Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.4
Обширността на травматичните увреждания на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се обуславят от: обстоятелствата, при които е станала злополуката; скоростта на движение на двете превозни средства; характерните им особености; наличието на предпазна каска и облекло на водача и др.
Характерно за моторните превозни средства на три колела е, че симетрично разположените колела остават в постоянен контакт при движение с пътното платно, а разположението им спрямо земята при завои е перпендикулярно.
Транспортът с триколесно моторно превозно средство за разлика от двуколесния мотоциклет създава повече комфорт и удобство, редуцира у водача напрежението и умората на крайниците и гърба при преминаването на по-дълги разстояния.
Моторните превозни средства на три колела не осигуряват високо ниво на безопасност при злополуки, защото нямат почти никакви защитни съоръжения.
Използването на предпазна каска и защитно облекло значително намаляват сериозността на травматичните наранявания. Дрехите се шият от подходяща материя (дебела и здрава кожа например), която не само редуцира степента на уврежданията, но и предпазва при неблагоприятни атмосферни условия (дъжд, вятър, студ).
Якетата са снабдени със защитна тапицерия в областите на раменете, лактите и гръбначния стълб, а панталоните - на коленете и бедрата. Ботушите са укрепени с капачки на глезените и петите. Формата на пръстите на ръкавиците е леко изкривена с външни шевове с цел устойчива хватка на частите на управлението при по-дълги пътувания. Някои ръкавици притежават и защита на китката.
Уврежданията на очите от насекоми, камъчета, вятъра се стопират от защитни очила или каската. Тапите за уши предотвратяват слухови увреждания, които могат да възникнат вследствие на силния шум от вятъра при по-висока скорост.
Наличието на ярка светлоотразителна жилетка над якето прави по-видим водача на триколесното моторно превозно средство за другите участници в движението и се предотвратяват инциденти.
Алкохолът е основна причина за възникване на повече от половината катастрофи с водачи на моторни превозни средства на три колела.
Външните наранявания на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се характеризират с различни по обширност охлузвания, разкъсно-контузни рани, кръвонасядания.
Вследствие на удара и триенето на ръката в дръжката на кормилото се образуват охлузвания и рани по дланите и пръстите, в някои случаи и фрактури на китката на ръката.
В резултат на удара в резервоара на горивото и таблото за управление се получават охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани по междинницата.
Възможно е да се установят счупвания на ребрата, на костите на подбедрицата и стъпалото, на коленната става, на лопатката, ключицата, на костите на горния крайник.
По-тежките злополуки са съпроводени с фрактури на тазовия пръстен и бедрата, разкъсани ставни връзки, компресионни счупвания на прешлени в шийната и поясната област, многофрагментни фрактури на черепа, увреждане на мозъка, изразяващо се с натъртване, кръвонасядане или кръвоизлив.
Нараняванията на вътрешните органи могат да се характеризират с кръвонасядания, частични или пълни откъсвания и разкъсвания на органи.
Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.4