Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V38
Причините за произшествието на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при транспортна злополука без сблъскване, са падане или сваляне от моторно превозно средство на три колела и евентуално следващо преобръщане.
Най-често срещаните причини за падането без сблъсък са опит за избягване на дадено препятствие или на загуба на равновесие.
Загубата на равновесие е нарушаване на взаимодействието между ЦНС и скелетната мускулатура по време на движение. Може да се получи вследствие на: болести, свързани с ЦНС като хематом, тумор, енцефалит; високо или ниско кръвно налягане; заболявания на вестибуларната система; употреба на алкохол, наркотици и др.
Превозът чрез моторни превозни средства на три колела е предпочитан и масово използван поради по-големия комфорт и удобство, които предлагат в сравнение с двуколесните мотоциклети. При по-дълги пътувания водачът изпитва по-малка умора и напрежение в мускулите на крайниците и гърба отколкото при мотоциклетите на две колела.
Конструкцията на триколесните мотоциклети включва три симетрично разположени колела, които при движение са в непрекъснат контакт със земята, а при завои се намират в перпендикулярно разположение спрямо пътното платно.
Безопасността при произшествия не е голяма, тъй като моторните превозни средства на три колела не притежават почти никакви обезопасителни съоръжения.
За редуциране на сериозността на травмите служи носенето на предпазна каска и защитно облекло. Дрехите се шият от предпазна материя - например дебела и здрава кожа, която създава устойчивост при неблагоприятни метеорологични условия (вятър, студ, дъжд) и при инциденти.
Якетата се правят със здрави укрепления в областите на раменете, лактите и гръбначния стълб, а панталоните - при бедрата и коленете. Ръкавиците са с външни шевове и леко изкривена форма на пръстите за здрава хватка на лостовете за управление при преминаване на по-дълги разстояния. Към ботушите са приспособени капачки на глезените и петите.
Защитата на очите от увреждания от летящи насекоми, камъчета, вятър и т.н. се осъществява с помощта на защитни очила или каската. Предотвратяването на увреждания на слуха от силния шум на вятъра при по-висока скорост е благодарение на тапи за уши.
Употребата на ярка светлоотразителна жилетка над якето прави водача на триколесния мотоциклет по-видим за другите участници в движението и намалява възможността за евентуално произшествие.
Тежестта на уврежданията на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при транспортна злополука без сблъскване, се характеризира от: наличието на предпазна каска и облекло; характеристиките на превозното средство; скоростта му на движение; особеностите на терена на местопроизшествието и др.
По кожата се наблюдават различни по обширност и дълбочина разкъсно-контузни рани, охлузвания и кръвонасядания.
Падането може да се съпровожда с фрактури на ребра и костите на горните и долните крайници, разкъсани ставни съчленения, компресионни счупвания на прешлени в шийната и поясната област на гръбначния стълб.
Вътрешните органи може да се сдобият с кръвонасядания или по-тежки наранявания.
При преобръщане и удар в пътното платно е възможно да възникнат многофрагментни или импресионни фрактури на костите на черепа, съпроводени с мозъчна травма; наранявания на гръдния кош; разкъсвания или откъсвания на вътрешни органи поради сътресението на тялото; поява на по-тежки и множествени фрактури и т.н.
Черепномозъчната травма е сериозно животозастрашаващо състояние, което може да остави трайни последствия. Според данните често срещана причина за смърт при водачите на моторните превозни средства на три колела е този вид травма.
Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V38