Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V75
Тежестта на травматичните увреждания на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, се намира в зависимост от: скоростта на движение на автобуса; местоположението на пострадалия в автобуса и особеностите на купето; условията, при които се е случило произшествието и др.
Автобусът е вид моторно превозно средство, което е с основно предназначение транспортиране на пътници. Извършва ефективен превоз на голям брой хора.
Автобусите се използват за различен вид дейности: междуградски и градски обществен транспорт; ученически превоз; туристически и екскурзионен транспорт; за наем на частни лица; за рекламни или политически кампании и др.
Туристическият бранш предлага тур-обиколки за разглеждане на забележителности на туристи чрез автобуси. Повечето модели на туристическите автобуси са с отворен покрив.
Училищните автобуси осигуряват превоза на ученици от домовете им до училището и обратно, като и се използват при училищни мероприятия. Те са направени със специфичен дизайн, боядисани са задължително в жълто и имат специални предпазни и защитни елементи.
Автобусите за градски транспорт се движат по разписание и маршрут и осъществяват превоза на хора в различни квартали на града.
Междуградските автобусни линии се използват за превоз на хора между различните населени места. Те са с важно значение за местата, които са слабо населени и нямат никакъв друг транспорт.
Пътниците прекарват значителна част време в междуградските автобуси при пътуване и по тази причина превозните средства предлагат повече удобство и комфорт. Оборудвани са с: удобни седалки с подлакътници и сгъваеми маси; рафтове над седалките за багаж; климатична инсталация и осветителни тела, които се ползват според нуждите на отделните пътници индивидуално; наличност на техника за прожекция на филми.
Пътуването с автобус се смята за сигурен вид транспорт и се използва ежедневно масово от голям брой хора. Произшествията с автобус се случват относително рядко, но могат да предизвикат значителни наранявания и дълготрайни последици за пътуващите.
При управление на автобуса водачът трябва да остане концентриран и внимателен през целия път, особено при повишен трафик или опасни пътища, за да осигури безопасността на пътниците.
Важни аспекти, които излагат на риск живота на пътниците, са: небрежност и разсеяност на водача; неопитност на шофьора; внезапно спиране на автобуса; превишаване на скоростта.
Управление на автобуса от водач, приел алкохол или упойващи вещества, е опасно и застрашаващо пътуващите. Умората на шофьора оказва също влияние за създаване на произшествие.
Други виновници за предизвикване на катастрофа са: лоши метеорологични условия; техническа неизправност на автобуса; дефекти в оборудването на автобуса; опасни или недобре поддържани пътища.
Автобусите се отличават с голяма маса и размер и висок център на тежестта, затова и силата на удара може да бъде много тежка дори и при ниска скорост на движение. Автобусните злополуки могат да причинят смърт на пътуващите или увреждания, променящи целия им живот: мозъчна травма, ортопедична травма, нараняване на гръбначния стълб, изгаряния и т.н.
Получените травми на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, са резултат от удари с части на купето, изхвърляне от местата и падане на пода и в някои случаи и стъпкване.
При сблъсък пътуващото лице може да удари главата си в стъклото, вследствие на което да получи много на брой порезни рани.
Нараняванията на лицето и очите са често срещани. Много структурни елементи на автобуса или счупени стъкла може да излетят във въздуха при сблъсък и да причинят травма на главата на пострадалото лице. Поради богатата инервация на лицето уврежданията могат да оставят трайни белези и травми дори и при най-добрите грижи и лечение.
Черепномозъчната травма може да се изрази с различна степен: главоболие, виене на свят, замъглено виждане, загуба на памет, липса на концентрация, загуба на равновесие, припадъци, загуба на съзнание, когнитивни увреждания.
Шията получава увреждания от рязкото изтласкване напред, изразяващи се с камшичен удар (нараняване на меките тъкани).
При сблъсъка пътниците може да паднат на пода, да "излетят" от местата си или да бъдат изхвърлени от превозното средство. Възможно е да възникнат множество наранявания - увреждания на вътрешните органи, фрактури, наранявания на гръбначния стълб. По-тежките травми на гръбначния стълб може да доведат до парализа или смърт.
В ситуация на катастрофа възниква паника у пътуващите и може някои от тях да бъдат стъпкани и да получат увреждания в резултат на това.
Външните наранявания се изразяват с охлузвания, кръвонасядания, разкъсно-контузни рани. Могат да останат трайни белези у пострадалите поради опустошително нараняване на кожата, тъканите и нервите.
Пострадалите пътници могат да съдят водача на автобуса и/или фирмата, която е собственик на автобуса за причинени щети, страдание, травми, медицински разходи и т.н.
Коментари към Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V75