Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V30
Степента на травматичните наранявания на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, се намират в зависимост от: скоростта на движение на моторното превозно средство; наличието на предпазна каска; конструктивните особености на машината и др.
Моторното превозно средство на три колела е проектирано със симетрично разположени едно колело отпред и две отзад или с две отпред и едно отзад. Има двигател с работен обем над 50 куб. см, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h. Не е снабден с кош.
Този вид моторни превозни средства са конструирани така, че и трите колела да остават в контакт със земята за разлика от двуколесните, както и при завои да бъдат в перпендикулярно положение на пътя.
Не притежават конструкция, която да обгражда напълно водача и пътника с изключение на частта пред водача и седалките.
Наблюдава се разнообразие в конструкцията им - по отношение на разположение на колелата, наличие на предно стъкло и др.
Триколесните мотоциклети в много части по света са предпочитан, удобен и масово употребяван начин за транспорт.
В сравнение с двуколесните предлагат по-голям комфорт и преминаването на по-дълги разстояние без умора и напрежение в мускулите на гърба и крайниците.
Шофирането на триколесно моторно превозно средство има сравнително голям риск, тъй като водачите нямат предпазни колани, не са в кабина или други обезопасителни елементи, които да ги защитават.
Наличието на предпазна каска и подходящо облекло намаляват значително уврежданията. Дебелата и здрава кожа, от която се изработват дрехите, създава по-голяма устойчивост не само при произшествия, но и от атмосферните условия - вятър, дъжд, студ.
Ръкавиците са с леко изкривена форма на пръстите и външни шевове, така че водачът да има възможност да запази за по-дълго време безпроблемно хватката и контрола си върху кормилото и лостовете за управление. Някоя ръкавици осигуряват и защита на китката.
Якетата са със специална тапицерия на лактите, гръбначния стълб и раменете, а панталоните със специална защита на колената и бедрата. Ботушите включват укрепване и капачки за глезените и петите, някои имат протектори и на пръстите.
Защитата на очите чрез каската или защитни очила е от изключителна важност - насекоми или отхвръкнали камъчета от гумите имат достатъчно инерция, за да предизвикат значителни щети. Освен това се осигурява защита и от действието на вятъра.
Повечето водачи изпитват значителен шум в ушите от вятъра при скорост над 70-80 км/h. Тапите за уши предпазват от увреждане на слуха, както и от умора при по-дълги пътувания.
Носенето на жилетка със светлоотразителна материя над якето увеличава шанса мотоциклетистът да бъде забелязан и намалява вероятността от произшествие.
Алкохолът е един от основните фактори за пътнотранспортни произшествия и е главен виновник за смъртност при водачите на триколесни моторни превозни средства. Алкохолът първо засяга реакциите на мотоциклетиста, а след това и способността му за преценка, а в по-големи количества – равновесието и координацията.
Нараняванията на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, се разполагат основно по долните крайници и предната част на тялото.
В резултат на удара в резервоара на горивото и таблото за управление се наблюдават охлузвания и кръвонасядания в областта на колянната става, предно-вътрешната повърхност на бедрата и в коремната област и скротума, разкъсно-контузни рани, счупвания на костите в колянната става, по-рядко фрактури на бедрената кост.
В зависимост от своя опит и внимание водачът може да предвиди евентуалното поведение на пешеходците в различни ситуации и да предотврати евентуален инцидент: когато се опитват да пресекат улицата, да хванат автобус на спирката, на внезапно изскачащи деца и непредвидимо поведение на по-възрастните хора.
Прочетете още информация за видовете травми:
Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V30