Лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при други уточнени транспортни злополуки МКБ V59.8
Сериозността на уврежданията на лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при други уточнени транспортни злополуки, се намира в зависимост от: характерните особености на товарния автомобил; скоростта му на движение; наличието на закопчан предпазен колан; обстоятелствата, при които е станало произшествието; мястото на пострадалото лице в превозното средство и др.
Товарният автомобил е вид моторно превозно средство на четири или повече колела, което има възможност за транспорт на повече товар или хора.
Освен за работни дейности, в днешно време пикапът се използва масово и от хора, които имат хобита, практикуващи се в природата. Това се обуславя от високото ниво на проходимост на пикапа и възможността му за достъп до дестинации, които са непроходими за други форми на моторизиран транспорт.
Фургонът или т.нар. ван е предпочитан модел за транспортиране на хора и багаж от летища, хотели, туристически агенции, курорти, екскурзионни мероприятия, колежи и други организации. Благодарение на вановете много фирми правят достъпна своята мобилна дейност до клиентите - доставка и инсталация на уреди; ремонт, почистване и услуги по домовете.
Прекалената натовареност на товарния автомобил, нарушени изисквания за безопасност на превозното средство, водач без опит зад волана са едни от главните причини за създаване на произшествия с товарни автомобили.
Високата скорост и намалената дистанция, видът и състоянието на пътя, натовареността на пътното движение са също предпоставки за предизвикване на опасни обстоятелства за злополуки.
Използването на предпазни колани намалява няколко пъти сериозността на нараняванията и смъртността при катастрофи. В градски условия предпазните колани са с висока степен на ефективност и възпрепятстват травми в гръдната област, черепномозъчни увреди, фрактури.
Лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при други уточнени транспортни злополуки, получава увреждания в резултат на удари в части на кабината, полученото сътресение на тялото и понякога последващо притискане.
Ударът на главата в стъклото се съпровожда с много на брой порезни рани, охлузвания и кръвонасядания.
При по-силен удар се получават счупвания на черепа и увреждане на мозъка, изразяващо се с различна степен и оставящо временни или трайни последствия.
При рязката екстензия на врата се получава т.нар. камшичест удар, при който се нараняват меките тъкани.
Фрактури може да се установят на костите на горните и долните крайници.
Злополуки с по-тежки последствия се характеризират с фрактури на ребра, на прешлени в шийната и лумбалната област, тазови счупвания, разкъсани ставни връзки.
Нараняванията на вътрешните органи се съпровождат с кръвонасядания, разкъсвания и размествания на органи.
Водачът на товарния автомобил се сдобива при удар във волана в гръдната област с рани и охлузвания, които отразяват формата на кормилото, а при удар в таблото за управление - с охлузвания и кръвонасядания в коленните стави.
В резултат на защипване на вратата или друга част от пикапа или фургона и притискане вследствие на деформация на кабината при по-силен удар се установяват тежки травми. Те са локализирани най-вече в гръдната и коремната области, възможни са счупени ребра, тежки наранявания на вътрешните органи чак до пълното им размачкване.
Коментари към Лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при други уточнени транспортни злополуки МКБ V59.8