Пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.5
Степента и обширността на травматичните наранявания на пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се характеризират от: наличието на предпазна каска на главата на пътника; скоростта на движение на двете моторни превозни средства и особеностите в характеристиките им; обстоятелствата, при които се е случила злополуката; теренните характеристики на местопроизшествието и др.
Моторните превозни средства на три колела се отличават с характеристиките на колелата, че при завои се намират в перпендикулярно положение спрямо пътното платно, остават в постоянен контакт със земята по време на движение.
В сравнение с двуколесните мотоциклети транспортът с триколесни моторни превозни средства е по-удобен и комфортен, у пътуващите се намалява напрежението и умората при по-дълги пътувания.
Безопасността при пътни злополуки с моторни превозни средства на три колела е занижена, тъй като не притежават почти никакви обезопасителни елементи.
За намаляване на степента на травмите спомага употребата на предпазна каска и подходящо облекло, направено от обезопасителна материя (например дебела и здрава кожа). Дрехите не само редуцират сериозността на нараняванията, но и са полезни при лоши метеорологични условия (студ, дъжд, вятър).
Якетата са изработени със здрава тапицерия в зоните на раменете, лактите и гръбначния стълб, а панталоните - на бедрата и коленете. Ботушите имат защитни капачки на глезените и петите. Формата на пръстите на ръкавиците е леко изкривена с външни шевове с цел по-устойчива хватка на лостовете за управление при транспорт на по-дълги разстояния. Някои ръкавици са укрепени със защита и на китката.
Тапите за уши предпазват от увреждания на слуха от силния шум, който се появява от вятъра при по-висока скорост. Травматичното действие на летящи насекоми, камъчета, вятъра върху очите се стопира от употребата на защитни очила или каска.
Използването на ярка светлоотразителна жилетка над якето спомага за по-добрата видимост на водача на триколесните моторни превозни средства от другите водачи в движението и предотвратява злополуки.
Алкохолът се посочва от статистиката като главен виновник за повече от половината произшествия с моторни превозни средства на три колела. Той забавя реакциите на водача, нарушава координацията и преценките му.
Уврежданията на пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се локализират главно по долните крайници и главата. Нараняванията се изразяват с ивицовидни охлузвания и разкъсно-контузни рани по предно-вътрешната повърхност на бедрата и колената, счупвания на костите в колянната става, костите на стъпалата или тръбестите кости на долния крайник.
В резултат на падане от моторното превозно средство се установяват фрактури на ребра; компресионни счупвания на прешлени в шийната и поясната област; фрактури на костите на черепа, придружени с травма на мозъка. Мозъчното увреждане може да бъде с трайни или временни последствия.
Травмите на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина варират в зависимост от тежестта на злополуката: кръвонасядания, частични или пълни откъсвания и разкъсвания на органите. Те са резултат от сътресението на тялото.
Коментари към Пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V39.5