Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки

Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V69

от 25 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при други и  неуточнени транспортни злополуки МКБ V69 - изображение
  • Инфо
  • Видове
  • Коментари
Инфо
Инфо
Видове
Коментари

Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки, получава различни по тежест травми в зависимост от: скоростта на движение на тежкотоварното превозно средство; обстоятелствата, при които е станало произшествието; особеностите на кабината на камиона; употребата на колани и др.

Тежкотоварният автомобил служи за транспортиране на товари с маса, по-голяма от 3500 г.

Водачът трябва да притежава специално право за управление.

Камионите за превоз на товари на дълги разстояния разполагат с кабини, предлагащи повече комфорт и удобство. Снабдени са със задно помещение за почивка и сън, в което може да са разположени легло, умивалник, дори телевизор. Уредите за управление са направени по начин, по който да се управляват с лекота. При поява на повреда на камиона се включва светлинна индикация на таблото.

Най-често неизправност на шофьора предизвиква създаването на произшествия: умора при непрекъснато продължително пътуване без почивка; водач без подходяща квалификация или обучение; увеличаване на скоростта на движение поради краен срок или график; приемане на лекарства или алкохол, водещо до нарушаване на шофьорските умения; водачът не е направил преди потегляне на път нужната проверка за сигурност и безопасност.

Главна роля за злополуки с тежкотоварни автомобили играе умората на водача, която е резултат от продължително управление на камиона без правене на почивка. Водачът губи концентрация, може да заспи зад волана.

За възпрепятстване на злополуки са въведени специални уреди в камионите за отчитане на изминалите часове пътуване. Според нормата водачът може да пътува не повече от 9 часа дневно или 56 часа седмично, като на всеки 4,5 часа трябва да почива от около час.

Други обстоятелства, оказващи влияние за възникване на инциденти, са: повреда на тежкотоварния автомобил; т.нар. "невидима зона" и прекаленото количество на товар.

Невидимата зона е областта около камиона, която не може да се види от водача нито през стъклата, нито чрез огледала. Тя има голямо значение за предизвикване на произшествия с тежкотоварни автомобили и други участници в движението при промяна на посоката на движение на пътни възли или кръстовища, когато участниците попаднат в невидимата зона. С най-голяма уязвимост са велосипедисти, мотоциклетисти и пешеходци.

Европейският Съюз приема през 2007 г. директива, според която всички нови камиони трябва да се произвеждат с огледала за невидимите зони, а наличните тежкотоварни средства да се снабдят с такива съоръжения.

Огледалата, които имат за цел да повишат видимата зона на вода чрез намаляване или премахване на невидимото поле, имат висока ефективност при предотвратяване на злополуки при т.нар. "критични маневри" - извършване на десен завой и мотоциклет или велосипед, който се намира от страната на пътника; потегляне и разположен пред камиона пешеходец; смяна на лентата и мотоциклет или велосипед, който се движи отстрани.

Механизмите на получаване на травмите на лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки, са удари в части от кабината и сътресението на тялото.

Тялото се изтласква напред и нагоре, при което главата се удря в стъклото или тавана на кабината, коремната област и долните крайници на пострадалото лице в части на таблото за управление или части на кабината, а предната част на тялото на водача - във волана.

Ударът в главата предизвиква появата на порезни рани, охлузвания и кръвонасядания. При по-силен сблъсък се установяват фрактури на черепа и увреждане на мозъка, изразяващо се с различна степен.

В тилната област поради рязката екстензия може да се получи камшичест удар - нараняване на меките тъкани като мускули, нерви, сухожилия.

При удар във волана се образуват охлузвания и кръвонасядания по предната част на гръдния кош, фрактури на ребра, навяхване или счупване на костите на дланта.

В резултат на удара в таблото за управление или части на кабината се установяват охлузвания, кръвонасядания и разкъсни рани в мястото на удара; счупване на костите на долните крайници - най-често на подбедрицата и колянната става.

Злополуки с по-тежки последствия се изразяват с тазови фрактури; разкъсване на ставни съчленения; фрактури на прешлени най-вече в шийната и поясната област.

Травматичните наранявания на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина се получават от сътресението на тялото и може да се проявят с различна тежест - от кръвонасядания до частични или пълни разкъсвания и размествания на органи.

При използване на предпазен колан нараняванията се характеризират с по-лека степен на изява. Образуват се лентовидни охлузвания и кръвонасядания по кожата на мястото на съприкосновение с предпазния колан.

4.0/5 4 оценки

Видове Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V69

  • V69.0 Водач, пострадал при сблъскване с други неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука
  • V69.1 Пътник, пострадал при сблъскване с други неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука
  • V69.2 Лице без допълнително уточнение, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука
  • V69.3 Лице (всяко), намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неуточнена непътна злополука
  • V69.4 Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука
  • V69.5 Пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука
  • V69.6 Лице без допълнително уточнение, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука
  • V69.8 Лице (всяко), намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други уточнени пътни злополуки
  • V69.9 Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неуточнена пътна злополука

Коментари към Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V69

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при други и  неуточнени транспортни злополуки МКБ V69
    www.framar.bg 
    на 04 October 2025 в 11:09
    Коментирайте "Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при други и неуточнени транспортни злополуки МКБ V69"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Новородено почина от морбили в канадската провинция АлбъртаНовородено почина от морбили в канадската провинция Албърта

Новородено почина от морбили в канадската провинция Албърта

от 03 окт 2025г.Прочети повече
Защо музикантите изпитват по-слаба болка от останалитеЗащо музикантите изпитват по-слаба болка от останалите

Защо музикантите изпитват по-слаба болка от останалите

от 03 окт 2025г.Прочети повече
Използването на отрова от скорпион в лечението на мозъчни тумори дава надеждаИзползването на отрова от скорпион в лечението на мозъчни тумори дава надежда

Използването на отрова от скорпион в лечението на мозъчни тумори дава надежда

от 03 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Колоездачен клуб Берое ви кани на спортно състезание с кауза в Стара Загора - 5 октомври 2025 г., неделя, от 10:00 ч.

преди 7 дни, 18 часа и 5 мин.

Характерна клинична картина на Морбус мортум

преди 16 дни, 21 часа и 5 мин.
Всички

АНКЕТА

Как се променя нагласата ви спрямо безопасността на ваксините?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ПАНИКСЕН дъвчащи таблетки * 30

ОРТОТЕХ ОРТЕЗА ЗА РЪКА СТАНДАРТ V ЛЪЧ M

ЛАБОФЛОРАЛ БАОБАБ капсули * 50 PHYTOMOINSCHER

L - КАРНИТИН капсули 500 мг * 60 ДАНСОН

АУРА ХЕРБАЛС ВИТАМИН K2 капсули 200 мкг * 90

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

МЕНТА, ГЛОГ, ВАЛЕРИАНА + МАТОЧИНА таблетки * 60 АРО ЛАЙФ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 окт 2025г. в 18:56:49

ФЛОТЕН капсули * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 окт 2025г. в 18:56:37

МЕНТА, ГЛОГ, ВАЛЕРИАНА + МАТОЧИНА таблетки * 60 АРО ЛАЙФ

Коментар на: Звездица от 03 окт 2025г. в 18:55:53

ФЛОТЕН капсули * 20

Коментар на: Б.С от 03 окт 2025г. в 18:23:28

ГЕЛОМИРТОЛ ФОРТЕ капсули 300 мг * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 окт 2025г. в 16:20:28
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival