Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V79.4
Обширността и степента на нараняванията на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се намират в зависимост от: употребата на предпазен колан; скоростта на движение на моторните превозни средства, участвали в произшествието; условията, при които се е случила катастрофата и др.
Основните механизми за получаване на нараняванията представляват удари в стъклото и таблото за управление, в някои случаи се осъществява и притискане.
Външните наранявания се характеризират с различни по обширност разкъсно-контузни рани, кръвонасядания и охлузвания.
В резултат на удар на главата на водача в стъклото се получават много на брой порезни рани. В тяхната дълбочина може да се намерят частици от счупеното стъкло. По-силният сблъсък предизвиква появата на счупвания на черепа и мозъчно увреждане.
Мозъчната травма може да се характеризира с различни по тежест симптоми в зависимост дали е в лека или тежка степен: главоболие, световъртеж, гадене, загуба на координация, нарушения в когнитивните умения, липса на координация, загуба на памет, припадъци, нарушения в зрението, изпадане в безсъзнание и др.
Вследствие на рязката флексия на врата възниква нараняване на меките тъкани (мускули, нерви, сухожилия) в тилната област - камшичен удар.
При удар във волана се наблюдават охлузвания и кръвонасядания в гръдната и коремната област. В някои случаи може да се получат фрактури на костите на дланта, счупвания на ребра и гръдната кост.
Вследствие на удара в части на таблото за управление се установяват рани, охлузвания и кръвонасядания в мястото на удара, фрактури на крайниците.
Злополуки с по-тежки последствия предизвикват образуването на фрактури на тазовия пръстен, разкъсване на ставни връзки, компресионни фрактури на прешлени предимно в шийната и лумбалната област.
Травмите на вътрешните органи се получават при сътресението на тялото и може да варират: кръвонасядания, непълни или пълни разкъсвания и размествания на органи.
Осъществяването на механизма на притискане се случва при деформация на автобуса и притискане на тялото на водача от части на купето. Получените увреждания са тежки, най-често са локализирани в гръдната и коремната област.
Наличието на закопчан предпазен колан предпазва от появата на някои травми, а други се характеризират с по-лека степен. Получават се характерни за формата на колана лентообразни охлузвания и кръвонасядания в мястото на съприкосновение с него.
Прочетете повече:
Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V79.4