Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V59.4
Нараняванията на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, може да варират с различна степен в зависимост от: особеностите и скоростта на движение на превозните средства; употребата на предпазен колан; обстоятелствата на случване на катастрофата и др.
Основната дейност на товарния автомобил тип пикап или фургон е превозване на повече товар или хора.
Освен за работа, пикапите днес са популярен модел сред хора, занимаващи се с хоби, включващо природата. Отличават се с висока проходимост и достъпност в сравнение с други форми на моторизиран транспорт.
Фургонът или т.нар. ван е с широка употреба от летища, туристически агенции, колежи, курорти, екскурзионни мероприятия, хотели и други организации. Вановете са предпочитани от фирми, осъществяващи "мобилна" дейност - услуги, ремонт и почистване по домовете, доставка и инсталация на уреди.
Неизправни изисквания за безопасност, прекалената натовареност на товарния автомобил и неопитността на водача на превозното средство са сред основните причини за възникване на инциденти с товарни автомобили. Допълнително влияние оказват и състоянието на пътя, прекалено скъсената дистанция и високата скорост и повишения трафик на движението.
Предпазните колани водят до намаляване няколко пъти на сериозността на травмите. Имат голяма ефективност при злополуки в градски условия.
Травмите на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се образуват чрез удари на тялото в стъклото и части на купето.
При удар в предното стъкло се получават порезни рани, охлузвания и кръвонасядания. Могат да се образуват счупвания на лицевата и челната област на костите на черепа и мозъчна травма с трайни или временни поражения на мозъка.
Камшичест удар в областта на тила може да се появи при рязка екстензия на шията. Пострадалият се оплаква от виене на свят и главоболие, болки в ръцете и врата, мускулна отпадналост и изтръпване в горните крайници, ограничена подвижност в тилната област и др.
В резултат на удара във волана по гърдите се появяват разкъсни рани, охлузвания и кръвонасядания, които охарактеризират формата на кормилото. В някои случаи се установяват фрактури на костите на дланта, счупвания на ребра и гръдната кост.
Вътрешните органи се увреждат от сътресението на тялото, от фрагменти на счупени ребра и т.н., вследствие на което се получават кръвонасядания, откъсвания и разкъсвания на органите.
Ударът в таблото за управление нанася увреждания най-вече по корема и долните крайници. В мястото на удара се появяват кръвонасядания и охлузвания, фрактури на коленните стави и подбедриците. По-тежките сблъсъци предизвикват фрактури на бедрени и тазови кости, разкъсване на ставни съчленения.
С наличието на закопчан предпазен колан уврежданията са с няколко пъти по-леки и се установяват лентовидни кръвонасядания и охлузвания на мястото на допира с колана.
Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V59.4