Начало Медицинска енциклопедия Алтернативна медицина Натурални продукти храни и пробиотици Как да стимулираме растежа на децата естествено

Как да стимулираме растежа на децата естествено

Как да стимулираме растежа на децата естествено - изображение

Максималната височина на детето се определя от генетичните му заложби. Децата обикновено достигат средната височина на родителите си или височината на родителя от същия пол. Вероятно е и да следва модела на растежа на родителите, така че, ако Вие сте имали значителен тласък в растежа през тийнейджърските години, то е вероятно това да се случи и при Вашето дете.

Освен генетиката, обаче, това, с което се хранят децата, играе изключително важна роля в това колко високи са те. Ако наистина искате да подпомогнете и стимулирате израстването на височина на Вашето дете, дръжте го далеч от бургерите, колата и чипсовете. Една балансирана диета, съдържаща всички видове хранителни вещества, консумирани умерено е първата стъпка към пълноценния растеж и развитие. Освен за растежа на децата, тези храни носят и други здравословни ползи за детето. Правилното хранене помага на децата да развият пълния си потенциал относно растежа на височина.

Храни подпомагащи растежа при деца

Уверете се, че децата Ви получават подходящите минерали, витамини, протеини, въглехидрати и мазнини, от които се нуждаят, а също така, че пият достатъчно вода всеки ден. Важна част от здравословното хранене са леките протеини. Списъкът трябва да включва прясно птиче месо, соя, риба и млечни продукти. Тези протеини помагат за изграждането на мускулите, подсилване на костите и стимулиране растежа на тялото. Дръжте далеч прости въглехидрати, като торти, сладкиши, пици, сладки и газирани напитки. Подсигурете достатъчно количество витамин Д и калций. Изследванията показват, че цинкът също стимулира растежа на организма ефективно. Така че, опитайте се да добавите храни, богати на цинк, като пшеничен зародиш, фъстъци (за деца над 5 годишна възраст), раци и тиква. Ето кои са едни от най-важните храни за оптимален растеж на децата:

Яйца, мляко и млечни продуктиЯйца. Протеините са хранителни вещества, които имат най-голяма роля в израстването на височина на Вашите деца, затова се уверете, че ядът по едно яйце всеки ден. Превръщането им в сладък омлет или варено яйце за закуска е чудесен начин за начало на деня и доставка на протеини!

Прясно млякоМлякото е богато на калций, а той е чудесен за растежа и здравината на костите. Освен това, съдържа лесни за усвояване протеини. Предлагайте на децата си мляко всеки ден или го добавяйте към ястия. Това е най-добрата храна за растежа на децата.

Кисело мляко. Киселото мляко е фантастичен източник на витамин Д и калций, които са от съществено значение за растежа на децата по отношение на тяхната височина. Ако децата Ви не са особени привърженици на киселото мляко, заменете го със сирене, тъй като то също е богато на протеини, калций и витамин Д.

Пилешко месоПилешко месо. Рецепти, които включват пиле, винаги са обичани от децата. Това е месо, което е здравословно и богато на протеини.

Соя. Насърчавайте децата си да ядат повече соеви храни, тъй като те са вегетарианска храна с богато съдържание на протеини, подобряват растежа на костите и мускулите. Можете да опитате много вкусни рецепти със соя, за да я включите в ежедневното меню на децата.

Овесена каша. Овесената каша е богата на протеини и е с ниско съдържание на мазнини. Това е една от най-здравословната храна за всеки, така че давайте на децата си да ядат редовно, за да растат по-високи.

Зърнени храни. Стимулирайте децата си да ядат пълнозърнести храни винаги, когато могат! Те са най-здравословен вариант, когато става дума за зърнени храни, тъй като са богати на витамин B и желязо. Пълнозърнест хляб и хлебни изделия, както и зърнени храни са страхотни решения, ако искате децата Ви да растат повече!

Спанак и морковиСпанакДа, Попай моряка го прави непрекъснато и може да разкажете това на Вашите деца! Спанакът е сред ценните за растежа на децата зеленчуци, който, не само ще даде на децата силата, от която се нуждаят, но ще им осигури и желязо и калций - две хранителни вещества със съществено значение в периода на растеж и развитие.

Моркови. Морковите са богати на витамин А, който помага при синтеза на протеини в организма. Суровите моркови са с най-високо съдържание на този витамин, така че може да ги добавите към салатите или да накарате децата си да пият пресен сок от моркови всеки ден.

Плодове. Всички знаем, че плодовете са особено важна част от менюто на децата, за да растат те здрави и силни. Плодовете, които са богати на витамин А, като манго, пъпеш и праскови, значително подпомагат растежа на децата и подсилват костната им система.

Упражнения за насърчаване на растежа на височина при деца

Получаването на подходящо количество упражнения и физическа активност подпомага растежа на Вашето дете, а освен това помага за борба със затлъстяването. Насърчете детето си да ходи пеша до училище или до магазина. Ако можете, ангажирайте детето в любим спорт. Накарайте го да участва в активни дейности в двора (ако имате такъв) - неща като събиране на листата, косене на тревата, разходка на кучето и други.

Упражнения за разтягане. Разтягането е един от най-ефективните начини за увеличаване на височината на Вашето дете. Подходящо упражнение, което може да накарате детето ви да опита, е да се изправи с гръб към стената и да вдигне ръце, доколкото е възможно по-нависоко. Следващата стъпка е да се повдигне на пръстите на краката и да разтегнем мускулите в крака. Това може да се повтори десет пъти всеки ден.

Друго подходящо упражнение за разтягане е детето да седне на пода с изнесени максимално встрани крака. След това да се протегне, за да докосне пръстите си на единия, а след това и на другия крак. Да повтори около четири пъти на всеки крак. Това е полезно упражнение, тъй като помага при удължаването на гръбначния стълб и подобрява позата.

Висене на лост. Дали вашето дете обича да се захваща за лостовете по детските площадки и да виси на тях? Е, това е страхотно! Този вид упражнения са ефективни за удължаване и изправяне на гръбнака на детето. Набиранията нагоре са фантастичен начин за насърчаване на растежа, така че насърчавайте детето да практикува това всеки ден за около 10 минути.

Surya NamaskarЙога. Йога асани като Surya Namaskar са идеални за стимулиране на растежа на децата. Позата позволява на тялото да се разтегне напълно, насърчавайки растежа във височина. Уверете се, че детето прави леки дихателни упражнения, преди да започне.

Chakrasana позаChakrasana е още едно чудесно упражнение по йога, което ще допринесе за растежа на детето. За да го изпълни, детето трябва да легне по гръб с раздалечени крака. След това трябва да свие коленете си, да допре бедрата си и да свие лактите си така, че пръстите на ръцете да докоснат раменете. Следващата стъпка е да вдиша и да повдигне тялото си, за да образува U (по-известно като "мост"), като остане в това положение толкова дълго, колкото може.

Плуване. Плуването е още една чудесна тренировка, за стимулиране на растежа на детето. То, също така, му помага да упражнява цялото си тяло, като му дава сила и здраве.

Джогинг. Предимствата на джогинга са изключително много, дори и за възрастни. За да насърчите растежа на детето, насърчавайте го да бяга всеки ден, а за да направите това още по-приятно - придружете го и Вие.

Сънят играе важна роля за оптималния растеж

Деца и родители спятВашето дете се нуждае от подходящо количество сън, така че тялото му има време да презареди, възстанови и произведе растежни хормони. Децата обикновено спят 10 до 13 часа всяка вечер. Децата и учениците в училищна възраст се нуждаят от 10 до 12 часа всяка вечер. В тийнейджърска възраст са нужни 8 1/2 до 9 1/2 часа сън. Без значение колко е голямо детето, опитайте се да го насърчите да си ляга всяка вечер и да се събужда по едно и също време всеки ден - дори през уикендите.

Още по темата:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.stylecraze.com/articles/best-foods-for-kids-to-grow-taller/
https://www.livestrong.com/article/69870-kids-grow-taller/
http://www.stylecraze.com/articles/how-to-increase-height-in-kids/

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Здравни съветиСнимкиЛюбопитноЛайфстайлСпортВидеоНовиниПатологияОрганизацииРецептиМедицински изследванияАлтернативна медицинаЛеченияБотаника