Лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена пътна злополука МКБ V59.9
Тежестта на травмите на лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена пътна злополука, се обуславят от: характеристиките на кабината на товарния автомобил; мястото на пострадалия в кабината; скоростта на движение на превозното средство; употребата на колани; обстоятелствата на случване на злополуката и др.
Товарният автомобил е вид моторно превозно средство на четири или повече колела, което има възможност за превозване на по-голямо количество товар или хора.
Пикапите в днешно време освен за работни цели се употребяват масово от хора с хобита, практикуващи ги в природата. Пикапите се отличават с високо ниво на проходимост и достъпност до локации, които за други видове моторно превозно средства са недостъпни. Повечето модели пикапи са с открита задна каросерия.
Фургоните или т.нар. ванове са предпочитан модел товарен автомобил за много фирми, практикуващи "мобилна дейност" - доставка и инсталация на уреди; услуги, почистване и ремонт по домовете. Вановете се отличават с популярност сред летища, курорти, хотели, екскурзионни мероприятия, туристически агенции и други организации за транспортиране на техните клиенти и багаж.
Неизправни изисквания за безопасност на товарния автомобил, неопитен водач зад волана и прекалена натовареност са едни от основните обстоятелства за възникване на опасни ситуации и потенциални злополуки с товарни автомобили.
Влияние за предизвикване на инциденти оказват и състоянието и видът на пътя, намалената дистанция и високата скорост, повишеният трафик на движението.
Прилагането на предпазни колани води до редукцията на степента на уврежданията и процента смъртност при катастрофи няколко пъти. При злополука, случила се в града, закопчаният обезопасителен колан предотвратява много от травмите - на главата, в гръдната област, счупвания.
Външните наранявания на лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена пътна злополука, включват различни по обширност разкъсно-контузни рани, охлузвания и кръвонасядания.
В резултат на удар в някое от стъклата се получават порезни рани по главата и горните крайници. В дълбочината на раните може да се открият частици от счупеното стъкло.
Водачът се удря в кормилото и се сдобива с рани и охлузвания в гръдната област, които наподобяват формата на волана. Понякога се получава навяхване и счупване на костите на дланта.
Ударът в таблото за управление се съпровожда с охлузвания и кръвонасядания в областта на коленете, фрактури на подбедрицата и бедрото.
Поради рязката флексия на врата е възможно да се получи камшичест удар в тилната област, характеризиращ се с наранявания на меките тъкани.
Вследствие на по-тежка злополука, включваща пикап или фургон, може да се установят фрактури на ребра и прешлени на различни нива; черепни счупвания и увреждане на мозъка в различна степен; тазови фрактури; разкъсване на ставни връзки.
Травмите на вътрешните органи с гръдната и коремната кухина се получават от сътресението на тялото и може да се изразят с кръвонасядания, частични или пълни разкъсвания и откъсвания на органи.
Коментари към Лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена пътна злополука МКБ V59.9