Пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V59.5
Сериозността на травмите на пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се намират в зависимост от: скоростта на движение на превозните средства и техните характерни особености; използването на предпазни колани; условията, при които е станало произшествието и др.
Предназначението на товарен автомобил тип пикап или фургон е основно превозът на по-голямо количество багаж или хора.
Пикапът е най-често с открита задна каросерия. Претърпял голяма еволюция от създаването си до днес, той се използва не само за работа, но и от хора, практикуващи хобита, включващи и природата. Неговата висока степен на проходимост и достъпност правят пикапа предпочитан модел.
Много на брой фирми с "мобилна дейност" - предлагащи услуги, ремонт и почистване по домовете, доставка и инсталация на уреди, употребяват фургони или т.нар. ванове. Летища, курорти, туристически агенции, екскурзионни мероприятия, хотели, колежи и други организации използват ванове за транспортиране на своите клиенти и багаж.
Има няколко важни аспекта, които водят до създаване на опасни условия за случване на инциденти с товарни автомобили: водачи без опит зад волана на превозното средство, нарушения в изискванията за безопасност на товарния автомобил като например грешен размер на гумите, повишена натовареност на превозното средство. Влияние за възникване на катастрофи оказват и състоянието и видът на пътя, повишеният трафик на движението и несъобразената скорост и дистанция.
Със закопчан предпазен колан при злополуки се намаляват значително сериозността на уврежданията.
Уврежданията на пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, възникват вследствие на удари в части от кабината и стъклото, сътресението на тялото и в някои случаи неговото притискане.
Много на брой порезни рани, охлузвания и кръвонасядания се получават при удар на главата в някое от стъклата. Нараняванията са основно по лицето и горните крайници. В дълбочината на порезните рани може да се открият частици от счупени стъкла.
При по-силен удар на главата се установяват счупвания на костите на черепа, придружени с увреждане на мозъка. Степента на мозъчната травма може да варира от лека до оставяща трайни увреждания. Една от основните причини за смърт на пътуващи при злополука според статистиката е черепномозъчната травма.
Уврежданията на врата може да се предизвикат от "камшичест удар". Той представлява нараняване на меките тъкани - сухожилия, мускули, нерви.
Възможни са фрактури на ребра и на прешлени в шийната и лумбалната област.
Травмите на крайниците се характеризират с охлузвания, кръвонасядания, разкъсни рани, фрактури, разкъсани ставни връзки.
Уврежданията на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина може да се изразят с кръвонасядания, разкъсвания на органи, откъсвания от залавните им места.
При силна деформация на кабината на товарния автомобил се получава притискане на тялото на пострадалия пътник от части на купето. Обикновено най-засегнатите области са гръдната и коремната. Притискането може да доведе до смачкване на вътрешните органи.
Коментари към Пътник, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V59.5