Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела, пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука

Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.4

от 14 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.4 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Обширността на травматичните увреждания на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се обуславят от: обстоятелствата, при които е станала злополуката; скоростта на движение на двете превозни средства; характерните им особености; наличието на предпазна каска и облекло на водача и др.

Характерно за моторните превозни средства на три колела е, че симетрично разположените колела остават в постоянен контакт при движение с пътното платно, а разположението им спрямо земята при завои е перпендикулярно.

Транспортът с триколесно моторно превозно средство за разлика от двуколесния мотоциклет създава повече комфорт и удобство, редуцира у водача напрежението и умората на крайниците и гърба при преминаването на по-дълги разстояния.

Моторните превозни средства на три колела не осигуряват високо ниво на безопасност при злополуки, защото нямат почти никакви защитни съоръжения.

Използването на предпазна каска и защитно облекло значително намаляват сериозността на травматичните наранявания. Дрехите се шият от подходяща материя (дебела и здрава кожа например), която не само редуцира степента на уврежданията, но и предпазва при неблагоприятни атмосферни условия (дъжд, вятър, студ).

Якетата са снабдени със защитна тапицерия в областите на раменете, лактите и гръбначния стълб, а панталоните - на коленете и бедрата. Ботушите са укрепени с капачки на глезените и петите. Формата на пръстите на ръкавиците е леко изкривена с външни шевове с цел устойчива хватка на частите на управлението при по-дълги пътувания. Някои ръкавици притежават и защита на китката.

Уврежданията на очите от насекоми, камъчета, вятъра се стопират от защитни очила или каската. Тапите за уши предотвратяват слухови увреждания, които могат да възникнат вследствие на силния шум от вятъра при по-висока скорост.

Наличието на ярка светлоотразителна жилетка над якето прави по-видим водача на триколесното моторно превозно средство за другите участници в движението и се предотвратяват инциденти.

Алкохолът е основна причина за възникване на повече от половината катастрофи с водачи на моторни превозни средства на три колела.

Външните наранявания на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се характеризират с различни по обширност охлузвания, разкъсно-контузни рани, кръвонасядания.

Вследствие на удара и триенето на ръката в дръжката на кормилото се образуват охлузвания и рани по дланите и пръстите, в някои случаи и фрактури на китката на ръката.

В резултат на удара в резервоара на горивото и таблото за управление се получават охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани по междинницата.

Възможно е да се установят счупвания на ребрата, на костите на подбедрицата и стъпалото, на коленната става, на лопатката, ключицата, на костите на горния крайник.

По-тежките злополуки са съпроводени с фрактури на тазовия пръстен и бедрата, разкъсани ставни връзки, компресионни счупвания на прешлени в шийната и поясната област, многофрагментни фрактури на черепа, увреждане на мозъка, изразяващо се с натъртване, кръвонасядане или кръвоизлив.

Нараняванията на вътрешните органи могат да се характеризират с кръвонасядания, частични или пълни откъсвания и разкъсвания на органи.

4.4/5 5 оценки

Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.4

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.4
    www.framar.bg 
    на 26 September 2025 в 15:21
    Коментирайте "Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.4"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Модифицирани бактерии от салмонела помагат за унищожаването на ракови клеткиМодифицирани бактерии от салмонела помагат за унищожаването на ракови клетки

Модифицирани бактерии от салмонела помагат за унищожаването на ракови клетки

от 26 сеп 2025г.Прочети повече
Смъртните случаи от рак се очаква да нараснат до 18 милиона през 2050 г.Смъртните случаи от рак се очаква да нараснат до 18 милиона през 2050 г.

Смъртните случаи от рак се очаква да нараснат до 18 милиона през 2050 г.

от 25 сеп 2025г.Прочети повече
Диригент с Паркинсон: Треморът ми почти изчезна след  мозъчна стимулацияДиригент с Паркинсон: Треморът ми почти изчезна след  мозъчна стимулация

Диригент с Паркинсон: Треморът ми почти изчезна след мозъчна стимулация

от 25 сеп 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Характерна клинична картина на Морбус мортум

преди 9 дни, 1 час и 18 мин.

Щракане при прозяване - спешна помощ

преди 9 дни, 3 часа и 46 мин.
Всички

АНКЕТА

Засегнати ли сте от липсата на вода?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЧАРШАФИ МОЛИКЕЪР 60/40 * 25

ТУПФИ COTTON LINE SPIRAL * 100 КРЪГЛА КУТИЯ

ЧАРШАФИ 60 см. / 90 см. * 10 бр.

БИОХЕРБА МУМИЙО (ХИМАЛАЙСКИ ШИЛАЖИТ) + ХРОМ - СМОЛА 20 г

БИОХЕРБА МУМИЙО (ХИМАЛАЙСКИ ШИЛАЖИТ) + ХРОМ - СМОЛА 50 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

МИГРЕНОН капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 26 сеп 2025г. в 14:10:35

МИГРЕНОН капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 26 сеп 2025г. в 14:07:24

ЕХИНАЦЕЯ таблетки * 120 ТОШКОВ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 26 сеп 2025г. в 14:04:51

АРТЕ ВИТА ЙОДЕН КОМПЛЕКС С БИОСТИМУЛАТОР разтвор 450 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 26 сеп 2025г. в 14:04:35

РЕСПИГАРД капсули * 10 НОБЕЛ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 26 сеп 2025г. в 14:02:33
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival