Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в лек автомобил и пострадало при друга и неуточнена транспортна злополука Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука

Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.0

от 07 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.0 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Степента на уврежданията на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, може да варира от лека до много тежка в зависимост от: скоростта на движение на двете моторни превозни средства и особеностите им; употребата на предпазен колан; обстоятелствата, при които е станала злополуката и др.

Лекият автомобил представлява моторно превозно средство на четири колела, което служи за превоз на хора и товар.

Съвременните автомобили са подчинени на осигуряването на по-голяма ефективност, комфорт и безопасност на водача и пътниците. Произвеждат се с двигатели с минимален разход на енергия, с електронни системи и с аеродинамична форма, намаляваща въздушното съпротивление.

Колите са най-масово използваната форма на транспорт.

Те превъзхождат други форми на превоз по редица параграфи: по-безопасни при пътни инциденти благодарение на предпазни колани, въздушни възглавници и др.; по-бързи и удобни са; независими от атмосферни условия и разстояния; осъществяват транспорт на няколко пътника и по-голямо количество багаж.

За поддържането на лек автомобил отиват големи разходи за гориво, ремонти, пътни такси, застраховки. Друг минус на придвижването с кола е наличието на задръствания и липсата на достатъчно паркоместа.

Травмите на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се локализират главно по главата, предната част на тялото и долните крайници.

Основните механизми за получаването им включват ударите на тялото и последващото сътресение.

Без употребата на предпазни колани уврежданията са по-тежки и многобройни.

Ударът на главата в предното стъкло предизвиква порезни рани. Възможни са фрактури на черепа и увреждане на мозъка, изразяващо се с натъртване, кръвонасядане, кръвоизлив. Диагностицирането на мозъчната травма се извършва с помощта на компютърна томография или ЯМР.

При по-силен удар може да се образуват счупвания на прешлените.

При удар във волана в гръдната област се наблюдават характерни охлузвания и кръвонасядания, които отразяват формата му.

Счупването на ребра и гръдната кост води до образуването на т.нар. гръден капак. Счупените ребра могат да предизвикат разкъсване на белите дробове, другите вътрешни органи също се увреждат от общото сътресение на тялото.

В резултат на удара във волана може да се получат навяхване и счупване на костите на дланта.

Травматичното действие на таблото за управление и неговите части се локализират по корема и долните крайници. Ударът се осъществява с коленните стави в таблото за управление, при което се образуват на това място охлузвания, кръвонасядания и разкъсни рани, установява се често счупване на бедрената кост.

При по-тежки злополуки се получават счупвания в тазовата област, разкъсвания на ставни връзки.

При използване на предпазен колан нараняванията намаляват с няколко пъти. Наблюдават се характерни линеарни охлузвания и кръвонасядания в местата на съприкосновение с колана.

2.5/5 2 оценки

Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.0

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.0
    www.framar.bg 
    на 18 October 2025 в 11:01
    Коментирайте "Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V49.0"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Синдром на спящата красавицаСиндром на спящата красавица

Синдром на спящата красавица

от 17 окт 2025г.Прочети повече
Хиляди британци съдят Johnson & Johnson заради азбест в бебешка пудраХиляди британци съдят Johnson & Johnson заради азбест в бебешка пудра

Хиляди британци съдят Johnson & Johnson заради азбест в бебешка пудра

от 17 окт 2025г.Прочети повече
Генна терапия лекува успешно деца с рядко заболяванеГенна терапия лекува успешно деца с рядко заболяване

Генна терапия лекува успешно деца с рядко заболяване

от 17 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Олайф - хранителни добавки и козметика от Италия

преди 19 часа и 58 мин.

Истини и митове за лъчелечението - говорят специалистите на КОЦ – Пловдив

преди 3 дни, 2 часа и 30 мин.
Всички

АНКЕТА

Как се променя нагласата ви спрямо безопасността на ваксините?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

НУРОФЕН ЕКСПРЕС ФОРТЕ капсули 400 мг * 30

БИОХЕРБА ЧАЙ ФИЛТЪР МАТОЧИНА * 20

ПЮРОЛИГО ТИРОИД КОМПЛЕКС йонизиран разтвор 500 мл

ОСТРОВИТ МАГНЕЗИЕВ ЦИТРАТ прах 200 г НЕОВКУСЕН

НУТРИМ ПРО ГОЛД 90 КЛАСИК 1000 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ХЕКЛА ЛАВА D30 пилули 10 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 17 окт 2025г. в 16:03:27

МАГНЕЗИЙ НАТУРАЛЕН МОРСКИ капсули * 30 ARO LIFE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 17 окт 2025г. в 16:02:49

МАГНЕЗИЙ НАТУРАЛЕН МОРСКИ капсули * 30 ARO LIFE

Коментар на: Петко Иванов от 17 окт 2025г. в 14:33:16

ТРИБУТИН таблетки 300 мг * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 17 окт 2025г. в 14:32:19

ЦЕРЕБРОЛИЗИН инжекционен/инфузионен разтвор 10 мл * 5

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 17 окт 2025г. в 14:17:49
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival