Начало Медицинска енциклопедия Лечения Упражнения за укрепване

Упражнения за укрепване

Упражнения за укрепване - изображение

Упражненията за  укрепване целят подобряване силата и издържливостта на мускулите. Като тези упражнения могат да имат общоукрепващ ефект или да се цели лечение.

Упражнения с общоукрепващо значение са клякането и лицевите опори. С цел лечение се правят упражнения, които са щадящи и едновременно с това укрепващи.

1. Клякане – упражнението стяга почни всички мускули на краката – мускулите на бедрата, седалището, подбедриците. Как се прави? Застанете с крака на нивото на раменете, като пръстите на краката могат да сочат напред или леко навън. Бавно клякайте и се изправяйте като се стремите да държите гърба си изправен и корема прибран. Трябва да се стремите колената ви да не минават пред пръстите на краката като клякате. Като ъгълът на клякането не трябва да е по-малък от 90 градуса. Упражнението се прави в серии по 20 повторения като може да се започне с една серия и постепенно да се увеличава всеки ден като се достигне до 3 серии на тренировка.

2. Лицеви опори – упражнението натоварва отново почти всички мускули на тялото, но основно мускулите на горната част от тялото. Основните мускули, които се натоварват са: мускулите на раменете, бицепса, трицепса, мускулите на гърба и корема. Как се прави упражнението? Заставате с лице към пода, балансирате добре пръстите на краката, фиксирате добре ръцете и коленете. Ръцете трябва да са на по-широко разстояние от раменете. Като тялото трябва да бъде изпънато като струна. При прегъването на ръцете дупето трябва да бъде изправено във въздуха. Бавно прегъвайте ръцете, докато ъгълът в лакътната става стане 90 градуса. Като избутвате тялото нагоре издишайте. Има много варианти за изпълнение на това упражнение. Като може да го изпълните само с една ръка. Пръстите на ръката могат да бъдат свити в юмрук.

Укрепване на колянотоосновни упражнения. Тези упражнения имат за основна цел да укрепят мускулите на коляното. Те се правят по 10 повторения  3 пъти дневно. Постепенно може да се увеличава броя на повторенията за да се повиши силата на мускулите на коляното. Преди да започнете с тези упражнения трябва да направите консултация с вашия физиотерапевт. По време на изпълнение на упражненията не трябва да чувствате болка.

1. Статично свиване на вътрешната част на четириглавия мускул. Стиснете мускулите в предната част на бедрото (четириглавия мускул) като натискате поставена под коляното навита като тръба хавлия. Поставете ръката си върху мускулите разположени от вътрешната страна на бедрото. Задръжте така крака за 5 секунди и повторете още 9 пъти.

2. Следващото упражнение се прави в легнало положение. Отново кърпата навита на руло се поставя под коляното. Като отново се опитайте да стегнете четириглавия мускул.

3. Третото упражнение се изпълнява в седнало положение като колянната става първоначално е сгъната под прав ъгъл. След това от това положение подбедрицата се отвежда малко напред. В това положение петата се натиска към пода като образува с пода ъгъл от 45 градуса. След това се опитайте да стегнете задната част на крака (прасеца). Едновременно с това двете ръце придържат задната част на четириглавия мускул.

Упражнения със средно по степен натоварване – тези упражнения се изпълняват от 1 до 3 пъти седмично, при условие че не предизвикват болка. Те не трябва да се извършват в два последователни дни за да може да се даде време на мускулите да укрепнат и да повишат своята сила.

1. Това упражнение се изпълнява в седнало положение. Краката са свити в коленната става. Глезена е обвързан от разтеглива лента, която е завързана за единия крак на стола. Това упражнение се състой в отвеждане напред крака. Правят се 3 серии по 10 повторения.

2. Това упражнение се изпълнява като лежите по корем на пода. Глезените отново са фиксирани с еластични ленти за неподвижен предмет. Колянната става е свита под прав ъгъл и кракът се привежда навътре.

3.9, 13 гласа

ЗАБОЛЯВАНИЯ, ПРИ КОИТО СЕ ПРИЛАГА ЛЕЧЕНИЕТО Упражнения за укрепване

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

ЛеченияСпортЛюбопитноБотаникаНовиниЛайфстайлЗдравни съветиНормативни актовеАлтернативна медицинаВидеоСоциални грижиМедицински изследванияПсихологияСнимкиРецептиХранене при...АнкетиТестовеСпециалистиИнтервютаФизиологияКлинични пътекиИсторияОрганизацииЗаведения