Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект МКБ V37
Сериозността на травматичните увреждания на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект, са в зависимост от: особеностите и скоростта на движение на превозното средство; вида и характеристиките на противодействащия агент; терена на местопроизшествието; условията, при които е станал инцидента и др.
Закрепени или стационарни обекти са например ограда или заграждения; дърво; стълб; пътен знак; мантинела; паднали камъни при свличане на скали; съоръжение, разделящо пътното платно по оста и др.
Моторните превозни средства на три колела работят с двигател, който има работен обем над 50 куб. см и развива максимална скорост над 45 км/h.
Трите колела са разположени симетрично и остават в непрекъснато съприкосновение с пътя при движение, а на завои заемат перпендикулярно положение със земята.
Употребата на триколесни моторни превозни средства е предпочитана по много части на света. В сравнение с двуколесните мотоциклети тези са по-удобни и комфортни и не създават голямо напрежение и умора в мускулите на гърба и крайниците при превоз на по-дълги разстояния.
При злополуки не предлагат голяма безопасност на пътуващите поради липсата на защитни елементи.
Употребата на предпазни колани и подходящо облекло спомага за намаляване степента на нараняванията. Дрехите се изработват от защитна материя като дебела и здрава кожа, която осигурява по-голяма устойчивост на лоши метеорологични условия (дъжд, студ, вятър) и при получаване на травми.
Якетата се правят със специална тапицерия в зоните на лактите, гръбначния стълб и раменете, а панталоните - на коленете и бедрата. Ръкавиците са с леко изкривена форма на пръстите и наличие на външни шевове за по-здрава хватка на частите за управление при по-дълги разстояния. Ботушите са снабдени с капачки на глезените и петите.
Предпазването от слухови увреждания от силния шум на вятъра при по-висока скорост се осъществява чрез тапи за уши. Обезопасяването на очите със защитни очила или каска защитава от травматичното действие на насекоми, вятъра, камъчета и др.
Носенето на светлоотразителна жилетка намалява честотата на злополуките.
Алкохолът се определя като главен виновник за повече от половината произшествия с триколесни моторни превозни средства. Той води до нарушения в реакциите, преценките и координацията на водача.
У лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект, се получават увреждания, характеризиращи се с охлузвания, кръвонасядания и различни по обширност разкъсно-контузни рани.
В някои случаи водачът се сдобива с охлузвания и недълбоки рани на обърнатите една към друга повърхности на I и II пръст или на двете длани на ръцете от удара и триенето в дръжката на кормилото.
Могат да се образуват фрактури на коленните стави, подбедрици, ходила, на ключиците, ребрата, долната челюст.
При наличие на предпазна каска в резултат на насрещен удар в неподвижен предмет травмите са локализирани най-вече в шийната област на гръбначния стълб. Поради вбиване на противоударния шлем в челната област на главата се наблюдава напречно широко ивицовидно охлузване, понякога с кръвонасядане, рязко отграничено от долната страна.
При падане след удара могат да се установят фрактури на крайниците, счупвания на прешлени, ребра и на костите на черепа, мозъчна травма.
Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване със закрепен или стационарен обект МКБ V37