Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V39
Сериозността и обширността на нараняванията на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки, се определят от: скоростта на движение на триколесния мотоциклет; характеристики в конструкцията му; употребата на защитна каска и облекло; обстоятелствата, при които е станало произшествието; особеностите на терена на катастрофата; вида на противодействащия агент и др.
Транспортът чрез моторни превозни средства на три колела е предпочитан от доста хора в много държави поради по-голямото удобство и комфорт, които предоставят в сравнение с тези на две колела. При придвижване на по-дълги разстояния не се усеща толкова голяма умора и напрежение в мускулите на крайниците и гърба както при двуколесните мотоциклети.
Конструкцията им включва три колела, които са симетрично разположени и подсигуряват по-голямо равновесие при движение, при завои се разполагат перпендикулярно спрямо пътната повърхност.
При катастрофи триколесните мотоциклети не обезопасяват в голяма степен пътуващите поради факта, че нямат почти никакви предпазни елементи.
Наличието на защитно облекло и предпазна каска водят до намаляване тежестта на травматичните увреждания. Материята на дрехите (например дебела и здрава кожа) осигурява по-голяма устойчивост както при злополуки, така и при лоши атмосферни условия (студ, вятър, дъжд).
Панталоните са направени със здрава тапицерия в зоните на коленете и бедрата, а якетата - на раменете, лактите и гръбначния стълб. Формата на пръстите на ръкавиците е леко изкривена с наличие на външни шевове с цел устойчива хватка на частите на управление при по-дълги пътувания. Ботушите са направени с капачки в зоната на глезена и петата.
Тапите за уши предпазват от слухови увреждания, които могат да се получат от силния шум на вятъра при скорост над 70-80 км/h. Защитни очила или каската предотвратяват травми на очите от летящи насекоми, отхвръкнали камъчета, вятъра и др.
Наличието на ярка светлоотразителна жилетка над якето редуцира процента на злополуките.
Нараняванията по кожата на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки, се характеризират с охлузвания, кръвонасядания и различни по големина и дълбочина разкъсно-контузни рани.
Понякога пострадалия водач се сдобива с охлузвания и рани по обърнатите една към друга повърхности на пръстите или по дланите на ръцете и фрактури на костите на китката в резултат на удара и триенето в дръжката на кормилото.
При наличие на предно стъкло и удар в него без предпазна каска се получават порезни рани по лицето и главата.
Падането от моторното превозно средство на три колела може да се съпровожда със счупвания на ребра и кости на горните и долните крайници.
При по-голяма тежест на злополуката се установяват компресионни фрактури на шийни и поясни прешлени; фрактури на тазови кости; разкъсани ставни връзки; счупвания на костите на черепа и увреждане на мозъка, съпроводено с натъртване, кръвонасядане или кръвоизлив.
Статистиката сочи, че черепномозъчната травма е честа причина за летален изход при лица, пътували в моторни превозни средства на три колела.
Нараняванията на вътрешните органи зависят от тежестта на произшествието и могат да бъдат съпроводени с кръвонасядане, частични или пълни разкъсвания и откъсвания, получени вследствие на сътресението на тялото.
Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V39