Лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена непътна злополука МКБ V59.3
Степента и обширността на нараняванията на лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена непътна злополука, се обуславят от: особеностите и скоростта на движение на товарния автомобил; местоположението на лицето в превозното средство и употребата на предпазен колан; условията на случване на непътната злополука и др
Товарният автомобил тип пикап или фургон се използва за транспортиране на повече багаж или хора.
Пикапът е предпочитан модел не само за работа, но и от хора с хобита, свързани с природата поради неговата висока степен на проходимост и транспорт до места, труднодостъпни за други форми на моторизиран превоз.
Фургонът или т.нар. ван има широка употреба от фирми, извършващи "мобилна" дейност - ремонт, услуги и почистване по домовете, доставка и инсталация на уреди. В много места по света вановете се употребяват за превоз на клиенти и багаж от летища, хотели, курорти, колежи, екскурзионни мероприятия, туристически агенции и други организации.
Като основни аспекти при товарните автомобили за причиняване на опасни обстоятелства за предизвикване на злополуки се посочват: водачи без опит - товарните автомобили по-трудно се управляват поради по-големият си размер; прекалена степен на натовареност; нарушени изисквания за безопасност - например несъответстващ размер гуми. Влияние за създаване на инциденти оказват и несъобразените скорост и дистанция, натовареността на движението и състоянието на пътя.
Използването на предпазни колани намалява неколкократно тежестта на травмите. Голям ефект имат при произшествия в градски условия - предотвратяват удари в стъклото или таблото за управление и потенциалните травми от тях. Според статистиката при пострадалите с колани почти не се установяват травми в основата на черепа, които носят вина за повечето смъртни случаи на жертвите без колани.
Травматичните наранявания на лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена непътна злополука, се получават посредством удари на тялото в части на кабината и сътресението му.
Ударът в някое от стъклата предизвиква много на брой порезни рани, разположени основно по главата и горните крайници. По-силният сблъсък се характеризира с многофрагментни счупвания на черепа и увреждане на мозъка.
Мозъчната травма може да бъде с временни или трайни последствия. Пострадалият се оплаква от световъртеж, главоболие, нарушения в зрението и равновесието, припадъци, загуба на памет и др.
Рязкото изтласкване на врата при удара може да доведе до появата на камшичест удар, при който се нараняват меките тъкани. Симптомите се изразяват с болки в тила и горните крайници, световъртеж, мускулна слабост и изтръпване на ръцете, ограничена подвижност на шията, главоболие и др.
Уврежданията на горните и долните крайници се изразяват с охлузвания, кръвонасядания, разкъсни рани, фрактури, ставни разкъсвания.
По-тежката злополука, включваща пикап или фургон, се съпровожда с фрактури на ребра, на прешлени в шийната и лумбалната област, на тазовите кости.
Травмите на вътрешните органи в коремната и гръдната област може да са с различен характер: кръвонасядания, размествания на органи, разкъсвания.
Коментари към Лице (всяко), намиращо се в пикап или фургон и пострадало при неуточнена непътна злополука МКБ V59.3