Мотоциклетист, пострадал при сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон МКБ V23
Степента и обширността на уврежданията на мотоциклетист, пострадал при сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон, се обуславят от: скоростта на движение на двете превозни средства; вида и големината на автомобила; конструкцията на мотоциклета и позата на мотоциклетиста; теренните характеристики на местопроизшествието; позата, при която мотоциклетиста управлява превозното средство; носенето на предпазна каска; здравословното състояние на мотоциклетиста и др.
Мотоциклетът се характеризира като моторно превозно двуколесно средство с наличие или без кош. Двигателят му е с работен обем над 50 куб. см или с обем до 50 куб. см, но чиято максимална скорост надвишава 50 км/ч.
Лицето, управляващо мотоциклета, се нарича мотоциклетист.
Наблюдават се разлики в конструкцията и особеностите на мотоциклетите поради различния им вид на употреба - за използване в градски условия, за дълго пътуване, за спорт, оф-роуд и състезания.
Мотоциклетите в днешно време са една от най-предпочитаните, удобни и употребявани форми на моторизиран транспорт в доста държави. Използването на мотоциклета е икономически ефективна алтернатива за придвижване, както и избягване или намаляване на последиците на градските задръствания.
Причина за почти половината злополуки с мотоциклет е употребата на алкохол.
Според наличните данни смъртните случаи на мотоциклетисти са 30 пъти повече от тези на водачи на автомобили. От значение е и фактът, че мотоциклетът няма почти никакви предпазни съоръжения.
Степента на уврежданията е зависима от употребата на алкохол, по-високата скорост и размера на мотоциклета.
Сериозността на нараняванията при произшествия се намалява от наличието на каска и подходящо предпазно облекло. Например дебелата и здрава кожа, от която са направени дрехите за мотоциклетисти, осигурява по-голяма устойчивост при пътни инциденти.
За намаляване на злополуките от значение е и включването на фаровете на мотоциклета и през деня и носенето на ясно видими жълти, оранжеви или ярко червени елеци.
Нараняванията на мотоциклетист, пострадал при сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон, са разположени на междинницата, включително и на скротума - охлузвания и кръвонасядания, обширни разкъсно-контузни рани, вследствие на удара в резервоара на горивото.
В някои случаи в резултат на удара и триенето в дръжката на кормилото се образуват охлузвания и рани по пръстите и дланите на ръцете.
Счупвания могат да се установят на костите на крайниците и на ребрата.
При последващо падане може да се получат компресионни счупвания на прешлените в шийната и поясната област на гръбначния стълб, фрактури на тазовите кости, разкъсване на ставни връзки, многофрагментни фрактури на черепа и кръвонасядания, натъртвания или кръвоизливи на мозъка.
Образуването на субарахноидални кръвоизливи и пукнатини в слепоочните кости е резултат от падането на страничната част на главата.
Травматичните увреждания на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина се изразяват с кръвонасядания, с частични или пълни разкъсвания и откъсвания.
При по-тежки пътни инциденти възниква черепномозъчна травма. Тя се определя и като основната причина за летален изход.
Прочетете още информация за видовете травми:
- Вътречерепна травма
- Счупване на шийния отдел на гръбначния стълб
- Счупване на ребро (ребра), стернум и гръдната част от гръбначния стълб
- Травма на други и неуточнени органи на гръдната кухина
- Други и неуточнени травми на гръдния кош
- Счупване на лумбосакралната част на гръбначния стълб и таза
- Счупване на ниво раменен пояс и мишница
- Счупване на костите на предмишницата
- Счупване на бедрената кост
- Счупване на костите на подбедрицата, включително и на глезена
Коментари към Мотоциклетист, пострадал при сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон МКБ V23