Лице без допълнително уточнение, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V39.2
Степента на нараняванията на лице без допълнително уточнение, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, може да варира от: особеностите двете превозни средства; скоростта им на движение; носенето на предпазна каска и защитно облекло; условията, при които е станало непътното произшествие и др.
Моторното превозно средство на три колела е конструирано със симетрично разположение на колелата, които са в постоянно съприкосновение със земята при движение, а променят разположението си на перпендикулярно спрямо повърхността при завои.
Триколесните моторни превозно средства в сравнение с двуколесните мотоциклети са по-удобни и комфортни, при транспорт на по-дълги разстояния се намалява напрежението и умората в гърба и крайниците.
Превозът чрез моторно превозно средство на три колела носи и своите рискове, тъй нямат почти никакви обезопасителни съоръжения и при инциденти безопасността не е голяма.
Използването на предпазна каска и защитно облекло, направено от подходяща материя (например дебела и здрава кожа) редуцира тежестта на травмите. Дрехите създават по-високо ниво на устойчивост не само при злополуки, но и при неблагоприятни атмосферни условия (дъжд, вятър, студ).
Панталоните са ушити с укрепления на коленете и бедрата, а якетата - на гръбначния стълб, лактите и раменете. Ботушите са създадени с капачки на глезените и петите. Ръкавиците са направени с леко изкривена форма на пръстите и с външни шевове, спомагащи за намаляване на напрежението в пръстите и благоприятстващи здравината хватката на частите за управление при по-дълги пътувания. Някои ръкавици имат укрепления и за предпазване на китката.
Използването на тапи за уши предотвратява увреждания на слуха, които могат да се получат от действието на вятъра при по-висока скорост. Очите се предпазват от наранявания чрез защитни очила или каска от вредното действие на насекоми, камъчета, вятъра и др.
Алкохолът според статистиката носи вина за повече от половината злополуки с триколесни моторни превозни средства. Той замъглява реакциите, координацията и преценката на водача.
Нараняванията по кожата на лице без допълнително уточнение, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се характеризират с охлузвания, кръвонасядания, различни по големина и дълбочина разкъсно-контузни рани.
Възможно е да се установят счупвания на ключиците, на костите на горния крайник, на подбедрицата и стъпалата, на коленните стави, разкъсани ставни връзки.
При по-силно сблъскване, включващо моторно превозно средство на три колела, могат да се получат многофрагментни фрактури на черепа, увреждане на мозъка (натъртване, кръвонасядане, кръвоизлив), фрактури на тазовите кости, счупвания на прешлени в различни области т.н.
Черепномозъчната травма се оказва най-често срещаната причина за смърт за пътуващите на триколесни моторни превозно средства.
Уврежданията на вътрешните органи се обуславят от сътресението на тялото и могат да се изразят с кръвонасядания, пълно или непълно откъсване и разкъсване на органи.
Коментари към Лице без допълнително уточнение, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V39.2