Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в автобус и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела

Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V72

от 26 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в автобус и  пострадало при неговото сблъскване  с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V72 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Обширността и тежестта на травмите на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела, се намират в зависимост от: скоростта на движение на мотоциклета и автобуса; местоположението на пострадалото лице в автобуса; особеностите на купето на автобуса и др.

Автобусът се характеризира като вид моторно превозно средство, което служи за превоз на пътници. Има над 8 места и няколко врати и осигурява ефективен транспорт на голям брой хора.

Автобусите се използват с различни цели: обществен градски и междуградски транспорт; училищен превоз; туристически и екскурзионен транспорт; за частна употреба под наем; за рекламни и политически кампании и др.

Училищните автобуси осъществяват превоз на ученици от домовете до училището и обратно, както и при училищни мероприятия. Те се характеризират със специфичен дизайн, жълт цвят и оборудвани със специални съоръжения за защита и обезопасяване.

Туристическият бранш транспортира чрез автобуси туристи за оглед на забележителности в даден район. Често за тур-обиколките се употребяват автобуси с открит покрив.

Градските автобуси превозват пътници в различни райони на града, спазват определен маршрут и разписание.

Междуградските автобусни линии осъществяват превоз на пътници между различните населени райони. Те имат голямо значение за слабо населените места, които нямат градски транспорт.

Купетата на междуградските автобуси са създадени да осигуряват повече удобство и комфорт на пътниците, които прекарват доста време при пътуване в тях. Снабдени са с: удобни седалки с подлакътници и сгъваеми масички; осветителни тела и климатична инсталация, които се използват индивидуално от всеки пътник и не смущават останалите; наличие на техника за прожекция на филми; рафтове за багаж над седалките.

Автобуси се отличават с ежедневна масова употреба като форма на транспорт.

Автобусните злополуки се случват рядко, но при тяхното осъществяване уврежданията може да са тежки или да оставят дългосрочни последици.

Управлението на автобус изисква добри шофьорски способности, особено при оживен трафик и по опасни пътища. Шофьорът трябва да е концентриран и внимателен по време на цялото пътуване, за да запаси сигурността на пътниците.

Често срещани причини за възникване на автобусни инциденти са: небрежност или разсеяност на водача; неопитност на шофьора; внезапно спиране на автобуса; прекалено увеличена скорост на движение.

Употребата на алкохол или упойващи вещества от страна на шофьора излага на риск пътуващите в автобуса. Умората на водача е също фактор, оказващ влияние за създаване на злополуки.

Други рискови фактори за предизвикване на произшествия, са: лоши метеорологични условия; недобре поддържани или опасни пътища; недобра техническа поддръжка на автобуса; дефекти в оборудването на автобуса.

В някои случаи, особено в пиковите часове, автобуси са пълни с хора и някои стоят прави поради липса на празни места. Честото спиране на автобуса по маршрута поставя в риск както пътуващите в автобуса, така и други участници в движението, намиращи се в близост.

Силата на удара при сблъсък може да бъде с огромна сила дори и при малка скорост, поради голямата маса и размер на автобуса и високия му център на тежестта. Автобусните катастрофи могат да предизвикат смърт на пострадалите лица или увреждания, които да оставят отпечатък върху целия им живот: травми на гръбначния стълб; мозъчни увреждания; ортопедични травми, изгаряния и т.н.

Механизмите на получените увреждания на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела, се състоят в удари в части на купето, сътресението на тялото и понякога механизъм на стъпкване.

В резултат на удар на главата в стъкло или седалката се получават охлузвания и порезни рани. В дълбочина на раните може да се установят частици счупено стъкло.

Възможно е появата на черепномозъчна травма. Симптомите й може да включват главоболие, нарушения в зрението, световъртеж, загуба на памет, липса на концентрация, загуба на съзнание и др.

При сблъсъка шията се изтласква рязко напред, при което се получава камшичен удар, който се характеризира с нараняване на меките тъкани (нерви, мускули, сухожилия).

Очите и лицето често се нараняват от летящи предмети и счупени стъкла.

Ако при удара пътниците бъдат изхвърлени от местата си или паднат на пода могат да се сдобият с натъртвания, навяхвания, фрактури.

Външните наранявания се изразяват с охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани.

Травмите на вътрешните органи са следствие на сътресението на тялото и може да варират в зависимост от тежестта на злополуката.

Често в такива ситуации пътниците изпадат в паника и може някои от тях да получат наранявания в резултат на стъпкване.

Водачът се сдобива с травми вследствие на удар в стъклото, волана и таблото за управление.

Ударът в стъклото предизвиква образуването на порезни рани.

При удара във волана се появяват охлузвания и кръвонасядания в гръдната област, понякога счупване на костите на дланта и на ребра.

Таблото за управление оставя охлузвания и разкъсни рани при удар основно на подбедрицата и коленните стави. Понякога са възможни фрактури.

3.0/5 1 оценка

Коментари към Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V72

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в автобус и  пострадало при неговото сблъскване  с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V72
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 17:08
    Коментирайте "Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V72"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

* Защо мъжете трябва да използват слънцезащита за лице: 5 ползи

преди 312 дни, 7 часа и 28 мин.

Лазерна епилация на цялото лице за брадата

преди 653 дни, 15 часа и 7 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 51 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 7 часа и 52 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 7 дни, 10 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 7 дни, 23 часа и 35 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ПАРАКИТО РЕПЕЛЕНТНА ГРИВНА ПРОТИВ КОМАРИ ЗА ВЪЗРАСТНИ + РЕПЕЛЕНТНИ ТАБЛЕТКИ * 2

ВИТАМИКС ВИТА МЕЧЕТА желирани * 60 ФОРТЕКС

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

ФИКСОДЕНТ КЪМПЛИЙТ СТРОНГ ХОЛД ФРЕШ 70 г

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №27 15 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЦИПРАЛЕКС таблетки 10 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:07:17

ТАМИФЛУ капсули 75 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:06:38

НАЗОПАС капки за нос 0.25 мг / мл 10 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:05:34

БИЗОР таблетки 5 мг * 30 ЧАЙКАФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:03:48

РЕСПИВАКС таблетки 50 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:02:18
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival