Начало Медицинска енциклопедия Лечения Упражнения за укрепване на мускулите Възстановителни процедури

Упражнения за укрепване на мускулите

Упражнения за укрепване на мускулите - изображение

Упражнения за укрепване на мускулите са упражнения, с които се подобрява издръжливостта на мускулите.

Упражненията за укрепване на мускулите имат значение за поддържане на мускулите на гърба, корема, коленете, гърдите, раменете, врата и крайниците силна и това ги прави по-издръжливи на умора и по-малко податливи на наранявания.

Силните мускули означават по-голяма издръжливост и енергия, по-бърз метаболизъм, с който се изгарят повече калории и по-добра стойка.

В тези упражненията влизат всекидневието ни движение на мускулите - ходене, разходка, тичане до специализирани натоварвания на точно определени групи мускули - фитнес тренировка, вдигане на тежести, използване на еластични ленти, гимнастика, йога, аеробика, правене на коремни преси, лицеви опори и други.

Ползи от упражнения за укрепване на мускулите:

  • профилактират сърдечносъдовите заболявания
  • укрепването на мускулите на таза и краката е важно, защото спокойно ще можете да вдигате предмети от пода с помощта на мускулите на краката, вместо тези в гърба. Ако повдигане предмет и тежестта се поеме от мускулите на гърба, то ще ви се появят силни болки в гърба.
  • покачва се мускулна маса - Мускулната маса е метаболитно активна тъкан, която изгаря калории.
  • намаляват се килограмите
  • помагат за добрия венозен кръвоток
  • понижаване на холестерола
  • по-добро настроение и прилив на енергия
  • по-добра инсулинова чувствителност - осъществява се по-добър контрол на кръвната захар
  • намаляват вероятността от остеопороза и костни фрактури - подобрява се депозирането на калций в дългите кости и гръбначния стълб
  • упражненията за долната част на гърба и коремните мускули стабилизират на гръбнака, дават възможност за правилен стоеж и поза.

Честотата на трениране зависи от цялостното ви състояние и здраве, и е различно за всеки човек. Добър план за тренировки с упражнения за укрепване на мускулите е 2 до 4 пъти седмично в продължение на 20 до 40 минути.

Още по темата:

4.2, 6 гласа

ЗАБОЛЯВАНИЯ, ПРИ КОИТО СЕ ПРИЛАГА ЛЕЧЕНИЕТО Упражнения за укрепване на мускулите

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияСпортЛюбопитноБотаникаНовиниЛайфстайлЗдравни съветиАлт. медицинаВидеоНормативни актовеИсторияИзследванияКлинични пътекиПсихологияСнимкиРецептиХранене при...АнкетиТестовеСпециалистиДиетиИнтервютаФизиологияОрганизации