Лице без допълнително уточнение, намиращо се в пикап или фургон и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V59.2
Степента на травматичните наранявания на лице без допълнително уточнение, намиращо се в пикап или фургон и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се определя от: обстоятелствата, при които е станало непътното произшествие; особеностите в конструкцията и скоростта на движение на превозните средства; мястото на пострадалото лице в товарния автомобил; употребата на предпазен колан и др.
Товарният автомобил е моторно превозно средство, което служи основно за превоз на по-голямо количество товар или хора.
Пикапът в днешно време се употребява не само за работа и транспорт на товар, но и е предпочитан модел превозно средство от хора, имащи хобита, свързани с природата. Високото му ниво на проходимост обуславя възможността му за достъп до места, които са недостъпни за други видове моторизиран превоз.
Към фургона или т.нар. ван имат предпочитание фирми, осъществяващи "мобилна" дейност - почистване, ремонт и услуги по домовете, доставка и инсталация на уреди. Широка употреба имат вановете сред летища, курорти, хотели, църкви, туристически агенции, колежи, екскурзионни мероприятия и други организации за транспорт на техни клиенти и багаж.
Нарушения в изискванията на безопасност на товарния автомобил, неопитността на водача и прекалената натовареност на превозното средство са едни от главните причини за възникване на опасни ситуации. Повишеният трафик на движението, прекалено високата скорост и намалена дистанция, видът и състоянието на пътя също допринасят за увеличаване на възможността от предизвикване на инциденти.
Лице без допълнително уточнение, намиращо се в пикап или фургон и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, получава травматични увреждания, чиято локализация е основно по главата, долните крайници и предната част на тялото.
При сблъскване, включващо пикап или фургон, ударът на главата в предното или страничното стъкло предизвиква множество порезни рани по главата, лицето и горните крайници. Често този удар се придружава със закрити травми на главата, увреждане на мозъка или фрактури на костите на черепа.
Последствията от черепномозъчната травма може да са временни или трайни. Симптомите може да се изразяват с главоболие, световъртеж, нарушения в зрението и равновесието, загуба на памет, липса на концентрация, припадъци и др. Диагнозата се поставя чрез компютърна томография или ЯМР.
Травмите в шийната зона могат да са съпроводени с камшичест удар или фрактури на прешлени.
Камшичестият удар предизвиква нараняване на меките тъкани и се изявява с болки във врата и горните крайници, ограничена подвижност в тилната област, световъртеж, постоянна умора, мускулна слабост и изтръпване на горните крайници и др. ЯМР се използва за поставяне на диагнозата. Лечението е комбинирано - заедно с медикаменти се провежда и кинезитерапия.
По кожата се установяват охлузвания, кръвонасядания, различни по големина разкъсно-контузни рани.
Възможни са фрактури на ребра, на костите на горните и долните крайници, разкъсани сравни връзки, тазови фрактури, счупвания на прешлени в различни области.
Уврежданията на вътрешните органи се характеризират с кръвонасядания, разкъсвания и размествания на органи.
Коментари към Лице без допълнително уточнение, намиращо се в пикап или фургон и пострадало при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V59.2