Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V29.0
Степента и обширността на травматичните увреждания на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се определят от: скоростта на движение на мотоциклета и позата на мотоциклетиста по време движение, наличието на предпазна каска на главата на мотоциклетиста, характеристиките на конструкцията на мотоциклета, характерните особености на мястото на произшествието, особеностите на другото превозно средство и скоростта му на движение и др.
Мотоциклетът е моторно превозно двуколесно средство с наличие или без кош. Работният обем на двигателя е над 50 куб. см или до 50 куб. см, но чиято максимална скорост надвишава 50 км/ч. Водачът на мотоциклета се нарича мотоциклетист.
Конструкцията на различните модели мотоциклетите се характеризира с разнообразни особености в зависимост от вида на употреба - за използване в градски условия, за дълго пътуване, за спорт, оф-роуд и състезания.
Мотоциклетите са масово използвано средство за транспорт в много държави, поради това, че са икономически ефективна алтернатива за придвижване. Те са една от най-предпочитаните, удобни и употребявани форми моторизиран транспорт, която успява да избягва от градските задръствания.
Статистиката посочва като основна причина за половината злополуки с мотоциклет употребата на алкохол.
Смъртните случаи на мотоциклетисти са 30 пъти повече от тези на водачи на автомобили. Фактор за леталния изход е и това, че мотоциклетът няма почти никакви предпазни съоръжения.
Тежестта на уврежданията се обуславя от употребата на алкохол, по-високата скорост и размера на мотоциклета.
Сериозността на нараняванията при злополуките се намалява от наличието на каска и подходящо предпазно облекло. Дебелата и здрава кожа например, от която се шият дрехите за мотоциклетисти, осигурява по-голяма устойчивост при инциденти. Включването на фаровете на мотоциклета и през деня и носенето на ясно видими жълти, оранжеви или ярко червени елеци също влияе за редуцирането на произшествията.
Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, получава наранявания на междинницата и скротума вследствие на удара в резервоара на горивото. Те се характеризират с кръвонасядания, охлузвания и обширни разкъсни рани.
Понякога в резултат на удара и триенето в дръжката на кормилото пострадалият водач получава охлузвания и рани по обърнатите една към друга повърхности на пръстите или по дланите на ръцете.
Възможни са фрактури на костите на крайниците и на ребрата; разкъсване на ставни връзки; многофрагментни счупвания на черепа; кръвонасядания и натъртване на мозъка; компресионни счупвания на прешлени; фрактури на тазовите кости.
В резултат на сътресението на тялото могат да се получат увреждания на вътрешните органи, изразяващи се с кръвонасядания, разкъсвания или откъсвания.
Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V29.0