Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в автобус и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с велосипед

Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с велосипед МКБ V71

от 26 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в автобус и  пострадало при неговото сблъскване  с велосипед МКБ V71 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Тежестта на травматичните наранявания на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с велосипед, се обуславя от: скоростта на движение на автобуса; разположението на пострадалото лице в автобуса; особеностите на вътрешността на автобуса и др.

Автобусът като вид моторно превозно средство се употребява за превозване на пътници. Автобусите разполагат с над 8 места, имат няколко врати и осъществяват ефективно придвижване на голям брой хора.

Автобусите служат за различен вид дейности: обществен градски и междуградски транспорт; ученически транспорт от и до домовете и училищни мероприятия; екскурзионен и туристически транспорт; за частно ползване под наем; за рекламни и политически кампании и др.

В туристическия бизнес автобусите намират широка употреба. Чрез транспорта с тях туристите успяват да обиколят местните забележителности. Тур-обиколките често се правят с автобуси с открит покрив.

Училищните автобуси се отличават със специфичен дизайн, снабдени с предпазни и обезопасителни елементи и боядисани задължително в жълто.

Чрез обществения градски транспорт пътниците се придвижват в различни райони в града. Градските автобуси се движат по разписание и определен маршрут.

Междуградският транспорт осигурява превозване на пътници между различни населени места. Междуградският автобус обикновено спира само на едно място в населеното място и пътува на дълги разстояния без спиране за разлика от градския автобус, който има чести спирки. За слабо населените места, където има малък или липсва градски транспорт, междуградските автобусни линии са от голямо значение.

Поради факта, че пътниците прекарват доста време в междуградските автобуси, те са направени да предлагат повече удобство и комфорт: удобни седалки с подлакътници; сгъваеми масички; техника за прожекция на филми; рафтове за багаж над местата за сядане; климатична инсталация и осветителни тела, които могат да се ползват индивидуално според предпочитанието на клиента и др.

Автобусът е масово използвано ежедневно средство за транспорт.

Според статистиката инцидентите с автобус са рядкост, но ако се случи автобусна злополука, нараняванията може да са тежки и да оставят дълготрайни последици.

Управлението на автобус, особено в пиковите часове и по опасни пътища, изисква добри шофьорски умения. Водачът трябва да запази концентрация и внимание през цялото време на пътуване, за да осигури безопасността на пътниците.

Често срещани обстоятелства, носещи вина при катастрофи, са: липса на опит на водача; разсеяност или небрежност от страна на шофьора; внезапно спиране на автобуса; превишаване на скоростта. Управлението на автобуса от водач, употребил алкохол или упойващи вещества, излага на голям риск пътуващите. Умората на водача също е рисков фактор за възникване на инциденти.

Други важни условия, оказващи влияние за предизвикване на злополуки, са: недобра техническа поддръжка на автобуса; дефекти в оборудването на автобуса; лоши атмосферни условия (дъжд, сняг, поледици); опасни или недобре поддържани пътища.

В някои случаи автобусите са пренаселени и някои от пътниците, за които няма места, стоят прави. Честото спиране на автобуса по маршрута излага на риск както пътниците, така и намиращите се в близост други участници в движението.

Автобусите се отличават с голям размер и маса и висок център на тежестта и поради това силата на удара може да бъде много силна, дори и при ниска скорост. Катастрофите с автобуси могат да причинят смърт или да оставят на пострадалите лица трайни увреждания или такива, които да променят целия им живот: черепномозъчна травма; изгаряния; травми на гръбначния стълб; ортопедична травма и др.

Нараняванията на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с велосипед, се получават основно от удари на елементи на автобуса, падането на автобусния под и сътресението на тялото.

При сблъсъка пътуващият може да удари главата си в седалката или стъклото. В резултат на това се появяват порезни рани, охлузвания и кръвонасядания. Възможно е увреждане на мозъка, съпроводено с натъртване или кръвонасядане.

Черепномозъчната травма може да се изрази с главоболие, световъртеж, загуба на памет, нарушения в зрението, гадене, загуба на съзнание и др.

Поради рязката флексия на врата може да се получи камшичен удар в тилната област, който се изразява с увреждане на меките тъкани като мускули, сухожилия, нерви.

В много случаи настъпва паника в автобуса и това може да доведе до получаване на наранявания от стъпкване, дори и пътникът да няма други наранявания.

Други чести увреждания са свързани с очите и лицето, получени в резултат на летящи предмети и счупени стъкла.

Фрактури може да се установят на костите на горните и долните крайници.

Нараняванията на вътрешните органи са следствие от сътресението на тялото.

Водачът се удря във волана. Установяват се охлузвания и кръвонасядания по предната част на гръдния кош, понякога навяхване и счупване на костите на дланите.

Ударът в таблото за управление на водача предизвиква охлузвания и разкъсни рани най-често в областта на подбедрицата и колената. Възможни са фрактури и в тези области.

3.5/5 2 оценки

Коментари към Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с велосипед МКБ V71

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в автобус и  пострадало при неговото сблъскване  с велосипед МКБ V71
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 16:40
    Коментирайте "Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с велосипед МКБ V71"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

* Защо мъжете трябва да използват слънцезащита за лице: 5 ползи

преди 312 дни, 7 часа

Лазерна епилация на цялото лице за брадата

преди 653 дни, 14 часа и 39 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 24 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 7 часа и 25 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 6 дни, 23 часа и 42 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 7 дни, 23 часа и 7 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №27 15 г

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №23 15 г

ФИКСОДЕНТ КЪМПЛИЙТ ФРЕШ фиксиращ крем за протези 47 гр.

ЕУЦЕРИН АТОПИКОНТРОЛ УСПОКОЯВАЩО ИЗМИВАЩО ОЛИО 400 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЕНТЕРОЛ капсули 250 мг * 12

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:24:22

L-ТЕАНИН капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:19:46

ЕНТАН капсули * 30 БОРОЛА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:12:09

ЦИНКОВ КРЕМ 18 г СОФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 15:50:38

Лечение на дехидратация (рехидратация)

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 15:42:48
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival