Пътник, пострадал при сблъскване с други или неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V39.1
Сериозността на травматичните наранявания на пътник, пострадал при сблъскване с други или неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се намира в зависимост от: скоростта на движение на двете моторни превозни средства; характерните им особености; употребата на защитна каска на главата на пътника; условията на осъществяване на злополуката и др.
Моторното превозно средство на три колела е проектирано със симетрично разположени колела - две отпред и едно отзад или едно отпред и две отзад. При движение колелата остават в непрекъснат контакт със земната повърхност, а при завои се разполагат перпендикулярно на пътя.
Триколесните моторни превозно средства са предпочитана и използвана форма за превоз от много хора. В сравнение с двуколесните мотоциклети те предлагат повече комфорт и удобство и при по-продължително пътуване не се усеща голяма умора и напрежение в мускулите на гърба и крайниците.
При злополуки триколесните мотоциклети не предлагат голямо ниво на безопасност поради липсата на защитни съоръжения (предпазни колани, купе и др.).
За редуциране на степента на травмите спомага употребата на предпазна каска и защитно облекло. Дрехите се правят от подходяща материя (дебела и здрава кожа например), която осигурява по-голяма устойчивост както при лоши метеорологични условия, така и при произшествия.
Якетата са изработени със защитни укрепления в областите на раменете, лактите и гръбначния стълб, а панталоните - на бедрата и коленете. Ръкавиците са ушити с външни шевове и леко изкривена форма на пръстите за по-здрава хватка на лостовете за управление при придвижване на по-дълги разстояния. Ботушите са укрепени с капачки на глезените и петите.
Благодарение на тапите за уши не се уврежда слуха от силния шум, породен от вятъра при по-висока скорост. Защитните очила или каската предпазват очите от увреждания, причинени от летящи насекоми, вятъра, отхвръкнали камъчета и др.
Според данните алкохолът представлява основен виновник за повече от половината катастрофи с триколесни моторни превозни средства. Под негово влияние се нарушават реакциите, координацията и преценката на водачите.
Локализацията на уврежданията на пътник, пострадал при сблъскване с други или неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, е основно по долните крайници и главата.
По предно-вътрешната повърхност на бедрата и колената се установяват ивицовидни охлузвания, разкъсно-контузни рани, счупвания на костите в колянната става или бедрената кост.
При падане от превозното средство могат да се получат импресионни фрактури на черепа, компресионни счупвания на прешлени в различни области, черепномозъчна травма с временни или трайни последици за пострадалия. Понякога тя води и до летален изход.
Нараняванията на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина варират в различна степен в зависимост от тежестта на злополуката.
Коментари към Пътник, пострадал при сблъскване с други или неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V39.1