Лице (всяко), намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неуточнена непътна злополука МКБ V39.3
Сериозността и обширността на травматичните увреждания на лице (всяко), намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неуточнена непътна злополука, се определят от: скоростта на движение на превозното средство и характерните му особености; условията, при които е станала непътната злополука; наличието на предпазна каска и обезопасително облекло и др.
Конструкцията на моторно превозно средство на три колела включва симетрично разположение на колелата, които са в непрекъснато съприкосновение със земята и при завои заемат перпендикулярен ъгъл спрямо повърхността.
В сравнение с двуколесните мотоциклети моторните превозни средства на три колела предлагат по-голям комфорт и удобство и намаляват при по-дълги пътувания напрежението и умората в гърба и крайниците.
Безопасността при злополука, включваща моторно превозно средство на три колела, не е на високо ниво, защото конструкцията му не включва почти никакви защитни елементи.
Благодарение на носенето на предпазна каска и защитно облекло, ушито от подходяща материя като например дебела и здрава кожа, се намаляват тежестта и обширността на травмите при инциденти. Дрехите осигуряват устойчивост не само при произшествия, но и при лоши атмосферни условия (вятър, студ, дъжд).
Якетата имат специални тапицерии в зоните на раменете, гръбначния стълб и лактите, а панталоните - на коленете и бедрата. Ръкавиците са създадени с леко изкривена форма на пръстите и с външни ръбове, за да осигуряват по-здрава хватка на частите за управление при транспорт на по-дълги разстояния. Някои имат и укрепления за предпазване на китката. Ботушите са снабдени със специални капачки на глезените и петите.
Очите се предпазват посредством защитни очила или каска от вредното действие на вятъра, насекоми, отхвръкнали камъчета и др. Слуховите увреждания от шума на вятъра при по-висока скорост се предотвратяват чрез тапи за уши.
Употребата на ярка светлоотразителна жилетка спомага за по-голямата видимост на водача на триколесното моторно превозно средство и по този начин се предотвратяват понякога катастрофи.
Статистиката посочва алкохолът като основна причина за предизвикване на повече от половината произшествия с моторни превозни средства на три колела. Той нарушава реакциите, преценката и координацията на водача.
Външните наранявания на лице (всяко), намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неуточнена непътна злополука, се изразяват с различни по обширност кръвонасядания, охлузвания, разкъсно-контузни рани.
Възможно е да възникнат счупвания на ребра, на ключиците, на костите на горния крайник, на подбедрицата и коленните стави.
По-тежките злополуки се съпровождат с фрактури на тазовия пръстен, разкъсани ставни връзки, компресионни счупвания на шийни и поясни прешлени, многофрагментни фрактури на черепа, съпроводени с деформация на главата и увреждане на мозъка.
Черепномозъчната травма може да се изрази с временни или трайни последствия, диагностицира се с ЯМР. Симптоматиката й включва главоболие и световъртеж, загуба на паметта, нарушения в равновесието и концентрацията, нарушения в зрението, припадъци и др. Мозъчната травма се посочва и като основна причина за смърт на пътуващи в триколесни моторни превозни средства.
Травмите на вътрешните органи може да варират в зависимост от тежестта за произшествието.
Коментари към Лице (всяко), намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неуточнена непътна злополука МКБ V39.3