитата на данните), чрез следните данни за контакт:
Имейл адрес: office@framar.bg
Пощенски адрес: Република България, град Стара Загора - 6000, ул. Петър Парчевич № 26.
Данни за контакт: г-жа П. Желязкова, Представител на „Фрамар“ ООД за защита на личните данните.
Потребителската регистрация може да бъде закрита по всяко време по молба на Потребителя, изпратена в писмен вид на office@framar.bg.
Поръчки в онлайн аптека framar.bg
Закупуването на стоки, предлагани от “ФРАМАР“ ООД, става чрез поръчка, извършена по електронен път – чрез електронната платформа на интернет страницата www.framar.bg. Като алтернативна форма на поръчка, последната може да бъде направена чрез заявки, изпратени на електронната ни поща online@framar.bg , или направени по телефона - на тел. 042/605 300 и 0875 /322 000, като настоящите Общи условия са приложими по отношение на всички продажби, независимо по какъв начин е направена съответната поръчка.
Електронният магазин на "ФРAМАР" ООД приема поръчки 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.
При поръчка чрез електронната платформа на интернет страницата www.framar.bg всеки избран продукт се слага в кошницата. Преди да потвърди поръчката си, Потребителят може да прегледа кошницата, да коригира количеството и информацията си и след това да я потвърди.
При избора на начин на плащане и потвърждаването на поръчката, Потребителят се задължава да заплати крайната й цена. След заявката, системата на електронния магазин изпраща имейл, потвърждаващ получаването на поръчката.
Изпълнението на поръчката може да бъде забавено поради: Грешен или непълен адрес за доставка, или телефон за контакт с Потребителя.
Цени и начин на плащане
Цени и начин на плащане
Всички цени са в левове с включен ДДС и не подлежат на промяна от момента на поръчване до момента на плащане.
Крайната цена на поръчката представлява общата сума от цените на всички поръчани продукти, с включена цена на доставка, посочена самостоятелно.
Начините на плащане, които се приемат, са следните:
- НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ – При избиране на този метод за плащане от Потребителя, се създава поръчка с номер и крайна цена. Заплащането на поръчката се извършва на куриера, при доставката.
- С КРЕДИТНА/ДЕБИТНА КАРТА - Картите, с които можете да направите on-line разплащане са: MasterCard, Maestro, Visa, V Pay, Visa Electron, карти с логото на Борика, както и електронни ваучери на Pluxee, Edenredи Tombou. Валутата на транзакциите (тази, която се въвежда в платежната страница при покупка) е Български лев.
При плащане с карта Потребителят се прехвърля към системата за онлайн картови разплащания на Борика, където въвежда данните за своята карта и извършва дължимото плащане. Данните, които клиентът трябва да попълни за плащане с карта, са: номер на картата, дата на валидност, 3-цифрен код за сигурност, име на картодържателя, адрес. "ФРAМАР" ООД не съхранява каквато и да е информация на картодържателя, включително номер на карта, тъй като същите са обработени само от Виртуалната система за разплащане на посредниците.
Моля, проверете също така, дали Вашата карта е отворена от Вашият издател за транзакции в Интернет. Максималната сума за транзакция е 5 000 лева.
Данни за идентификация - За идентифицирането Ви като картодържател, платежният ни сървър за електронна търговия на обслужващата ни банка поддържа схемите за идентификация на международните картови организации - Verified by VISA и MasterCard SecureCode. В случай, че сте регистрирани от Вашата банка Издател в тези схеми за сигурност, на екрана Ви ще се появи страница, където трябва да въведете Вашата парола.
- ПРЕЗ EPAY.BG – при избиране на този метод ще бъдете прехвърлени към страницата на Epay.bg, за да финализирате транзакцията - можете да изберете да заплатите онлайн (плащанe с всички видове банкови карти и микросметки) или да получите код за плащане на каса на Еasypay или банкомат; Онлайн транзакциите се извършват в защитената страница на Epay.bg, „ФРАМАР“ ООД не изисква и не съхранява никакви данни за банкови карти и профили на своите клиенти.
- ПЛАТИ ПО БАНКОВА СМЕТКА (може да се плати и на гише в банката) - При избор на този начин на плащане при заявяване на поръчката от Потребителя, се създава поръчка с номер, на базата на която той може да заплати. Потребителят следва да заплати направената поръчка в срок до 10 дни, след което поръчката се изтрива. При извършване на плащането по сметка на "ФРАМАР" ООД, потребителят посочва номера на поръчката като основание за превода. Плащанията могат да се извършват по една от следните сметки при:
ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА- гр. Стара Загора, BIC: FINVBGSF; IBAN:BG92FINV91501015971523
БАНКА ДСК - гр. Стара Загора, BIC: STSABGSF; IBAN: BG75STSA93000023629201
БАНКА ОББ - гр. Стара Загора, BIC: UBBSBGSF; IBAN: BG09UBBS80021092700440
- ПЛАТИ С БАНКА (изисква активно онлайн банкиране) – При избор на този метод на плащане от Потребителя, се създава поръчка с номер и крайна цена. Потребителя се прехвърля към системата на Айрис Солюшънс, избира банката, от която желае да извърши плащането и следва, нейният процес на потвърждаване на превода. Потребителят не дължи на Айрис Солюшънс допълнителни такси.
- НА ИЗПЛАЩАНЕ - Може да закупите продукти над 100 лв. чрез стоков кредит от TBI Bank.
"ФРAМАР" ООД не изисква и не получава никакви допълнителни такси, без значение от начина на плащане. Всички начислени такси, извън обявената от "ФРAМАР" ООД стойност на поръчката и доставката са обект на договорни отношения между Потребителя и обслужващата го банка/посредник.
Условия за доставка в България и чужбина
Начините на доставка, предлагани от "ФРAМАР" ООД са следните
- Доставка с куриерска фирма ЕВРОПЪТ.
Доставката на Вашата поръчка се извършва с куриерска фирма ЕВРОПЪТ на указания от Вас адрес, всеки делничен ден от 9.00 до 17.30 часа, както и събота до 13.30 часа.
Доставки не се извършват в неделя, официални празници/почивни дни или извън указаните часове.
Цената на доставката е:
При стойност на поръчката цена на доставката:
- от 0 до 100 лв. - 7 лв.
- над 100 лв. - БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА
Посочените куриерски цени са за доставка до 5 кг.
Пратка с приоритетен час /по желание на клиента/ се оскъпява с такса от 3.60лв.
Цени за доставки на куриерски пратки над 5 килограма:
- от 5 до 10 кг. - 10 лв.
- от 10 до 15 кг. - 14 лв.
- от 15 до 20 кг. - 18 лв.
- от 20 до 25 кг. - 20 лв.
- от 25 до 30 кг. - 25 лв.
Обявените цени за доставка са валидни само за доставки с куриерска фирма ЕВРОПЪТ на територията на България. Разходите по застраховката на поръчаните артикули са за сметка на "ФРAМАР" ООД.
- Доставка с куриерска фирма СПИДИ
Доставката на Вашата поръчка се извършва с куриерска фирма СПИДИ до указания от Вас офис на СПИДИ/адрес. Имате възможност да получите Вашата пратка от понеделник до събота в работното време на съответния офис/на указания от Вас адрес. Офисите на СПИДИ не работят в неделя, официални празници/почивни дни или извън указаните часове. Доставки до адрес не се извършват в неделя, официални празници/почивни дни или извън указаните часове.
Цената на доставката до офис на СПИДИ е:
• до 3 кг. - и под 100 лв. - 6.00 лв.
• до 3 кг. и над 100 лв. - безплатно
• 3-10 кг. - 10.50 лв.
• 10-20 кг. - 14.50 лв.
• 20-30 кг. - 20.50 лв.
• 30-40 кг. - 24.50 лв.
• над 40 кг. - 20,50 лв. + 0,80 лв. за всеки следващ килограм.
Цена на доставката до адрес със Спиди:
При стойност на поръчката цена на доставката:
- от 0 до 100лв - 7 лв.
- над 100 лв. - БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА
Посочените куриерски цени са за доставка до 3 кг.
Пратка с приоритетен час /по желание на клиента/ се оскъпява с такса от 3.60лв.
Цени за доставки на куриерски пратки над 3 килограма:
- 3-10 кг. - 11.50 лв.
- 10-20 кг. - 15.50 лв.
- 20-30 кг. - 21.50 лв.
- 30-40 кг. - 25.50 лв.
- над 40 кг. - 21,50 лв. + 0,80 лв. за всеки следващ килограм.
Обявените цени за доставка са валидни само за доставки с куриерска фирма СПИДИ на територията на България
- Доставка до автомат на Box Now
Доставката на Вашата поръчка се извършва до удобен за вас автомат на BOX NOW. Автоматите на BOX NOW се намират на ключови места и са достъпни 24/7.
Как да изберете доставка до BOX NOW автомат?
-
При завършване на поръчката си, изберете BOX NOW като начин на доставка
-
Изберете най-удобният за Вас BOX NOW автомат от списъка (избере своя град, за да се генерира карта с точните обекти). Натиснете „Потвърди“, за да завършите избора си. Ако сте сбъркали, натиснете отново бутона, за да изберете правилния обект.
-
Може да платите с банкова карта/банков превод на момента или да изберете наложен платеж.
-
При избор „Наложен платеж“ ще получите имейл и/или СМС с линк, чрез който ще можете да заплатите с кредитна/дебитна карта, както и чрез Apple Pay или Google Play стойността на Вашата поръчка, когато тя вече се намира в избрания от Вас автомат.
-
За да вземете поръчката си, следва да въведете на клавиатурата на автомата ПИН кода, който сте получили от BOX NOW по имейл, SMS или Viber с потвърждение, че поръчката Ви е пристигнала. След въвеждане на кода, кутията, в която се намира поръчката Ви, ще се отвори автоматично и можете да вземете пратката си.
ВАЖНО: При доставка до автомат на BOX NOW НЯМА опция за плащане в брой. При избрана опция „Наложен платеж“ , плащането трябва да се направи с банкова карта през линк, който ще получите по имейл или SMS след изпращане на пратката. Когато отварите линка, ще можете да проследите пратката си, както и да изберете как да я платите - с кредитна/дебитна карта, чрез Apple Pay или Google Play. При доставка до автомат на BOX NOW НЯМА опция за преглед на съдържанието на пратката.
Срок за вземане на поръчки от автомат на BOX NOW
Можете да вземете пратката си от автомат на BOX NOW в рамките на 48 часа отмомента на пристигането ? в избрания от Вас автомат. Ако не вземете пратката си в този период, системата автоматично удължава срока за престой на Вашата пратката с още 48 часа.Преди изтичане на удълженият срок, ще получите имейл и СМС.
Също така Вие може да удължите времето за престой на Вашата пратка безплатно с още 24 часа през интернет-страницана BOX NOW в секция „Проследи пратката си“.
Ако не вземете пратката си в посочения срок, ще бъдете информирани чрез имейл, че тя е била върната обратно към Framar.bg.
Цената на доставката до автомат на BOX NOW за клиенти на framar.bg е БЕЗПЛАТНА ** за промоционалния период ( до 31.12.2024 г.).
Цена на доставка след 01.01.2025 г.
При стойност на поръчката:
до 100 лв. – 4,60 лв.
над 100 лв. - БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА.
Линк за връщане на пратка: https://boxnow.bg/returns-step-one/5418/8943/framar.bg
-
- Доставка с друга куриерска компания
Възможна е доставка и с всяка друга куриерска компания по желание на клиента, на цени по действащите тарифи за превоз на пратки на съответната компания, валидни към момента на получаването на поръчката.
При желание за доставка с друга куриерска фирма, цената за доставка на стока се определя на база тегло, размер и дестинация, съгласно цените на избраната спедиторска фирма. Тези ценови листи са достъпни на интернет сайтовете на фирмите.
Срок на доставка
Срокът на доставка до избраната от Потребителя крайна дестинация е до 14 работни дни, от деня, в който е направена поръчката. В случай на забавяне на доставката, независимо от причините, "ФРAМАР" ООД се задължава да уведоми Потребителя за това и да посочи нова дата на доставка.
ДОСТАВКИ ЗА ЧУЖБИНА
За поръчки извън територията на България, доставката се извършва с „Български пощи“.
Цената на доставката за държави от Европа:
- Пратки до 1 кг. - 38,00 лв.;
- Пратки до 2 кг. – 50,00 лв.
- Пратки над 2 кг. – 20,00 лв. за всеки следващ килограм.
Цената на доставката за държави извън Европа:
- Пратки до 1 кг. - 48,00 лв.;
- Пратки до 2 кг. – 59,00 лв.
- Пратки над 2 кг. – 28,00 лв. за всеки следващ килограм.
Важно: За поръчки извън територията на България плащането може да се извърши единствено по банков път или чрез кредитнa/дебитнa картa.
Срокът на доставка е до 28 дни в зависимост от дестинацията. Български пощи не предоставят конкретни срокове за доставка.
Право на отказ от договор
ПРАВО НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ по ЗЗП за отказ от договора. Условия за упражняване:
Потребителят може да откаже поръчката си преди тя да бъде подготвена за доставка чрез куриер или доставена на адреса, посочен от Потребителя - чрез нарочно писмено изявление на office@framar.bg .
Потребителят има право да провери съдържанието поръчката си, преди да я приеме от куриерската фирма.
Потребителят има право да се откаже от договора, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя – при договор за продажба, или:
а) когато потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, в 14-дневен срок, считано от приемане на последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, в 14-дневен срок, считано от приемане на последната партида или част;
Когато потребителят упражни правото си на отказ от договора, потребителят трябва да ни изпрати или предаде стоките обратно, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят ни е съобщил за решението си да се откаже от договора. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят изпрати или ни предаде стоките обратно, преди изтичането на 14-дневния срок.
В този случай, Потребителят заплаща само преките разходи за връщането на стоките, както и допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца. Всички разходи, които Потребителят е направил за получаването и връщането на закупената стока, комисионни на банки и други разходи извън сумата по стойността на продуктите от поръчката остават за негова сметка.
За да упражни правото си на отказ, потребителят попълва и изпраща по електронен път, чрез интернет страницата ни, стандартния формуляр за отказ, или друго недвусмислено изявление, което може да изпрати на office@framar.bg .
--> Стандартен формуляр за право на отказ
Счита се, че Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора, ако ни е изпратил съобщение за упражняване на правото си на отказ преди изтичането на посочения по – горе срок.
В случай, че Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора, Потребителят трябва да върне стоката в запазена оригинална опаковка (за опаковка не се считат пликовете и другите опаковъчни материали, използвани за превоза на стоката, различни от фабричната опаковка на стоката; разпечатване на целофана се счита за нарушена цялост на опаковката), с ненарушена цялост и неизползвана, така че да не се намалява стойността й, причинено от изпробването й, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто й функциониране.
Задължение на потребителя е да съхранява стоката с дължимата грижа и съобразно инструкциите за съхранение на производителя до датата на връщането й на Фрамар.
При неизпълнение на тези условия, "ФРAМАР" ООД запазва правото си да откаже да приеме върнатата стока и съответно да не възстанови пълната сума, платена от Потребителя.
В случай, че Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора, "ФРAМАР"ООД възстановява сумата по стойността на продукта/ите в 14-дневен срок, като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната транзакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие, че това не е свързано с разходи за потребителя.
При необходимост от връщане на платени с карта суми по договорирани и извършени от нас услуги, това ще бъде направено от нас чрез кредитна транзакция по картата, с която е извършено плащането.
Потребителят няма право на отказ от договора в случаите на:
- доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
- за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
- за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
Напомняме Ви, че за продаваните от нас стоки е налице законова гаранция за съответствие на стоката с договора за продажба;
Обръщаме Ви внимание, че когато е приложимо, при съответната стока е посочено наличието на възможност за оказване на помощ на потребителя след продажбата, наличието на извънгаранционно обслужване и на търговска гаранция, както и условията по тях;
Правото на потребителя да върне закупения от нас продукт е НЕПРИЛОЖИМО по отношение на ЛЕКАРСТВЕНИ ПРОДУКТИ и МЕДИЦИНСКИ ИЗДЕЛИЯ.
Рекламации
Рекламация
При изпълнение на поръчки на лица, явяващи се потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите и Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, Фрамар изпраща закупената от потребителя стока, която следва да отговаря на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, а именно да съответства на описанието, вида, количеството и качеството и да притежава функционалност, съвместимост, оперативна съвместимост и други характеристики, предвидени в договора, както и на обективните изисквания за съответствие и на изискванията относно липсата на съответствие, дължащо се на неправилно монтиране или инсталиране на стоките, доколкото са приложими.
Потребителят може да откаже да получи стоката още при доставянето й от куриера и да не я приеме от него, ако при получаването й, тя е с нарушена или разпокъсана опаковка.
В случай, че потребителската стока не отговаря на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на стоките, потребителят има право: да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие; да получи пропорционално намаляване на цената; или да развали договора. Потребителят може да упражни посочените по-горе права до две години считано от доставката на стоката. Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, то ние ще отстраним несъответствието изцяло за наша сметка в рамките на разумен срок (до един месец), считано от деня, в който получим Вашата рекламация.
Всички рекламации се правят от Вас или от упълномощено от Вас лице, като се изпращат на електронната поща на Фрамар, посочена на този сайт – office@framar.bg, или на адреса на управление на дружеството, както и в търговските обекти, стопанисвани от „ФРАМАР“ ООД, намиращи се на следните адреси:
- гр. Стара Загора, ул. Хаджи Д. Асенов“ № 115
- гр. Стара Загора, бул. „Патриарх Евтимий“ № 130
- гр. Стара Загора, ул. „Хан Аспарух“ № 25
- гр. Гълъбово, ул. „Тунджа“ № 2.
Рекламацията се счита за получена в деня на постъпването й в електронната поща на Фрамар.
На рекламация не подлежи стока, за която потребителят е бил предварително и изрично уведомен, че определена характеристика на стоката се отклонява от обективните изисквания за съответствие и последният, с изрично и отделно изявление е приел това отклонение при сключване на договора за продажба.
При предявяване на рекламацията задължително следва да посочите:
- предмета на рекламацията
- предпочитания от Вас начин за удовлетворяване на рекламацията
- съответно размера на претендираната сума
- адрес за контакт
При подаване на рекламация задължително се прилагат и документи, на които се основава претенцията: касова бележка/ фактура; документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното; други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
- При несъответствие на доставената стока с договора за продажба, потребителят има право да предяви рекламация като претендира привеждане на стоката в съответствие с договора, чрез ремонт или замяна на стоката, за наша сметка. Фрамар може да откаже да приведе стоката в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни, или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай. Потребителят има право да поиска пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба, когато ние не извършим ремонт или замяна на стоката или откажем да я приведем в съответствие с договора; когато въпреки предприетите от нас действия за привеждане на стоката в съответствие с договора се появи несъответствие; когато несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба, или когато няма да можем да приведем стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за потребителя.
- Ако потребителят е избрал намаляване на цената, то тя се намаля пропорционално на разликата между стойността на получената от потребителя стока и стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие.
- Ако потребителят е избрал да упражни правото си да развали договора за продажба, потребителят е длъжен да върне стоката на Фрамар без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която ни е уведомил за решението си за разваляне на договора. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят е върнал или изпратил стоките обратно на продавача преди изтичането на 14-дневния срок. След получаване на стоката или при представяне на доказателство от потребителя за изпращането й на Фрамар, то заплатената цена за стоките се възстановява на потребителя. Възстановяването на сумата се извършва посредством същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната транзакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство.
Потребителят няма право да развали договора, ако несъответствието е незначително.
Рекламация на стоката не се приема, в случай, че стоката е с изтекъл срок на годност.
Разноските по привеждането на стоката в съответствие с договора за продажба и разходите за експедиране на стоката, включително разходите по новата доставка на стоката, са за сметка на Фрамар.
По отношение на клиенти, които нямат качеството на потребители по ЗЗП и ЗПЦСЦУПС, е приложим общият ред за рекламации по гражданското и търговско законодателство.
Разглеждане на жалби
Разглеждане на жалби
На посочените адреси за комуникация, можете да подавате жалби против работата ни, да правите изявления, във връзка с направените от Вас поръчки, да подавате оплаквания относно работата на конкретни наши служители, както и правите препоръки, с цел подобряване на обслужването.
Същите ще бъдат разглеждани своевременно, в зависимост от конкретния им предмет.
Орган за алтернативно решаване на спорове по смисъла на чл. 181н, ал. 4 ЗЗП са помирителните комисии към Комисия за защита на потребителите. При възникване на спор, свързан с онлайн продажба можете да ползвате и сайта ОРС.
- Списък на органите за алтернативно решаване на потребителски спорове. Електронна платформа за онлайн решаване на спорове.
- Стандартен формуляр за упражняване право на отказ при online покупки.
Надзорни органи
Koмиcия зa зaщитa нa личнитe дaнни
Aдpec: гp. Coфия, yл. "Ивaн Eвcтaтиeв Гeшoв" № 15,
Телефон: 02 / 940 20 46
Факс: 02 / 940 36 40
Уeб caйт: www.cpdp.bg
Koмиcия зa зaщитa нa пoтpeбитeлитe
Aдpec: гp. Coфия, пл. "Cлaвeйкoв" №4A, eт.3, 4 и 6,
Телефон: 02 / 980 25 24
Факс: 02 / 988 42 18
Уeб caйт: www.kzp.bg
Koмиcия зa зaщитa нa кoнкypeнциятa
Aдpec: гp. Coфия, бyл. "Bитoшa" №18
Телефон: 02 / 935 61 13
Факс: 02 / 980 73 15
Уeб caйт: www.cpc.bg
Дата на последна корекция 11.03.2024г.