Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Алтернативни начини за справяне с болка в краката

Алтернативни начини за справяне с болка в краката

Алтернативни начини за справяне с болка в краката - изображение

Болката в краката е често срещан проблем сред хора от различни възрасти като може да варира от продължителна, тъпа болка до силни, внезапни пробождащи усещания. Понякога болката може да е толкова силна, че да повлияе мобилността и извършването на ежедневните дейности. Може да засегне единия или и двата крака. Понякога, наличието на болки в краката се съпровожда и от други оплаквания, като отоци, изтръпване, слабост, мускулна умора, намалена кожна чувствителност, нарушено оросяване и други, в зависимост от конкретната причина.

Каква може да бъде причината за болки в краката?

Съществуват множество причини за поява на болка в краката, вариращи от леки травми или преумора до по-сериозни състояния и заболявания като невропатии и съдови нарушения. Сред често срещаните причини са продължително стоене в изправено положение, разширени вени, мускулни спазми, хранителен дефицит, дехидратация, мускулно претоварване (мускулна треска). Понякога болката може да бъде признак на тендинит или стрес фрактури. Други възможни причини са медицински състояния, като дълбока венозна тромбоза, артрит, подагра, диабет, синдром на неспокойните крака, неврологично увреждане и други.

Тъпа или незначителна болка често изчезва в рамките на няколко дни. Такъв тип болка може да облекчите с достатъчна почивка, поддържане на засегнатия крак нависоко, охлаждащи бани и други лесни за изпълнение в домашни условия. Важно е и да се установи точната причина за болката, за да терапията да бъде насочена и към основния проблем.

Въпреки това, ако болката в краката е твърде силна и сериозно нарушава ежедневието и работоспособността Ви, трябва обезателно да се консултирате с Вашия лекар, преди да предприемете каквато и да е форма на терапия!

Алтернативни терапии

Тай Чи

Тай ЧиТай Чи е древна китайска форма на упражнения за духа и тялото, която подобрява баланса и гъвкавостта. Според проучване публикувано в журнал свързан с артрит и ревматизъм, практикуването на Тай Чи е особено полезно за хора, които страдат от остеоартрит и свързана с него болка в краката. Тя намалява болката и увеличава обхвата на движение. Психическата дисциплина също може да помогне за справяне с болката.

Масаж

Масаж с топка за тенисМасажът насърчава по-бързото възстановяване на натоварените мускулни групи и облекчава болката в краката.

Проучване от 2012 година, публикувано в научно списание (Science Translational Medicine) заключва, че 10-минутен масаж намалява възпалителния отговор след физическо увреждане на мускулите. В допълнение, масажът подобрява кръвообращението и спомага за облекчаване на стреса и тревожността.

Втрийте малко затоплен зехтин, кокосово или синапено масло върху засегнатата област. Използвайте нежни, но стегнати масажни движения за около 10 минути. Правете това 2 или 3 пъти дневно, ако е необходимо. Може, вместо с ръце, да извършите масажа с топка за тенис.

Упражнения и управление на теглото

Редовните физически упражнения може да подобрят движенията в ставите и да намалят болката в ставите при някои хора.

Наднорменото тегло влошава болката в краката, поради което контрола на теглото е важен фактор за облекчаване на болката в краката.

Студени компреси

Студен компрес при болки в кракатаКогато болката в краката е резултат от тежка физическа дейност, може просто да приложите студени компреси. Това ще помогне за намаляване на болката в засегнатата област, ще намали възпалението и отока.

За целта, увийте няколко кубчета лед (или пакет замразени зеленчуци в тънка кърпа. Поставете този пакет върху болезнената зона за около 10-15 минути, като през това време държите крака повдигнат. Правете това няколко пъти на ден.

Не прилагайте лед директно върху кожата, тъй като това може да доведе до локално увреждане на тъканите!

Съществуват значително по-малки изследвания относно ползите и ефикасността от добавките и алтернативната терапия, отколкото тези, свързани с конвенционалната медицина и лекарствени средства. Въпреки това, съществуват научни доказателства, които показват, че някои добавки може да са ефективни в лечението на болка. Ето някои от билките и добавките, които са показали ефективност:

Върбова кора

Според изследване, публикуване през 2001 година, някои хора с артрит отчитат облекчение на болката при използване на върбова кора. Този екстракт е често препоръчван от билкари и натуропати за лечение на треска, болка и възпаление.

Джинджифил

джинджифилДжинджифилът е изключително актуална билка, която може да се открие в различни форми в търговската мрежа - пресен или изсушен корен, чай, подправка или добавка (капсули). Често се използва като подправка в редица индийски, тайландски и китайски рецепти.

Здравословните ползи от джинджифил включват облекчение на стомашно разстройство и гадене, както и облекчаване на болката при редица условия. Според изследване на хора с артрит е установено, че джинджифилът помага за намаляване на болката, когато се използва в комбинация с други лечебни рецепти за артрит.

Билков мехлем с джинджифил. Според изследователи, мехлем направен от джинджифил, канела, анасон и сусамово масло има ефективност, почти колкото тази на кремовете и мази отпускани без лекарско предписание.

Куркума

Куркума и сусамово маслоДруг ефективен домашен лек за болки в краката е куркума - билка с антиоксидантни и противовъзпалителни свойства. Активната съставка в куркумата е съединение наречено куркумин, което инхибира (потиска) няколко различни молекули, имащи отношение към процеса на възпаление и болката.

Смесете 1 чаена лъжичка куркума на прах с достатъчно топло сусамово масло, за да се получи паста. Нанесете върху засегнатата област и втрийте нежно. Изчакайте 30 минути, преди да изплакнете с топла вода. Правете това два пъти дневно, ако е необходимо. Също така, може да пиете чаша горещо мляко с куркума веднъж или два пъти на ден.

Друг вариант е да приемате куркума като хранителна добавка, но само под ръководството на Вашия лекар! Ако приемате лекарства за разреждане на кръвта, консултирайте се с Вашия лекар, преди да приемате куркума като лекарство!

Лют червен пипер

лют пиперЛютият червен пипер съдържа капсаицин, който действа загряващо и болкоуспокояващо. Приготвя се смес чрез добавяне на две супени лъжици лют червен пипер на прах в чаша затоплен зехтин. Нанасяйте получената паста върху засегнатата област два пъти дневно, в продължение на поне една седмица.

Друг вариант е да смесите една четвърт или половин чаена лъжичка лют червен пипер на прах в една чаша ябълков оцет. Потопете чиста кърпа в тази смес и наложете върху болезнените зони в продължение на около 20 минути, веднъж или два пъти дневно, докато болката и възпалението намалеят.

Черешов сок

черешов сокАко болката в краката е причинена от усилена физическа активност, пиенето на сок от череши може да Ви помогне. Антиоксидантните и противовъзпалителните му свойства подпомагат лечението на травми на меките тъкани и болка.

Проучване от 2012 година, публикувано в списание за медицина и спорт (Medicine and Sports Science) заключило, че черешовият сок е по-безопасен начин за лечение на мускулни болки и възпаление, в сравнение с някои медикаменти, отпускани без рецепта.

Яжте по 1/2 чаша пресни, органични череши или пийте 1 чаша черешов сок, веднъж дневно.
Да не се пие черешов сок, ако това причинява стомашен дискомфорт, диария или други стомашни неразположения!

Ябълков оцет

ябълков оцетЯбълковият оцет също може да помогне за намаляване на болката в краката. Той може да е от полза за болка, свързана с артрит или подагра. Въпреки че, оцетът притежава кисело рН, когато се приема, той оказва алкализиращ ефект върху тялото, а това помага за разтваряне на кристалите на пикочната киселина в кръвта и за премахване на натрупаните токсини в ставите и съединителната тъкан. Освен това, осигурява калий, калций и други важни минерали, необходими за облекчаване на болка и възпаление.

Добавете 1 до 2 чаши чист, нефилтриран ябълков оцет към вана с топла вода. Потопете болезнения крак във водата в продължение на 30 минути. Правете това веднъж на ден, в продължение на няколко дни.

Също така, смесете 1 до 2 супени лъжици суров, нефилтриран ябълков оцет в чаша топла вода, добавете малко суров мед и пийте два пъти на ден.

Английска сол

Английската сол е богата на магнезий, който подпомага регулацията на нервните сигнали в организма и действа като естествен мускулен релаксант. Всичко това води до намаляване на болката, възпалението и отока на тъканите.

Добавете 1/2 чаша английска сол към вана с топла вода и разбъркайте добре. Натопете си краката във ваната в продължение на 15 минути. Повтаряйте 2 или 3 пъти седмично. Също така, яжте храни богати на магнезий, като банани, орехи, тиквени семки, зелени листни зеленчуци, пълнозърнести храни, тофу, соево мляко, долнокачествена портвайн меласа. Може да вземете и добавки, но само след консултация с Вашия лекар!

Арника

арникаАрниката притежава естествени противовъзпалителни свойства. Подходяща е в случаите на болка, дължаща се на остра травма или след операция, съпроводени с оток.

Мехлем, на основата на арника може да се втрива в областта на болезнените мускули или травма.

Арника може да се открие и под формата на хомеопатичен продукт, който е отлично допълнение към студения компрес, билките или конвенционалните болкоуспокояващи. Под формата на хомеопатичен продукт се препоръчва и след хирургично отстраняване на сливиците за намаляване на болката.

Преди да опитате дадена алтернативна терапия или медикаменти, трябва да се консултирате с Вашия лекар! Някои добавки и билки могат да взаимодействат с други лекарства и да предизвикат нежелани странични ефекти.

Източници
http://www.top10homeremedies.co
http://www.healthline.com/health
http://www.prevention.com/mind-body/natural-remedies
http://www.top10homeremedies.com
http://thehealthyeatingsite.com

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Алтернативна медицинаЗдравни съветиЛюбопитноЛеченияБотаникаСпортДиетиНовиниЛайфстайлЗаболявания (МКБ)СпециалистиПроизводителиХранене при...ИсторияКлинични пътекиСнимки