Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V59.0
Сериозността на травматичните наранявания на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, се намират в зависимост от: условията, при които се е случило произшествието; характерните особености на превозните средства; скоростта им на движение; използването на предпазен колан и др.
Товарният автомобил представлява вид моторно превозно средство, което служи за транспортиране на по-голямо количество багаж или хора.
Пикапът в днешно време се използва не само за работа и за пренос на повече товар, но и представлява предпочитан модел от хора с хобита в природата. Неговата висока степен на проходимост му дава възможност за достъп до локации, които за други видове моторни превозни средства са недостъпни.
Фургонът или т.нар. ван намира широко приложение от фирми с "мобилни" функции - за извършване на услуги, почистване и ремонт по домовете, за доставка и инсталация на уреди. В много държави вановете се употребяват от църкви, летища, екскурзионни мероприятия, туристически агенции, хотели, курорти и други организации за транспортиране на клиенти и багаж.
Важна отрицателна роля за възникване на произшествия играят: прекалената натовареност на товарния автомобил; водачи без опит; нарушения в изискванията за безопасност (например несъответстващ размер на гумите).
Други основни аспекти за предизвикване на потенциално опасни ситуации са: несъобразена скорост и дистанция; повишен трафик на движението и видът на пътното платно.
Локализацията на нараняванията на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука, е най-вече по главата, долните крайници и предната част на тялото. Изразяват се с много на брой цепковидни и разкъсно-контузни рани, многофрагментни счупвания на костите на лицевия и мозъчния череп и увреждане на мозъка.
При удара в предното стъкло се получават порезни рани по главата, лицето и горните крайници. В дълбочината на раните може да се открият частици от счупени стъкла.
Ударът във волана предизвиква охлузвания и кръвонасядания в зоната на гръдния кош, които са характерни за формата на кормилото. Получават се фрактури на ребра и гръдната кост - оформяне на "гръден капак". Понякога се образуват разкъсвания на кожата на пръстите на ръката и фрактури на костите на дланта.
Възможни са разкъсвания и размествания на вътрешните органи.
Уврежданията от частите на таблото за управление се локализират основно по корема, таза и долните крайници. В мястото на удара се образуват охлузвания, разкъсни рани и кръвонасядания.
Фрактури може да се установят на бедрената кост или подбедрицата; на ацетабулума на тазобедрената става; на тазовия пръстен, придружени с разкъсани ставни връзки.
Употребата на предпазен колан води до редуциране на травматичните наранявания неколкократно. Установяват се линеарни охлузвания и кръвонасядания в местата на съприкосновение с колана, които отразяват неговата форма.
Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при непътна злополука МКБ V59.0