Лице (всяко), намиращо се в лек автомобил и пострадало при други уточнени пътни злополуки МКБ V49.8

Тежестта на травматичните увреждания на лице (всяко), намиращо се в лек автомобил и пострадало при други уточнени пътни злополуки, се характеризират от: особеностите на купето на колата; скоростта на движение на превозното средство; използването на колани; обстоятелствата, при които се е случила катастрофата и др.
Лекият автомобил се определя като моторно четириколесно превозно средство за превоз на пътници и товар.
В днешно време произвеждането на автомобили има за цел осигуряването на по-голям комфорт, безопасност и ефективност. Създават се с електронни системи, двигатели с минимален разход на енергия и с аеродинамична форма, която редуцира въздушното съпротивление.
Според предназначението и формата си автомобилите се разделят на различни видове - хечбек, седан, многоместни, спортни, състезателни, специализирани и др.
Пътуването с автомобил е предпочитан и масово употребяван начин за транспорт. Въпреки че поддръжката на автомобила изисква големи разходи, той е широко използван в цял свят.
С кола се пътува по-удобно и бързо отколкото други видове транспорт, възможни са пътувания на дълги разстояния с повече от един пътник и по-голямо количество багаж.
Автомобилите притежават специални елементи като предпазни колани, въздушни възглавници за по-голяма безопасност при пътни злополуки.
При употреба на обезопасителните колани се редуцира неколкократно тежестта на нараняванията и броят на смъртните случаи.
Висока ефективност имат предпазните колани при злополуки в градски условия при скорост под 60 км/h. Благодарение на тях се редуцират в доста голяма степен уврежданията вследствие на ударите в стъклото, таблото за управление, волана и други части на купето.
Въздушните възглавници при по-новите модели автомобили не функционират при инциденти, ако коланите не са закопчани.
Допълнително важно съоръжение са предпазните възглавнички на облегалките на предните седалки, които предотвратяват при удар получаването на камшичест удар в шийната област.
Травмите на лице (всяко), намиращо се в лек автомобил и пострадало при други уточнени пътни злополуки, се получават в резултат на удари на тялото в части на купето, а в някои случаи и последващо притискане на тялото.
При удар на главата в стъклото се получават множество порезни рани, охлузвания, кръвонасядания. Възможни са фрактури на костите на черепа и мозъчна травма, последиците на която могат да бъдат временни или трайни.
В областта на врата може да възникне камшичест удар, който е резултат от рязката екстензия или флексия на шията. Изразява се с увреждане на меките тъкани като мускули, нерви, сухожилия.
При по-тежки злополуки може да се установят фрактури на ребра, на шийни, гръдни или поясни прешлени.
Травмите на костите на горните и долните крайници са съпроводени с фрактури и разкъсване на ставни връзки.
Уврежданията на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина могат да бъдат от леки до много тежки в зависимост от тежестта на произшествието - кръвонасядания, откъсвания или разкъсвания на органи.
При водача в резултат от удара във волана се получават характерни охлузвания и кръвонасядания на гръдния кош, фрактури на ребра и гръдната кост, а при удар в таблото за управление охлузвания и кръвонасядания в коленните стави.
При защипване на вратата или на друга част от лек автомобил и последващо притискане от нея поради силна деформация на купето се установяват тежки увреждания. Възможно е да настъпят счупвания на ребра, които да наранят белите дробове, разкъсвания и смачкване на вътрешните органи в гръдната и коремната кухина.
Коментари към Лице (всяко), намиращо се в лек автомобил и пострадало при други уточнени пътни злополуки МКБ V49.8