Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V39.0
Обширността и сериозността на нараняванията на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се обуславят от: скоростта на движение на моторните средства; наличието на каска и предпазно облекло; обстоятелствата, при които е станала непътната злополука; характеристиките на двете моторни превозни средства и др.
Използването на моторни превозни средства на три колела създава по-голямо удобство и комфорт отколкото двуколесните мотоциклети. Придвижването на дълги разстояния с триколесни мотоциклети не предизвиква толкова голямо напрежение и умора на мускулите на гърба и ръцете както моторните превозни средства на две колела.
Колелата на триколесните мотоциклети са разположени симетрично и остават в постоянен контакт със земята при движение, а при завои са разположени перпендикулярно спрямо повърхността.
Безопасността при катастрофи с моторни превозни средства на три колела не е на високо ниво, тъй като конструкцията им не е снабдена с почти никакви предпазни елементи.
За редуциране на степента на уврежданията се използва предпазна каска и защитно облекло. Дрехите се шият от подходяща материя като например дебела и здрава кожа, която осигурява по-голяма устойчивост както при неблагоприятни атмосферни условия (дъжд, студ, вятър), така и при злополуки.
Якетата са направени със специална тапицерия в зоните на лактите, раменете и гръбначния стълб, а панталоните - на бедрата и коленете. Ръкавиците са създадени с леко изкривена форма на пръстите и снабдени с външни шевове за по-устойчива хватка на частите на управление при превоз на по-дълги разстояния. Ботушите са укрепени с капачки на петите и глезените.
Предпазването от слухови увреждания от силния шум, който причинява вятъра при по-висока скорост, става чрез тапи за уши. Защитните очила или каската предотвратяват увреждания на очите от летящи насекоми, отхвръкнали камъчета, вятъра и др.
Носенето на ярка светлоотразителна жилетка спомага за намаляване честотата на инцидентите.
Алкохолът се оказва основна причина за повече от половината произшествия с водачи на триколесни мотоциклети според статистиката. Той предизвиква нарушения в реакциите, преценките и координацията им.
Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се сдобива с наранявания на междинницата и скротума, изразяващи се с охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани, в резултат на удара в резервоара на горивото и части на управлението.
Пострадалият водач в някои случаи получава охлузвания и рани по обърнатите една към друга повърхности на пръстите или по дланите на ръцете, както и фрактури на костите на китката при удара и триенето на ръката в дръжката на кормилото.
В зависимост от степента на тежест на злополуката могат да се образуват: счупвания на ребра, на костите на крайниците; разкъсани ставни връзки; компресионни фрактури на шийни и поясни прешлени; фрактури на костите на черепа, придружени с деформация на главата; черепномозъчна травма, оставяща временни или трайни увреждания.
Вследствие на сътресението на тялото на пострадалия водач уврежданията на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина може да се изразят с кръвонасядания, пълни или частични разкъсвания и откъсвания.
Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V39.0