Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с тежкотоварен автомобил или автобус МКБ V74
Обширността и сериозността на травматичните наранявания на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с тежкотоварен автомобил или автобус, се обуславят от: обстоятелствата, при които се е случила катастрофата; скоростта на движение на двете моторни средства; разположението на пострадалото лице с автобуса и др.
Автобусът като вид моторно превозно средство има основно предназначение превозване на пътници. Разполага с над 8 места и възможност за ефективно транспортиране на голям брой хора.
Автобусите се употребяват за различни цели: обществен междуградски и градски транспорт; туристически и екскурзионен превоз; училищен транспорт; за частно ползване под наем; за политически или рекламни кампании и т.н.
Ученическите автобуси служат за транспорт на учениците от техните домове до училището и обратно, както и при училищни мероприятия. Те са проектирани със специален дизайн, с обезопасителни и предпазни елементи и са боядисани задължително в жълто.
Туристическият бизнес използва автобусите за тур-обиколки на туристите за разглеждане на забележителности. Често туристическите автобуси са с открит покрив.
Автобусите по градските линии превозват пътници в различни райони на града, като спазват определен маршрут и разписание.
Превозът на пътници между различните населени места се осъществява чрез междуградските автобуси. Те са от първостепенно значение за слабо населените райони, които имат малък или никакъв обществен транспорт.
Междуградските автобуси осигуряват повече удобство и комфорт на своите пътници, които прекарват значителен период от време по време на транспорта. Снабдени са с: удобни седалки с подлакътници и сгъваеми масички; техника за прожекция на филми; осветителни тела и климатична инсталация, които се употребяват по желание на всеки пътник без да пречат на останалите; рафтове над седалките за багаж.
Пътуването с автобус се смята за сигурен начин на транспорт. Злополуките с автобус се случват рядко, но могат да причинят значителни травми или дългосрочни увреждания.
Водачът, управляващ автобуса, носи отговорност за безопасността на пътниците и трябва да запази концентрация и внимание по време на цялото пътуване, особено по време на пиковите часове или при движение по опасни пътища.
Основните причини, които водят до предизвикване на инциденти с автобус, са: липса на опит на водача; небрежност или разсеяност на шофьора; внезапно спиране на автобуса; прекалено повишена скорост на движение.
Умората на шофьора също е рисков фактор за злополуки. Водач, употребил алкохол или упойващи вещества, застрашава живота на пътниците.
Други аспекти, които могат да изложат на риск пътниците, са: опасни или недобре поддържани пътища; неблагоприятни климатични условия (сняг, поледици, дъжд); дефекти в оборудването на автобуса; техническа неизправност на автобуса и т.н. Понякога, особено при градски транспорт, в автобусите има голям брой хора, за някои от които няма места и стоят прави. Честото спиране на автобуса на спирките по маршрута излага на риск както пътниците, така и намиращите се в близост други участници на движението.
Автобусът има голям размер и маса, както и висок център на тежестта, и при катастрофи дори при малка скорост на движение, силата на удара може да бъде много силна. Сблъсъкът може да доведе до летален изход на пътници или да причини тежки травми: на гръбначния стълб, мозъчни; ортопедични, вследствие на изгаряне и др.
Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с тежкотоварен автомобил или автобус, получава увреждания при удари в части на купето, от летящи предмети или в резултат на механизма на стъпкване.
При сблъсъка пострадалото лице може да удари главата си в седалката или стъклото, при което се получават порезни рани, охлузвания и кръвонасядания.
Автобусът има много елементи, които могат да излетят при сблъсъка и да доведат до травма на главата на пътник. Черепномозъчната травма може да има значителни последствия за пострадалия: нарушено зрение, главоболие, гадене, световъртеж, загуба на съзнание, припадъци, липса на концентрация, загуба на когнитивни умения.
Често се срещат нараняванията по лицето и очите, които се дължат на летящи предмети и счупени стъкла. Поради богатото инервиране на лицето, тези увреждания могат да оставят постоянна деформация въпреки наличието на добро лечение и грижи.
Нараняванията на шията се получават при рязкото изтласкване на врата и появата на камшичен удар, който се характеризира с нараняване на меките тъкани.
Травмите на гръбначния стълб също са чести в автобусните инциденти, тъй като пътниците могат да "излетят" от местата си и да паднат в автобуса или изхвърлени от превозното средство. Тежки наранявания на гръбначния стълб могат да причинят парализа или дори смърт.
Ако сблъсъкът е много силен и пътниците паднат от местата си, могат да получат сериозни травми като фрактури и разкъсани ставни връзки, тежки наранявания на вътрешните органи.
Обикновено в ситуации на злополуки се създава паника сред пътуващите и е възможно някои да бъдат стъпкани при шока.
Автобусите са създадени с много прозорци и чупливи елементи. При произшествие пътниците могат да пострадат от множество порезни рани, разкъсно-контузни рани и разкъсни рани. Тези рани могат да оставят белези и трайни травми вследствие на сериозното нараняване на кожата, нервите или тъкани.
Пострадалите пътници могат да подведат под отговорност в съда водача или фирмата, на която принадлежи автобуса, или и двете, за щети, страдание, медицински разходи, трайни увреждания и др.
Водачът получава охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани при удара във волана и таблото за управление. Може да се установят фрактури на ребра, на кости на крайниците, наранявания на вътрешните органи.
При удара в стъклото водачът получава порезни рани, в дълбочината на които може да се открият частици от счупени стъкла.
Коментари към Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с тежкотоварен автомобил или автобус МКБ V74