Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела

Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V62

от 22 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V62 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Обширността на травматичните наранявания на лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела, се определят от: скоростта на движение на тежкотоварния автомобил; неговите характерни особености на кабината; използването на предпазен колан и др.

Тежкотоварният автомобил се характеризира като вид моторно превозно средство с предназначение за транспортиране на товари, по-тежки от 3500 кг.

Водачът на камиона трябва да е квалифициран със специално право за управление.

Конструкцията на някои тежкотоварни автомобили е цяла, докато други се състоят от влекач и полуремарке за транспорт на специфични товари.

Кабината на камиона е проектирана да бъде по-удобна и комфортна, тъй като шофьорите на тежкотоварни автомобили за транспорт на дълги разстояния прекарват доста часове в нея. Някои от частите за управление са направени така, че да се манипулират по-лесно. Има светлинна сигнализация, която се включва при повреда на камиона. Много кабини са направени със задно помещение, в което има легло, умивалник, дори телевизор.

Длъжностната характеристика на шофьора на тежкотоварния автомобил се състои от доста задължения: управлява товарния автомобил; избира най-подходящия маршрут за превоз за гарантиране на сигурността на товарите и безопасността на движението по пътищата; превозва от и до определени назначени стоки, материали и др.; извършва техническа поддръжка на камиона; оформя документите по превоза и доставката във връзка с предаването на товара; извършва плащания за превозваните стоки, отчита направените разходи за гориво и смазочни материали например; извършва текущо техническо обслужване на камиона съгласно техническите ръководства за експлоатация; извършва предпътен преглед по изправността и окомплектовката на автомобила; попълва и ежедневно отчита пътните листа.

Най-често инцидентите с тежкотоварни автомобили са дължат на неизправност от страна на водача: умора; липса на необходимата квалификация и обучение; употреба на алкохол или медикаменти, които влияят върху шофьорските умения; прекалено висока скорост на движение с цел да се спази график или краен срок; не е направил нужната проверка за сигурност и безопасност преди тръгване на път.

Умората е съществено обстоятелство за възникване на злополуки. При дълго пътуване без почивка и сън шофьорът може да заспи, докато управлява или да получи нарушения на  фокуса и концентрацията.

В някои страни по тази причина камионите са снабдени със специални уреди, които отчитат времето на път на камиона. Позволено е водачът да е на път максимум 9 часа дневно или 59 часа за седмицата. Задължително на всеки 4,5 часа той трябва да прави почивка от около час.

Наличието на механична авария, претоварването на тежкотоварния автомобил и т.нар. "невидима зона" са други важни предпоставки за създаване на инциденти.

Невидимите зони представляват зони около тежкотоварния автомобил, които не могат да бъдат видени от шофьора нито през стъклата, нито чрез огледалата. Невидимите зони заемат важно място сред причините за катастрофи с тежкотоварни автомобили и уязвими участници в движението (пешеходци, велосипедисти, мотоциклетисти). В доста случаи тези инциденти възникват при промяна на посоката на движение на камиона - на кръстовища, пътни възли, когато шофьорите не могат да видят потенциалните жертви в "невидимата зона".

През 2007 г. Европейският Съюз приема директива с цел редуциране на злополуките, според която всички нови тежкотоварни автомобили трябва да бъдат произвеждани с огледала за невидимите зони, а наличните тежкотоварни автомобили да бъдат оборудвани с огледала.

Огледалата имат за цел да увеличат видимото поле на водача и да намалят или премахнат невидимата зона. Те са с голяма ефективност при извършване на т.нар. "критични маневри" от камиона - при завой надясно и намиращ се от страната на пътника мотоциклет или велосипед; смяна на лента и намиращ се отстрани мотоциклет или велосипед; потегляне на камиона и намиращ се пред него уязвим участник в движението - особено пешеходец.

В градски условия по-често се случват катастрофи между велосипеди и камиони, а в извънградски - с мотоциклети.

Външните наранявания на лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела, се изразяват с различни по обширност охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани.

В резултат на удар в някое от стъклата се получават по главата множество порезни рани. В дълбочината на тези рани могат да се открият частици от счупените стъкла.

Рязката екстензия на шията може да причини камшичест удар, характеризиращ се с нараняване на меките тъкани.

По гръдната област се получават охлузвания и кръвонасядания, възникнали от удара във волана. Понякога може да са придружени с наранявания на пръстите и костите на дланта.

При удар в части от таблото за управление или части на кабината пострадалото лице се сдобива с охлузвания и кръвонасядания в местата на съприкосновение - най-често коленните стави и подбедрицата. Понякога са възможни и фрактури на тези места.

От сътресението на тялото вътрешните органи в гръдната и коремната кухина може да са кръвонаседнати.

Употребата на предпазни колани възпрепятства получаването на доста от описаните по-горе травматични увреждания.

4.3/5 3 оценки

Коментари към Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V62

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V62
    www.framar.bg 
    на 13 October 2025 в 21:38
    Коментирайте "Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при неговото сблъскване с моторно превозно средство на две или три колела МКБ V62"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Милиони възрастни британци са с недиагностицирани зрителни и слухови проблемиМилиони възрастни британци са с недиагностицирани зрителни и слухови проблеми

Милиони възрастни британци са с недиагностицирани зрителни и слухови проблеми

от 13 окт 2025г.Прочети повече
Неврома на МортънНеврома на Мортън

Неврома на Мортън

от 13 окт 2025г.Прочети повече
Ултразвукът е големият шанс за неинвазивното лечение на ракУлтразвукът е големият шанс за неинвазивното лечение на рак

Ултразвукът е големият шанс за неинвазивното лечение на рак

от 13 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

УМБАЛ „Свети Георги“ с безплатни ваксини срещу COVID-19 и ДТК за бременни през есенно-зимен сезон 25/26

преди 4 дни, 8 часа и 19 мин.

Колоездачен клуб Берое ви кани на спортно състезание с кауза в Стара Загора - 5 октомври 2025 г., неделя, от 10:00 ч.

преди 17 дни, 4 часа и 34 мин.
Всички

АНКЕТА

Как се променя нагласата ви спрямо безопасността на ваксините?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

МАТИСЪН МОРИНГА капсули 400 мг * 60

ТОППИК ФИБРИ ЗА КОСА КЕСТЕНЯВО 55 г

ФИТОБИОС СИЛИЦИАДЕРМ БИМБИ 100 мл

ХАРТМАН ХИДРОКОЛОИДНА ПРЕВРЪЗКА 15 см / 15 см * 1

ЕФИЗОЛ ИНТЕНЗ таблетки за смучене * 24

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЛЕВАКСАН капсули 80 мг * 14

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 окт 2025г. в 16:36:05

МЕНТА, ГЛОГ, ВАЛЕРИАНА таблетки * 50 ПАНАЦЕЯ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 окт 2025г. в 16:35:34

ТЕВАБИСОПРОЛ таблетки 5 мг * 30 ТЕВА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 окт 2025г. в 16:34:40

ЛЕВАКСАН капсули 80 мг * 14

Коментар на: Катя от 13 окт 2025г. в 16:34:31

ФОРТЕКАЛ таблетки 20 мг * 20 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 окт 2025г. в 16:33:29
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival