Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Как да повишим енергията и тонуса си по естествен път

Как да повишим енергията и тонуса си по естествен път

Как да повишим енергията и тонуса си по естествен път - изображение

Енергичността и тонуса през деня е важна за всеки от нас, особено в съвременното забързано и динамично ежедневие. Често обаче умората и изтощението надделяват.

Намалената издръжливост и енергия може да се дължи на някои фактори от начина на живот. Такива са заседнал начин на живот, прекомерен прием на кофеин и алкохолни напитки, употреба на наркотици, прекомерна физическа активност, лош сън, твърде много стрес, дехидратация и нездравословни хранителни навици. Здравословни проблеми като обикновена настинка, алергии, нарушена функция на щитовидната жлеза, затлъстяване, диабет и други хронични заболявания също могат да стоят в основата на липсата на енергия и издръжливост. Бременността също се отразява на издръжливостта.

Как да повишим енергията и тонуса по естествен път?

Липсата на сила и енергия след тежък ден или физическо изтощение е напълно нормално и очаквано. Но, ако Ви липсва енергия през по-голямата част от деня, без да има съществена причина за това е редно да откриете къде е проблема и да се опитате да го отстраните. В допълнение, може да използвате някои домашни средства, които по естествен път да увеличат силата и издръжливостта:

Кокосово масло

кокосово маслоКокосовото масло съдържа здравословни мазнини, особено средноверижни триглицериди (MCTS), които се усвояват лесно и се използват под формата на енергия. Освен това, кокосовото масло подобрява здравето на сърцето и спомага за увеличаване на имунитета и цялостното здраве. Когато се приема в умерени количества помага и за намаляване на коремните мазнини.

Вземайте по 1 до 2 супени лъжици студено пресовано кокосово масло веднъж на ден. Може да го добавяте към шейкове или други напитки.

Ябълков оцет

Ябълков оцет във водаЯбълковият оцет е друго добро средство, което се бори с изтощението. Той помага за алкализиране на тялото. В допълнение, е богат на електролити, които повишават енергията и издръжливостта.
Смесете 1 супена лъжица суров, нефилтриран ябълков оцет и малко мед в чаша вода. Пийте два пъти дневно.

 

Куркума

Куркума с млякоКуркуминът е тайната съставка, която прави куркумата изключително полезна подправка. Мощният й противовъзпалителен ефект помага за намаляване на физическото изтощение и възстановяване на енергийните нива. Друго полезно свойство на куркумата е, че намалява времето за възстановяване  след мускулно натоварване, увеличава производителността и издръжливостта.

Изпивайте чаша прясно мляко с щипка куркума на прах всеки ден. Добавяйте куркумата към врящо мляко, покрийте и оставете да къкри на слаб огън около 5 минути. След като изстине може да добавите и лъжичка мед.

Зелен чай

Зелен чайЧаша освежаващ зелен чай може да повиши вашата издръжливост и ниво на енергия. Полифенолите в нея помагат за борбата с умората, намаляване на стреса и насърчаване на съня. Според проучване от 2005 година, публикувано в американското издание American Physiology Society journal, редовният прием на екстракт от зелен чай повишава издръжливостта при тренировка с до 24 %.

Добавете една чаена лъжичка листа от зелен чай към чаша гореща вода. Покрийте и оставете да се накисне за около 5 минути. Прецедете и подсладете с мед по желание. Пийте този чай 2 или 3 пъти дневно. Може да приемете зелен чай и като добавка, но само след консултация с лекар.

Вода

ХидратацияВодата представлява 65 до 70 на 100 от общото телесно тегло и неминуемо, недостига на вода се отразява на начина, по който се чувстваме и енергията, която имаме. Поддържането на оптимална хидратация ще намали умората и ще помогне за подобряване на издръжливостта през целия ден. Водата повишава и мускулния тонус. Необходимо е просто да пиете достатъчно количество вода на равни интервали през деня.

Яжте храни, богати на магнезий

Храни, богати на магнезийДори лек недостиг на магнезий може да повлияе на Вашата издръжливост и ниво на енергия. Магнезият играе ключова роля в трансформирането на глюкозата в енергия. Така че, при понижени нива на енергия, включването на повече богати на магнезий храни в диетата си може да бъде добро решение. Подходящи са тъмни листни зеленчуци, ядки, семена, риба, соя, авокадо, банани и тъмен шоколад. Може да взимате и магнезиеви добавки, след лекарска консултация.

Картофена вода

картофи във водаМоже би това не ви звучи никак добре, но, в действителност, това е изключително ефективен лек срещу умора. Измийте добре и нарежете един картоф на филийки (без да го обелвате) и ги накиснете в чаша вода за една нощ в хладилника. Изпийте водата сутринта, на гладно.

Тайната на това средство се дължи на обогатяване на водата с калий, а той, подобно на магнезия, помага за премахване на чувството на умора. Калият (заедно с магнезий) е от съществено значение за правилното функциониране на клетките и произвеждане и освобождаване на енергия.

Увеличете червените кръвни клетки с коприва и глухарче

Чай от глухарчеЖелязото е важно. Без него телата ни не могат да произвеждат достатъчно червени кръвни клетки. Те съдържат хемоглобин – богат на желязо протеин, който пренася кислород до всички части на нашето тяло. Много хора смятат, че използването на кислород приключва, когато той достигне до белите дробове, но всъщност, той трябва да достигне до всяка клетка и орган, за да функционират. Както можете да си представите, липсата на кислород ще доведе до намаляване на функционирането на органите, а това може да стане причина за умора. Всъщност, този механизъм се наблюдава при желязо-дефицитна анемия.

За борба с този проблем е от полза чай от листа на коприва (пресните са за предпочитане, но и сухите могат да се използват). Копривата е богата на желязо и витамин С, а витамин С доказано увеличава усвояването на не-хем желязото (non-heme iron) желязо, което невинаги се абсорбира толкова лесно, колкото това свързано с хема. Добавянето на глухарче повишава съдържанието на желязо в този чай. Трябва да знаете, че вкусът е доста горчив, затова е добре да подсладите с мед. За приготвянето на чая се нуждаете от:

По 1 чаша прясно глухарче и коприва или по 2, ако използвате изсушени. Поставете билките във вряща вода и покрийте съда с капак, като оставите да се накиснат 10 минути. Прецедете, добавете мед на вкус. Пийте два пъти дневно.

Зелен лек

Сок от житна треваИзпийте чаша сок от житна трева. Сокът от житна трева се смята за едно от най-богатото на хранителни вещества природно средство. Неслучайно за житната трева се говори като за "Зелено злато".

Чаша сок от житна трева дава отличен тласък на енергия и повишава значително устойчивостта и цялостното здраве на организма.

Заменете кофеина

Опитайте чай мате (Йерба мате) или гуарана. Съдържанието на кофеин и в двете е почти еднакво, но гуараната е с доста по-силно действие. Някои изследвания показват, че гуараната може да помогне при умствена преумора, но, ако вече сте приемали други източници на кофеин, бъдете внимателни, тъй като може да наруши съня Ви.

Банани

БананиБананите са богати на естествени захари, които помагат за бързо повишение на енергийните нива. Освен това са чудесен източник на калий. Фибрите в тях играят роля в поддържането ба нивата на глюкоза в кръвта.

За най-добри резултати, яжте един или два банана, когато почувствате глад или умора. За по-дългосрочни ползи, яжте по един банан с лъжица мед всеки ден.

 

Бадеми

БадемиБадемите са едни от най-добрите храни за справяне на чувството на слабост и умора. Магнезият в тях помага за преработването на въглехидратите, мазнините и протеините в енергия. Недостигът на магнезий също може да предизвика умора, а бадемите са лесен начин за предотвратяване на това.

Освен за директна консумация, бадемите може да използвате и като ги накиснете във вода за една нощ, заедно със стафиди и смокини, а на следващата сутрин изпийте водата. След това, консумирайте бадемите, смокините и стафидите в този ред, през целия ден.

Масаж

Масаж на ухотоСпоред традиционната китайска медицина, стимулирането на акупресурни точки на ушите увеличава кръвообращението и по този начин и енергията. Направете лек масаж на ушите с помощта на палеца и показалеца, като започнете от меката част (ушния лоб) на ушната мида и се движите нагоре. Правете това около 1 минута. Обикновено, почти веднага настъпва усещане за прилив на топлина и тонизиране.

Диафрагмално дишане

Диафрагмално дишанеЧрез диафрагмалното дишане, известно още като коремно дишане, може да помогнете за възстановяване на енергията си. Навлизането на повече кислород в тялото има успокояващ ефект върху ума и тялото. В допълнение, помага в борбата със стрес и тревожност, които също може да окажат влияние върху енергията.

Легнете удобно и отпуснете мускулите си.
Поставете ръце върху корема си и вдишайте дълбоко през носа за около 2 секунди. След това издишайте бавно през устата в продължение на около 4 секунди. Повтаряйте в продължение на 10 минути. Правете това 2-3 пъти дневно.

Жабурене (издърпване) с олио

Жабурене с олиоТози древен ритуал, произлизащ от Аюрведа със сигурност може да даде тласък на енергийните нива. Когато имунната система работи активно за отстраняване на токсините и ненужните вещества, тя оказва влияние и върху енергийните нива. Техниката жабурене с олио е изключително лесна за изпълнение и същевременно изключително ефективна.
Вземете я супена лъжица студено пресовано органично кокосово масло в устата си и го задръжте за 15 до 20 минути. След това го изплюйте. Никога не преглъщайте олиото! Измийте зъбите си с хладка вода. Прилагайте сутрин, преди закуска.

Добавки

ДобавкиВземете Л-тирозин. Тази аминокиселина подпомага производството на допамин и норепинефрин, правейки Ви по-бдителни.

Витамин В комплекс не само помага за борба с умората, но също така ускорява метаболизма.

Хората, които не консумират месо, млечни и всякакви други продукти от животински произход (вегани) се нуждаят и от допълнително количество витамин В12, тъй като той се съдържа само в животинските храни.

Коензим Q10 е силен антиоксидант, който подпомага производството на енергия и подобрява способността на клетките да се възстановяват.

Ще ви помогне още:

Добрия нощен сън. Качественият сън дава мощен тласък на силите и енергията за целия ден.
След тежък физически труд си осигурете достатъчно почивка, за да дадете възможност на тялото да се възстанови.

Премахнете от менюто си рафинираните захари, тестени изделия и бърза закуска. Заменете ги с богати на желязо, белтъчини и сложни въглехидрати храни.

Отделете няколко минути дневно за медитация.

Източници:
http://www.prevention.com
http://www.top10homeremedies.com
http://everydayroots.com
http://www.homeremediesorg.com
http://www.webmd.com
http://www.rd.com


5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Алтернативна медицинаБотаникаСпортЛюбопитноЗдравни съветиЛеченияСнимкиХранене при...НовиниЛайфстайлДиетиРецепти