Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V49.4

Тежестта на нараняванията на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, са в пряка зависимост от: употребата на предпазен колан; скоростта на движение на колата; особеностите на купето; обстоятелствата, при които се е случил инцидента и др.
Лекият автомобил е моторно превозно средство на четири колела, което е предназначено за превоз на хора и товар.
В днешно време създаването на автомобилите е насочено към осигуряване на по-добра безопасност, комфорт и ефективност. Колите се произвеждат с електронни системи, с двигатели с минимален разход на гориво и с аеродинамична форма, която цели да намали въздушното съпротивление.
Има различни видове автомобили според тяхната форма и предназначение - седан, хечбек, многоместни, състезателни, спортни, специализирани и др.
Лекият автомобил е най-предпочитаният и използван начин на моторизиран превоз. Въпреки големите разходи, които изисква, той има своите предимства в сравнение с другите видове транспорт.
По-бързо и удобно е пътуването с кола, не се влияе от атмосферни условия и дължината на разстоянията, превозва няколко пътника и по-голямо количество багаж.
Лекият автомобил създава по-голяма безопасност при злополуки посредством предпазни колани, въздушни възглавници и др.
Използването на предпазни колани намалява броят на жертвите с около 30%, предотвратява тежки травми, особено в градски условия.
При по-новите модели автомобили при неизползване на обезопасителните колани не се отварят въздушните възглавници при произшествия.
Допълнителен предпазен елемент е наличието на възглавнички на предните облегалки за предпазване от камшичест удар.
Уврежданията на водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука, се получават при удар в предното стъкло и в таблото за управление.
В резултат на удар в предното стъкло по главата и лицето се наблюдават порезни рани, охлузвания и кръвонасядания. Ако сблъсъкът е по-силен може да се получат фрактури на лицевия и челния дял на костите на черепа и мозъчна травма с трайни или временни поражения на мозъка.
Рязката екстензия на врата при удара може да се изрази с т.нар. камшичест удар. При него се нараняват меките тъкани като мускули, сухожилия, нерви. Симптомите са главоболие и световъртеж, болка във врата и ръцете, ограничена подвижност на врата, мускулна слабост и изтръпване на ръцете, шум в ушите и т.н.
Ударът във волана оставя характерни за него охлузвания и кръвонасядания в гръдната област, както и разкъсни рани, в някои случаи се образуват фрактури на костите на дланта. Вследствие на по-силен сблъсък става счупване на гръдната кост и на ребра, при което се получава гръден капак.
Вътрешните органи се увреждат от общото сътресение на тялото, както и от счупените ребра.
При удара в таблото за управление и неговите части се получават охлузвания и кръвонасядания в коленните стави, фрактури на бедрото, при по-тежки инциденти счупвания и на тазовите кости и ставни разкъсвания.
С предпазен колан травмите на водача се намаляват неколкократно, образуват се лентовидни охлузвания и кръвонасядания от триенето на колана.
Коментари към Водач, пострадал при сблъскване с други и неуточнени моторни превозни средства при пътна злополука МКБ V49.4