Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон МКБ V33
Обширността на травмите на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон, се определя от: наличието на предпазно облекло и каска на водача на триколесното средство; структурните особености, вида и големината на двете моторни превозни средства и скоростта им на движение; характеристиките на терена на произшествието и др.
Автомобилът представлява моторно превозно средство с четири или повече колела, което служи основно за превоз на пътници и товар.
Моторните превозни средства на три колела са произведени с двигател, имащ работен обем над 50 куб. см, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h.
Те са проектирани със симетрично разположени едно колело отпред и две отзад или две отпред и едно отзад. Конструкцията им не позволява отлепяне на някое от колелата при движение. При завои те се намират в перпендикулярно положение спрямо земята.
Моторното превозно средство на три колела представлява една от предпочитаните форми на моторизиран транспорт. То е по-удобно и комфортно в сравнение с това на две колела и предотвратява при по-дълги пътувания натрупването на напрежение и умора в мускулите на крайниците и гърба.
При произшествия триколесните моторни превозни средства не осигуряват голяма безопасност за лицата, пътуващи в него, тъй като нямат почти никакви предпазни елементи като например обезопасителни колани, кабина и т.н., но са с едно ниво по-безопасни отколкото двуколесните.
Използването на обезопасително облекло и защитна каска води до редуциране на степента на травмите при инциденти. Дрехите се произвеждат от подходяща материя (дебела и здрава кожа), която осигурява по-голяма устойчивост при лоши атмосферни условия и катастрофи.
Якетата са направени с укрепление в местата на лактите, гръбначния стълб и раменете, а панталоните - в коленните и бедрените области. Ботушите имат капачки при глезените и петите. Ръкавиците са ушите с външни шевове и формата на пръстите е леко изкривена за по-устойчива хватка на лостовете за управление при по-дълги пътувания.
Тапите за уши служат за предпазване от увреждания на слуха вследствие на вятъра при по-висока скорост. Обезопасяването на очите чрез защитни очила или каска защитава очите от наранявания от летящи насекоми или хвръкнали от гумите камъчета.
Статистиката сочи, че алкохолът е главен виновник за повече от половината злополуки с водачи на триколесни моторни превозни средства. Той води до нарушения в реакциите, координацията и равновесието му.
Травмите на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон, са локализирани основно по предната част на тялото и крайниците в резултат на удара в части от таблото за управление. Образуват се охлузвания, кръвонасядания, различни по големина разкъсно-контузни рани.
В резултат на удара и триенето в дръжката на кормилото се получават охлузвания и рани по пръстите и дланите, счупване на костите на китката. Възможни са фрактури на ребрата и костите на горните и долните крайници.
При наличие на предно стъкло на триколесното моторно превозно средство и удар в него без каска се получават порезни рани по лицето и главата.
Падането от машината и ударът в пътната настилка се съпровождат с многофрагментни счупвания на черепа, увреждане на мозъка, компресионни фрактури на шийни и поясни прешлени, разкъсване на ставни връзки, счупвания на тазови кости.
Черепномозъчната травма може да предизвика временни или трайни увреждания. Тя е и най-често срещаната причина за смърт при водачи на дву- и триколесни моторни превозни средства.
Нараняванията на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина са в пряка зависимост от сериозността на произшествието. Изразяват се с кръвонасядания, частични или пълни разкъсвания и откъсвания.
Прочетете още информация за видовете травми:
- Вътречерепна травма мкб S06
- Счупване на шийния отдел на гръбначния стълб мкб S12
- Счупване на ребро (ребра), стернум и гръдната част от гръбначния стълб мкб S22
- Травма на други и неуточнени органи на гръдната кухина мкб S27
- Други и неуточнени травми на гръдния кош мкб S29
- Счупване на лумбосакралната част на гръбначния стълб и таза мкб S32
- Счупване на ниво раменен пояс и мишница мкб S42
- Счупване на костите на предмишницата мкб S52
- Счупване на ниво китка и длан мкб S62
- Счупване на бедрената кост мкб S72
- Счупване на костите на подбедрицата, включително и на глезена мкб S82
- Счупване на стъпалото без счупване на глезена мкб S92
Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон МКБ V33