Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с велосипед МКБ V31
Обширността на травмите на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с велосипед, се определят от: скоростта на движение на триколесното средство; носенето на каска; особеностите на конструкцията на машината и др.
Велосипедът представлява немоторно превозно средство на две колела, което осъществява движение чрез мускулната сила на колоездача.
Моторното превозно средство на три колела е създадено със симетрично разположени три колела и с двигател с работен обем над 50 куб. см без наличие на кош.
При триколесните моторни средства и трите колела остават в съприкосновение със земята за разлика от двуколесните, както и при завои са в перпендикулярно положение на пътя.
В конструкцията им липсват елементи, които да обграждат напълно водача и пътника с изключение на частта пред водача и седалките.
Има разнообразие сред различните модели - наличие на предно стъкло, трите колела могат да бъдат разположени две отпред и едно отзад или едно отпред и две отзад и т.н.
Моторните превозни средства на три колела са широко употребяван и предпочитан начин за придвижване. За разлика от мотоциклетите на две колела създават повече комфорт и превоз на по-дълги разстояние без умора и напрежение в мускулите на гърба и крайниците.
Транспортът чрез триколесни мотоциклети не осигурява голяма безопасност поради липсата на кабина, предпазни колани и други обезопасителни съоръжения.
Използването на защитна каска и предпазно облекло води до намаляване на травмите неколкократно. Подходяща материя за изработване на дрехите е дебела и здрава кожа, която създава по-голяма устойчивост при инциденти и предпазва от неблагоприятни атмосферни условия - дъжд, вятър, студ.
Якетата са със здрави уплътнения в областта на лактите, раменете и гръбначния стълб, а панталоните - на колената и бедрата. Ръкавиците има леко изкривена форма на пръстите и външни шевове в помощ на това водачът да запази за по-дълго време без проблем контрола и хватката си на кормилото и лостовете за управление. Ботушите са снабдени с капачки на глезените и петите, а понякога и протектори на пръстите.
Осигуряването на защита на очите със защитни очила или каска е много важна - съприкосновение например с насекоми или отхвръкнали камъчета от гумите има достатъчно силна инерция, че да причини доста щети. Така се предпазват очите и от действието на вятъра.
Използването на тапи за уши предотвратява получаването на увреждания на слуха, тъй като при скорост над 70-80 км/h, водачът чува доста силен шум от вятъра.
Светлоотразителна жилетка прави водача по-видим и редуцира честотата на произшествията.
Според статистиката алкохолът е една от основните причини за злополуки и смъртни случаи при водачи на триколесни моторни превозни средства. Той забавя реакциите, променя преценката и нарушава координацията и равновесието.
Уврежданията на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с велосипед, се наблюдават охлузвания, кръвонасядания, разкъсно-контузни рани в областта на междинницата и скротума. Те са вследствие от удара на тази област от тялото и резервоара за гориво и частите за управление.
По коленните стави се образуват охлузвания и кръвонасядания. Могат да се получат фрактури на подбедрицата или бедрото, стъпалата, лопатките, костите на китката.
Прочетете още информация за видовете травми:
Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с велосипед МКБ V31