Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване

Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V68

от 24 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V68 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Травматичните наранявания на лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване, е възможно да се получат при преобръщане на тежкотоварния автомобил без сблъскване например вследствие на прекалена умора на водача или заспиването му зад волана, при предпазна маневра и др.

Тежкотоварният автомобил служи за пренос на товари, чиято маса е повече от 3500 кг.

Шофьорът на камиона трябва да е квалифициран със специално право за управление.

Кабините на камиони за пренос на товари на по-дълги разстояния са конструирани така, че да създават повече комфорт и удобство на водачите. Към кабината има задно помещение за почивка и сън, в което може да се открият легло, умивалник, дори телевизор. Някои от частите за управление като например кормилото и спирачките са направени със сервоусилватели за по-лесен контрол над тях. Светлинна индикация сигнализира при поява на повреда на тежкотоварния автомобил.

Голяма част от произшествията с участието на тежкотоварни автомобили се осъществяват в резултат на неизправност на шофьора на камиона: при липса на необходимата квалификация или обучение; умора при непрекъснато пътуване без почивка; увеличаване на скоростта с цел да не се наруши график или краен срок; неизвършване на задължителната техническа проверка на камиона преди пътуване; използване на алкохол или лекарства, които нарушават способностите за шофиране.

Умората носи голяма вина при предизвикване на катастрофи. При продължително шофиране без почивка или сън водачът загубва концентрация или мое да заспи зад волана.

С цел възпрепятстване на катастрофи поради прекалена умора на водачите в някои страни са поставени специални съоръжения в камионите за записване на изминатите часове в път. Като норма се приема 9 часа дневно или 56 часа на седмица, с правена на почивка на всеки 4,5 часа.

Други важни обстоятелства, които оказват влияние за предизвикване на злополуки, са: механична повреда на камиона; прекалената му натовареност и т.нар. "невидима зона".

Невидимата зона представлява областта около камиона, която водачът не може да види чрез огледалата или през стъклата. Невидимите зони са особено опасни при промяна на посоката на движение и предизвикват катастрофи с други участници на движението, намиращи се в тях. Най-уязвими участници са пешеходците, велосипедистите и мотоциклетистите.

Директива на Европейския Съюз от 2007 г. узаконява решението всички нови тежкотоварни автомобили да се произвеждат с огледала за невидимите зони, а вече съществуващите да се оборудват с такива с цел редуциране на броя на катастрофите. Огледалата осигуряват по-голяма видима зона на шофьора и премахват или редуцират невидимото поле.

С висока ефективност са огледалата при осъществяване на т.нар. "критични маневри" - при десен завой и мотоциклетист или велосипедист, локализиран от страната на пътника; потегляне на камиона и пешеходец пред него; смяна на лента и мотоциклет или велосипед, който се движи отстрани.

При преобръщане на превозното средство лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване, получава травми, които най-често са тежки и множествени.

Външните наранявания се изразяват с обширни кръвонасядания, охлузвания, разкъсно-контузни рани.

Установяват се многофрагментни счупвания на черепа, увреждания на мозъка с различна степен чак до пълното му размачкване, компресионни счупвания на прешлени най-вече в шийната и поясната зона.

Черепномозъчната травма е основна причина за предизвикване на смърт при пострадали лица в катастрофи.

Възможни са тежки счупвания на костите на горните и долните крайници; тазови фрактури; счупвания на ребра и гръдната кост; разкъсани ставни връзки.

Травмите на вътрешните органи са тежки - изразяват се с частични или пълни разкъсвания или откъсвания, смачквания на органите.

Без употреба на предпазен колан е възможно лицето да излети от кабината. При закопчан предпазен колан тежестта на травматичните увреждания намалява няколко пъти.

3.5/5 2 оценки

Коментари към Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V68

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в тежкотоварен  автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V68
    www.framar.bg 
    на 16 October 2025 в 15:54
    Коментирайте "Лице, намиращо се в тежкотоварен автомобил и пострадало при транспортна злополука без сблъскване МКБ V68"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Ранното разпознаване на суицидни мисли при децата намалява риска от самоубийствоРанното разпознаване на суицидни мисли при децата намалява риска от самоубийство

Ранното разпознаване на суицидни мисли при децата намалява риска от самоубийство

от 16 окт 2025г.Прочети повече
Майчиният глас стимулира развитието на езиковите центрове в мозъка при недоносени бебетаМайчиният глас стимулира развитието на езиковите центрове в мозъка при недоносени бебета

Майчиният глас стимулира развитието на езиковите центрове в мозъка при недоносени бебета

от 16 окт 2025г.Прочети повече
Надежда Рангелова: Държавата показа, че децата са й приоритет само на думиНадежда Рангелова: Държавата показа, че децата са й приоритет само на думи

Надежда Рангелова: Държавата показа, че децата са й приоритет само на думи

от 15 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Истини и митове за лъчелечението - говорят специалистите на КОЦ – Пловдив

преди 1 дни, 7 часа и 23 мин.

УМБАЛ „Свети Георги“ с безплатни ваксини срещу COVID-19 и ДТК за бременни през есенно-зимен сезон 25/26

преди 7 дни, 2 часа и 35 мин.
Всички

АНКЕТА

Как се променя нагласата ви спрямо безопасността на ваксините?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ИМОДИУМ ИНСТАНТ таблетки, диспергиращи се в устата * 6

АМИКС ТУРКЕСТЕРОН капс * 180 37747

АКУСТИВУМ спрей за уши 20 мл

ХЕКСОРАЛЕТЕН Н 5 мг/1.5 мг таблетки за смучене * 16

ИКАРОВ МАСЛО ОТ БАДЕМ С ПОРТОКАЛ 55 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

Симеон Асенов, VALENTIS: Между швейцарската прецизност и етичната фармация в България

Коментар на: Дани от 16 окт 2025г. в 15:08:57

КОРПОЛИН капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 окт 2025г. в 14:38:36

АМИТРИПТИЛИН таблетки 25 мг * 60 МАЙЛАН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 окт 2025г. в 14:36:27

КОРПОЛИН капсули * 30

Коментар на: Донка Янкова от 16 окт 2025г. в 14:24:28

АМИТРИПТИЛИН таблетки 25 мг * 60 МАЙЛАН

Коментар на: Николай Николов от 16 окт 2025г. в 14:00:43
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival