Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Домашни рецепти и упражнения за премахване на двойна брадичка

Домашни рецепти и упражнения за премахване на двойна брадичка

Домашни рецепти и упражнения за премахване на двойна брадичка - изображение

Наличието на двойна брадичка е проблем, преди всичко от естетичен вид, но дискомфортът и негативните емоции, които носи на притежателят й, не са никак за пренебрегване. По същество, двойната брадичка представлява отлагане на мастна тъкан под долната челюст и около врата. Това води до отпускане на тъканите, което създава впечатление за наличие на още една брадичка. Най-добре забележима е двойната брадичка при навеждане на главата надолу и изтегляне на челюстта към шията.

Кои са основните причини за поява на двойна брадичка?

Формирането на двойна брадичка зависи от костната структура и размера на натрупаните мазнини в областта на брадичката. Проблемът може да се появи при всеки, но, най-често се среща при възрастни хора и такива с наднормено тегло. Някои хора унаследяват предразположеността към двойна брадичка от своите родители.

Наднормено тегло. Наднорменото тегло е най-честата причина за образуване на двойна брадичка. Хората, които често консумират преработени и мазни храни е по-вероятно да развият двойна брадичка.

Подходящи упражнения и диета могат да са особено полезни в този случаи, за да се отървете от излишните мастни натрупвания.

Генетика. Ако родителите Ви имат двойна брадичка е много вероятно в определен момент от живота си и Вие да се сдобиете с такава. Количеството на мазнините, които се отлагат по тялото и областта на лицето, както и склонността към задържане на течности, се определят от гените. Макар че храната, която консумираме и режима на хранене, не са генетично заложени, децата в голяма степен следват модел, неволно наложен им от родителите през годините. И, ако този модел не е съобразен със стандартите за здравословно и правилно хранене, твърде вероятно е и децата да се сблъскат с проблема наднормено тегло и двойна брадичка, подобно на родителите си.

Възраст. С напредване на възрастта, еластичността  на кожата намалява. Заедно с намаляването на мускулната маса, това води до отпускане на кожата.

Фактори като излагане на слънце без използване на слънцезащитни продукти, тютюнопушене и прекомерна употреба на алкохол също могат да допринесат за образуването на двойна брадичка.

Хората, които имат двойна брадичка доста често се чувстват несигурни по отношение на външния си вид, имат намалено самочувствие, а понякога дори избягват социални контакти, поради това, че се чувстват стари и непривлекателни. Всъщност, наличието на двойна брадичка не е края на света. И, макар да не можем да променим гените си, нито да спрем времето, има мерки, които може да вземем, за да намалим тяхното влияние и да забавим скоростта на нежеланите промени. Наред с вариантите за хирургични интервенции (които бързо решават проблема, не всеки има възможност или желание да се подлага на скъпи и болезнени процедури), съществуват и редица домашни рецепти за премахване на двойна брадичка, които могат да бъдат използвани лесно у дома. Не е нужно да следвате всеки един от тях, изберете един или няколко, които показват най-добра ефективност и ги следвайте редовно:

Яйчен белтък

Яйчен белтъкЯйчният белтък е чудесно средство за стягане на кожата и отдавна намира приложение като маска за лице. Всъщност, яйчният белтък може да помогне в борбата с двойната брадичка. За целта се нуждаете от:

  • 2 яйца;
  • 1 супена лъжица мляко;
  • 1 супена лъжица лимонов сок;
  • 1 супена лъжица мед;
  • 1 чаена лъжичка мента;

Смесете всички съставки и ги разбийте добре, до получаване на хомогенна смес. Нанесете върху брадичката и шията и оставете да изсъхне за поне 30 минути, след което изплакнете с топла вода. Прилагането на тази маска веднъж на ден ще намали значително задържането на вода и ще допринесе за стягане на кожата.

Какаово масло

Какаово маслоНанася се локално върху шията и брадичката, като по този начин стимулира кръвообращението в областта, увеличава притока на кръв и поддържа кожата здрава. Освен това, допринася за подобряване на кожната еластичност. Масажирайте долната част на брадичката и шията с какаово масло всяка вечер, в продължение на 15 минути.

 

Масло от пшеничен зародиш

Масло от пшеничен зародишМасло от пшеничен зародиш може да се използва за масаж в областта на шията и брадичката. Масажирайте всяка вечер в продължение на около 20 минути, вечер преди лягане. Маслото трябва да остане по шията и долната част на брадичката през цялата нощ, а на сутринта може да го измиете.

 

Витамин Е

Витамин Е капуслиВитамин Е отдавна е известен с полезното си действие върху кожата и може да Ви бъде от полза в борбата с двойната брадичка. Той увеличава еластичността на кожата, стяга я и по този начин допринася за намаляване на размера на двойната брадичка. Може да се приема под формата на капсула през устата всеки ден, а  витамин Е масло може да се прилага директно върху кожата на брадичката. Добре е да включите и повече храни, богато на витамин Е към менюто си.

Пъпеш

Сок от пъпешПъпешът е невероятен тонер за кожата. За да го използвате като средство за премахване на двойната брадичка, нанасяйте прясно изцеден сок от пъпеш с помощта на памучен тампон в областта на шията и брадичката. Комбинацията с ябълков сок ще подобри ефекта. Оставете върху кожата за около 20 минути, след което отмийте.

Глицерин

ГлицеринГлицеринът помага на кожата да запази влагата си, а английската сол допринася за намаляване на задържането на излишната вода.

Смесете 1 супена лъжица глицерин с половин супена лъжица английска сол и няколко капки ментово масло. Получената смес прилагайте директно върху брадичката и оставете да действа най-малко 20 минути.

 

 

 

Зелен чай

Зелен чайЗеленият чай е силен антиоксидант и ролята му в борбата с двойната брадичка е да подобри метаболизма. Добре е да го добавите към ежедневното си меню, поне два пъти дневно. Антиоксидантите в зеления чай ще помогнат за премахване на токсините от организма и ще намалят отлагането на мазнини в подкожните тъкани, включително и тези в областта на шията и брадичката.

Упражнения за брадичка

Наред с домашните рецепти, на които сте се спрели, може да включите и някои упражнения за подобряване на тонуса на шийните мускули и кожата. Те са особено важна част от премахването й, както и за предотвратяване на повторното й образуване. Следните упражнения са препоръчани от фитнес инструктора и личен треньор Mike Donavanik:

Натиск с език

Упражнение натиск с езикСеднете удобно, като държите гърба изправен и раменете отпуснати, наклонете главата си назад, така че да гледате в тавана. Силно притиснете езика към покрива на устната кухина (небцето), след това, задържайки езика по този начин наведете брадичката към гърдите си, доколкото е възможно, без да променяте позицията на гърба. Вие трябва да усещате брадичката и предната част на шията свити. След това отпуснете езика си и изправете шията в изходна позиция. Това е едно повторение. Направете две серии от по 20 повторения всяка.

Цупене и мусене

Упражнение Цупене и мусенеВ седнало или изправено положение, издайте долната си устна напред, доколкото е възможно, за да се получи гримаса на лицето, както при нацупване (поставете показалеца си върху брадичката – трябва да усетите кожата стегната и набръчкана). Задръжте в тази позиция за няколко секунди, след това, докато устната все още е издадена навън, стегнете мускулите в предната част на шията, за да приближите брадичката максимално близо към шията, без да извивате горната част на гърба. Направете пауза и задръжте за няколко секунди, след това отпуснете устните си и изправете врата в изходна позиция. Направете две серии от по 20 повторения.

Кажете "О"

Упражнение Кажете ОСеднете с изправен гръб и отпуснати рамене, наклонете главата си назад, така че да гледате към тавана. Затворете устата, така че устните да са допрени една до друга, но да са в спокойно състояние. Поддържайки устните допрени, но ги оформете във форма на „О“. Задръжте в тази позиция за 20 секунди. Трябва да усетите свиване от двете страни на врата си, точно под линията на челюстта. Отпуснете устата и наведете главата към изходно положение. Правете две серии от по 10 повторения всяка.

Целувка към тавана

Упражнение Целувка към таванаИзправете гърба и отпуснете ръцете в раменете си, наклонете главата назад, за да гледате към тавана. След това се опитайте да „целунете тавана“, като за целта свийте устните в целувка и ги издайте възможно най-много напред. Трябва да усетите стягане в областта на цялата шия и брадичката. Задръжте за 5 секунди, след което отпуснете устните и върнете брадичката в изходна позиция. Правете две серии от по 15 повторения всяка.

Въртене на брадичката

Упражненеие Въртене на брадичкатаВ седнало или изправено положение, изпънете хубаво гръбначният стълб, така че гърбът да е хубаво изправен. След това, водейки с брадичката, бавно и внимателно завъртете главата си, така че да направи пълен кръг от рамото към гърдите през другото рамо. Ако пълното завъртане на главата е трудно за вас, може да правите полукръгове от рамо до рамо. Внимавайте да придържате раменете си отпуснати надолу и гърба изправен. Направете по 10 повторения във всяка посока.

Странично опъване на шията

Упражнение Странично опъване на шиятаСеднете на пода с кръстосани крака, поставете едната си ръка на пода с изпънати пръсти на около една крачка разстояние от таза. Не се облягайте на ръката си, а се стремете да докосват пода само с върха на пръстите си. Поставете другата ръка около главата си, така че дланта ви да допре ухото от противоположната на ръката страна. Поддържайки главата по този начин, я наклонете към рамото си, като използвате дланта си, за да притискате леко надолу към рамото. След това, преместете ръката опряна в пода върху другото рамо и го притискайте леко надолу. Задръжте в тази позиция за 10 секунди. Отпуснете ръцете си и се върнете в изходна позиция и повторете на противоположната страна. Това е едно повторение. Направете три.

Освобождаване на челюстта

Упражнение Освобождаване на челюсттаЗаемете седнало или изправено положение и изправете гърба. Движете челюстта нагоре и надолу, все едно дъвчете, като същевременно придържате устните допрени една до друга. Вдишвайте дълбоко през носа и след това бавно издишайте. Когато приключите с издишването, отворете устата си възможно най-широко и допрете върха на езика си към задната повърхност на долните зъби. Задръжте в тази позиция, вдишайте и издишайте с издаване на звукът „Аааа“. Всичко това трябва да продължи около 90 секунди. Направете две повторения.

Плезене

Упражнение ПлезенеТова е чудесно упражнение за стимулиране на мускулите на брадичката и стягане на отпуснатата кожа в областта. Заемете седнало или изправено положение. Отворете устата максимално широко и изплезете езика си толкова, че да усетите брадичката и шията изпънати. Останете в тази позиция 10 секунди. След това се отпуснете и заемете изходна позиция. Повторете 10 пъти.

 

Повдигане на главата

Упражнение Повдигане на главатаЛегнете на леглото така, че лицето ви да е насочено нагоре, към тавана, а врата да бъде  на ръба на леглото, при което главата ще бъде отпусната надолу. Стегнете мускулите в предната част на шията си и бавно повдигайте главата към гърдите си, като внимавате през това време да не отделяте раменете от леглото. Задръжте така за 10 секунди, а след това бавно се върнете в изходна позиция. Направете три серии от по две пълни повторения, като между всяка серия се изправяте за кратко в леглото, за да предотвратите световъртеж. Ако се почувствате замаяни, правете пауза между всяко повторение или извършвайте упражнението на пода с изходна позиция на главата в права линия.

Обикновено промените в кожата започват бавно да настъпват около 20 годишна възраст. Това е и времето, в което е добре да вземете някакви мерки

Източници:
https://www.nlda.org
http://www.livestrong.com/slideshow
http://melba1968.blogspot.bg/2014/06

 

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни съветиЛюбопитноАлтернативна медицинаЛайфстайлБотаникаЛечения