Лице, намиращо се в автобус и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V78
Травматичните увреждания на лице, намиращо се в автобус и пострадало при транспортна злополука без сблъскване, е възможно да се получат рязко спиране на автобуса например с цел да се избегне инцидент, при преобръщане на автобуса без сблъскване вследствие на прекалена умора на водача, липса на концентрация на шофьора или заспиването му зад волана, при предпазна маневра и др.
Автобусът като вид моторно превозно средство осъществява ефективен превоз на голям брой хора.
Автобусите се използват за различни цели: обществен междуградски и градски транспорт; ученически транспорт; екскурзионен и туристически транспорт; за частно отдаване под наем; за рекламни или политически кампании и др.
В туристическия бизнес автобусите намират широка употреба за тур-обиколки при разглеждане на забележителности. Превозването на туристи се прави обикновено с автобуси в открит покрив.
Училищните автобуси се употребяват за транспорт на ученици за мероприятия и от домовете до училището и обратно. Ученическите автобуси се разграничават от останалите по своя специфичен дизайн и жълт цвят. Снабден е със специални съоръжения за защита и обезопасяване на учениците.
Градски автобуси реализират транспорт на хора в различните градски райони. Автобусите по градските линии имат определен маршрут и разписание.
Превозът на хора между населените места се извършва благодарение на междуградските автобуси. Особено за слабо населените места, които не разполагат с друг обществен транспорт, междуградските автобусни линии са с първостепенно значение.
Купетата на автобусите за междуградски транспорт са произведени да създават повече комфорт и удобство за пътниците си, които прекарват в тях значителна част време при пътуване. Оборудвани са с: удобни седалки, снабдени с подлакътници и сгъваеми масички; рафтове над местата за сядане за багаж; наличие на техника за прожекция на филми; осветителни тела и климатична инсталация, които се употребяват индивидуално от всеки пътник и не смущават останалите.
Превозът с автобус се счита за сигурен начин за пътуване. Произшествията с автобус са относително рядко случващи се, но може да предизвикат появата на много сериозни травми и дълготрайни последствия.
Водачът на автобуса трябва да запази концентрация и внимание през цялото време, докато управлява автобуса, за да не изложи на риск пътуващите.
Главните причини, които оказват значително влияние за създаване на инциденти, са: липса на опит на водача; прекалено висока скорост на движение; небрежност или разсеяност на водача; внезапно спиране на автобуса.
Умората на шофьора също се оказва важна предпоставка за поява на опасни ситуации на пътя. Водач, употребил алкохол или медикаменти, противопоказни при шофиране, застрашава безопасността и живота на пътниците.
Други обстоятелства, които могат да доведат до предизвикване на произшествия, са: лоши атмосферни условия (дъжд, сняг, поледици), техническа неизправност на автобуса; недобре поддържани или опасни пътища; наличие на дефект в оборудването на автобуса и др.
Понякога, особено по време на пиковите часове, в градските автобуси има голям брой пътници, някои от които стоят прави поради липса на места. Честото спиране на превозното средство по маршрута на спирките поставя в риск не само пътниците в него, но и останалите намиращи се близко участници в движението.
Лице, намиращо се в автобус и пострадало при транспортна злополука без сблъскване, получава наранявания, образували се при рязкото спиране на автобуса и удари в части на купето.
Пътникът може да удари главата си в стъклото или седалката, при което да се сдобие с охлузвания, кръвонасядания и порезни рани.
Предмети или елементи в автобуса могат да излетят при спирането и да предизвикат травма на главата на пострадалия. Мозъчното увреждане може да се прояви в различна степен, да остави трайни или временни последствия: главоболие, виене на свят, нарушения в зрението, загуба на памет, когнитивни нарушения, липса на концентрация, загуба на подвижност, припадъци, загуба на координация, изпадане в безсъзнание и др.
Травмата на врата се изразява с поява на камшичен удар - нараняване на меките тъкани (сухожилия, нерви, мускули).
Уврежданията на гръбначния стълб се получават при изхвърлянето на пътниците от седалките при рязкото спиране и падането им на пода или извън превозното средство. Някои по-тежки гръбначни травми могат да доведат до парализа или смърт на пострадалия.
При падане на пода в автобуса пътниците могат да се сдобият с тежки вътрешни наранявания, навяхвания и счупвания, разкъсване на ставни връзки.
При такива ситуации често възниква паника. Възможно е някои пътници да бъдат стъпкани в такива моменти.
При преобръщане на автобуса травмите са тежки и множествени. Възможно е да се осъществи механизъм на притискане при деформация на автобуса.
Пострадалите лица могат да съдят шофьора на автобуса или фирмата-собственик на превозното средство за нанесени страдания и щети, увреждания и травми.
Коментари към Лице, намиращо се в автобус и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V78