Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при друга и неуточнена транспортна злополука Лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука

Лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.2

от 08 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.2 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Степента на нараняванията на лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се определят от: скоростта на движение на двете моторни превозни средства и техните особености; употребата на колани; особеностите на кабината на лекия автомобил; обстоятелствата, при които е станало непътното произшествие и др.

Лекият автомобил представлява моторно четириколесно превозно средство, служещо за превоз на хора и товар.

Проектирането на днешните автомобили е насочено към създаване на по-голяма безопасност, комфорт и ефективност. За постигането на тези цели спомага аеродинамичната форма на автомобилите, пригодена за намаляване на въздушното съпротивление, електронните системи и двигатели с минимален разход на гориво.

Леките автомобили се различават по своята форма и предназначение - хечбек, седан, спортни, състезателни, многоместни, специални (предназначени за специфични дейности, например военни автомобили, на противопожарната охрана и др.).

В днешно време автомобилите са най-предпочитания транспорт - броят им в света е около 600 милиона с тенденция за постоянно увеличаване. Този факт се обуславя от редица предимства на този вид превоз.

Леките автомобили са по-бърз и удобен начин на придвижване отколкото други видове моторизиран транспорт, не се влияят от атмосферни условия и дължината на разстоянията, нямат проблем с извозването на повече от един пътник и багаж както колоезденето например. Осигуряват по-голяма безопасност чрез специални съоръжения като например предпазни колани и въздушни възглавници.

Предпазните колани редуцират с около 30% броя на загиналите, на тежко и леко ранените. Те са изключително ефективни при инциденти в градски условия, когато скоростта е под 60 км/h и не се получава деформация на купето. В тези случаи коланите предотвратяват множество средни и тежки увреждания - удари на главата в стъклото, фрактури на гръдната кост и ребрата при удар във волана, черепномозъчни травми. Те предпазват от травми в доста голям процент от случаите при преобръщане на колата на равен терен.

При съвременните автомобили въздушните възглавници при инциденти не се активират, ако не са закопчани предпазните колани.

Статистиката сочи, че при пострадали, употребили обезопасителни колани, почти не са регистрирани травми в основата на черепа, които са и главната причина за летален изход при жертви, неизползвали колани.

Важен допълнителен елемент е наличието на предпазни възглавници на облегалките на предните седалки, които предпазват от "камшичен удар".

Купуването и поддръжката на един лек автомобил поглъща големи разходи (например за гориво, ремонти, пътни такси, застраховки), което е основен минус при този вид транспорт. При употребата на леките автомобили стоят и проблемите със задръстванията и намирането на места за паркиране.

Травмите на лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се локализират най-често по главата, крайниците и предната част на тялото.

При сблъскване на лек автомобил ударът на главата в стъкло, рамката отгоре или тавана на колата предизвиква множество порезни рани по главата, лицето и горните крайници. Нерядко този удар се съпровожда със закрити травми на главата, увреждане на мозъка или фрактури на костите на черепа.

Мозъчната травма предизвиква временни или трайни увреждания на мозъка. Симптомите може да включват главоболие и световъртеж, загуба на паметта, нарушения в зрението, припадъци, липса на концентрация и др. Поставянето на диагнозата се извършва посредством ЯМР или компютърна томография.

Нараняванията на лицето се характеризират с кръвонасядания, охлузвания и различни по големина разкъсно-контузни рани.

Уврежданията на врата може да бъдат т.нар. камшичест удар или фрактури на прешлени.

Камшичният удар се определя като наранявания на меките тъкани като сухожилия, мускули, нерви. Болният се оплаква от болки във врата и горните крайници, ограничена подвижност на врата, мускулната отпадналост и изтръпване на горните крайници, главоболие, виене на свят, постоянна умора, шум в ушите и др. Лечението включва медикаменти и кинезитерапия.

Най-честите травми на гърба са увреждания и счупвания на прешлени.

Нараняванията на вътрешните органи варират в зависимост от тежестта на инцидента - кръвонасядания, откъсвания, разкъсвания поради счупени ребра.

При горните и долни крайници може да се установят фрактури и разкъсване на ставни съчленения.

4.0/5 3 оценки

Коментари към Лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.2

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.2
    www.framar.bg 
    на 17 August 2025 в 14:10
    Коментирайте "Лице без допълнително уточнение, намиращо се в лек автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.2"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
ДефибрилацияДефибрилация

Дефибрилация

от 16 авг 2025г.Прочети повече
Инфекция с Вибрио вулнификус (Vibrio vulnificus) - заразяване, симптоми, лечениеИнфекция с Вибрио вулнификус (Vibrio vulnificus) - заразяване, симптоми, лечение

Инфекция с Вибрио вулнификус (Vibrio vulnificus) - заразяване, симптоми, лечение

от 16 авг 2025г.Прочети повече
Назначението на антиваксъри в Комитета по ваксинационни политики разбуни ИталияНазначението на антиваксъри в Комитета по ваксинационни политики разбуни Италия

Назначението на антиваксъри в Комитета по ваксинационни политики разбуни Италия

от 15 авг 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 32 дни, 52 мин.

Къде изчезна пробиотикът Вивомикс?

преди 37 дни, 4 часа и 14 мин.
Всички

АНКЕТА

Как се спасявате от летните жеги?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ПОСТ - НЕПРОЛ М гел 50 г

ЛАЙФ ЕКСТЕНШЪН ФУКОИДАН капсули * 60

МЕТАЛЕН КАПАН ЗА ПЛЪХОВЕ K - 3003

ОЛАНЗАКОН таблетки 10 мг * 28 ФАРМАКОНС

АБОФАРМА МАГНЕФОРС ЛИКУИД + В6 СТИК с вкус на кола * 20

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ТАВАНИК таблетки 500 мг * 7 САНОФИ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 авг 2025г. в 22:57:26

ТАВАНИК таблетки 500 мг * 7 САНОФИ

Коментар на: Петко Стоянов от 16 авг 2025г. в 21:18:41

ПРИМЛАЙФ ВЕЧЕРНА ИГЛИКА капсули 500 мг * 100

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 авг 2025г. в 19:21:00

Възпаление на кръвоносните съдове

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 авг 2025г. в 19:19:52

СИОФОР таблетки 1000 мг * 30 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 авг 2025г. в 19:16:30
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival