Мотоциклетист, пострадал при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V29
Степента и обширността на травматичните увреждания при мотоциклетист, пострадал при други и неуточнени транспортни злополуки, се намират в пряка зависимост от: характерните особености на мястото на произшествието, скоростта на движение на мотоциклета и позата на мотоциклетиста по време движение, характеристиките на конструкцията на мотоциклета, наличието на предпазна каска на главата на мотоциклетиста, особеностите на противодействащия агент и др.
Мотоциклетът се характеризира като моторно превозно двуколесно средство с наличие или без кош. Работният обем на двигателя е над 50 куб. см или до 50 куб. см, но чиято максимална скорост надвишава 50 км/ч.
Водачът на мотоциклета се нарича мотоциклетист.
Конструкцията на различните модели мотоциклетите се обуславя с характерни особености в зависимост от вида на употреба - за използване в градски условия, за дълго пътуване, за спорт, оф-роуд и състезания.
Мотоциклетите са масово използвани в много държави, тъй като са икономически ефективна алтернатива за придвижване. Те представляват една от най-предпочитаните, удобни и употребявани форми моторизиран транспорт. При мотоциклетите се наблюдава и приоритета, че се избягват или намаляват градските задръствания.
Употребата на алкохол представлява според статистиката основна причина за половината злополуки с мотоциклет.
Смъртните случаи на мотоциклетисти са 30 пъти повече от тези на водачи на автомобили според статистиката. Голямо значение има и факта, че мотоциклетът няма почти никакви предпазни съоръжения.
Степента на уврежданията се обуславя от употребата на алкохол, по-високата скорост и размера на мотоциклета.
Сериозността на травмите при транспортните злополуки се редуцира от носенето на каска и подходящо предпазно облекло. Дебелата и здрава кожа например, от която се изработват дрехите за мотоциклетисти, създава по-голяма устойчивост при пътни инциденти. Включването на фаровете на мотоциклета и през деня и наличието на ясно видими жълти, оранжеви или ярко червени елеци също оказва влияние за редуцирането на транспортните произшествия.
Външните наранявания на мотоциклетист, пострадал при други и неуточнени транспортни злополуки, се изявяват с охлузвания и кръвонасядания по кожата, различни по обширност разкъсно-контузни рани.
Вследствие на удара в резервоара на горивото се наблюдават увреждания на междинницата и скротума - охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани.
В някои случаи пострадалият мотоциклетист получава охлузвания и рани по обърнатите една към друга повърхности на пръстите или по дланите на ръцете поради удара и триенето в дръжката на кормилото.
В резултат на падане на страничната част на главата се получават субарахноидални кръвоизливи и пукнатини в слепоочните кости.
При падане могат да се образуват фрактури на кости на крайниците и на ребра.
При по-тежки произшествия могат да се получат многофрагментни фрактури на черепа и деформация на главата; натъртване, кръвонасядане или кръвоизлив на мозъка; компресионни фрактури на прешлените в кръстната и шийната област; скъсване на ставните връзки; фрактури на тазовите кости.
Честа причина за смъртен изход при пострадалите мотоциклетисти е черепномозъчната травма.
Вътрешните органи могат да получат кръвонасядания, пълни или частични разкъсвания и откъсвания в резултат на сътресението на тялото.
Прочетете още информация за видовете травми:
- Вътречерепна травма мкб S06
- Счупване на шийния отдел на гръбначния стълб мкб S12
- Счупване на ребро (ребра), стернум и гръдната част от гръбначния стълб мкб S22
- Травма на други и неуточнени органи на гръдната кухина мкб S27
- Други и неуточнени травми на гръдния кош мкб S29
- Счупване на лумбосакралната част на гръбначния стълб и таза мкб S32
- Счупване на ниво раменен пояс и мишница мкб S42
- Счупване на костите на предмишницата мкб S52
- Счупване на бедрената кост мкб S72
- Счупване на костите на подбедрицата, включително и на глезена мкб S82
Коментари към Мотоциклетист, пострадал при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V29