Мотоциклетист без допълнително уточнение, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V29.2
Обширността и тежестта на травматичните наранявания на мотоциклетист без допълнително уточнение, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, са в пряка зависимост от: особеностите на другото моторно превозно средство; скоростта на движение на двете моторни превозни средства; носенето на предпазна каска на главата на мотоциклетиста и позата му по време на управление на мотоциклета; характеристиките на мотоциклета; условията, при които е станала непътната злополука и т.н.
Мотоциклетът представлява моторно превозно средство на две колела с наличие или без кош. Двигателят му има работен обем над 50 куб. см или до 50 куб. см, но с максимална скорост над 50 км/ч.
Водачът на мотоциклета се нарича мотоциклетист.
Различният вид на употреба на мотоциклетите - за спорт, оф-роуд и състезания, за използване в градски условия, за дълго пътуване - обуславя характерни особености в конструкцията им.
Мотоциклетите днес са масово използвано средство за моторизиран транспорт. Широката им употреба се обуславя от тяхното удобство, икономическа ефективност и гъвкавост при градски условия - градски задръствания, места за паркиране и т.н.
Причина за половината злополуки с мотоциклет според статистиката е употребата на алкохол.
Смъртните случаи на мотоциклетисти са 30 пъти повече от тези на водачи на автомобили. За тези данни влияние допринася и факта, че мотоциклетите не притежават почти никакви предпазни елементи.
Тежестта на уврежданията се намалява при носенето на защитна каска и подходящо предпазно облекло от дебела и здрава кожа например, която създава по-голяма устойчивост при сблъскване. За намаляване на броя на инцидентите значение има и наличието на ярки жълти и червени светлоотразителни елеци и включени фарове и през деня.
Външните травматични увреждания на мотоциклетист без допълнително уточнение, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, са представени от охлузвания, кръвонасядания, различни по обширност разкъсно-контузни рани.
Получават се фрактури на ключиците, на костите на горния крайник, на коленните стави, на подбедрицата и стъпалата.
При по-силен сблъсък са възможни разкъсване на ставни връзки и фрактури на тазовите кости; счупвания на прешлени в шийната и кръстната област; многофрагментни счупвания на черепа; натъртване и кръвонасядане на мозъка.
Черепномозъчната травма е най-честата причина за смърт при пострадали мотоциклетисти.
Травмите на вътрешните органи зависят от общото сътресение на тялото.
Коментари към Мотоциклетист без допълнително уточнение, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V29.2