Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела, пострадало при транспортна злополука Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство

Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V35

от 11 яну 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V35 - изображение
  • Инфо
  • Коментари
Инфо
Инфо
Коментари

Сериозността на травмите на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, се определят от: особеностите в конструкцията на триколесното моторно превозно средство; скоростта на двете превозни средства; наличието на каска; обстоятелствата, при които се е случила злополуката и др.

Влакът представлява вид превозно средство за превоз на пътници и товар, което се движи по железопътни релси. Конструкцията му включва няколко скачени вагони и локомотив, който ги привежда в движение.

Моторното превозно средство се задвижва с двигател с работен обем повече от 50 куб. см и максимална скорост, надвишаваща 45 км/h.

Колелата му са разположени симетрично - две отпред и едно отзад или едно отпред и две отзад. В движение за разлика от двуколесните мотоциклети те остават в непрекъснат контакт с пътя, а при завои разположението им е перпендикулярно спрямо земята.

Триколесните моторни превозни средства са предпочитан превоз от доста хора по света. Те предлагат в сравнение с двуколесните по-голям комфорт и удобство и по този начин редуцират напрежението и умората в мускулите на гърба и крайниците при придвижване на по-дълги разстояния.

Тези средства не обезопасяват в голяма степен пътуващите в тях при злополуки, тъй като нямат почти никаква защитни елементи като например предпазни колани, купе и др.

За редуциране на степента на травматичните увреждания се използват предпазни каски и защитно облекло. То е изработено от подходящ материал (дебела и здрава кожа например), който освен че създава по-голяма устойчивост при инциденти, предпазва и от неблагоприятните атмосферни условия - студ, дъжд, вятър.

Панталоните са ушити със специална тапицерия на колената и бедрата, а якетата - на гръбначния стълб, раменете и лактите. Ботушите са с прикрепени капачки на глезените и петите. Формата на пръстите на ръкавиците е леко изкривена с външни ръбове с цел задържане на устойчива захватка на лостовете за управление при по-дълги пътувания. Някои ръкавици предлагат защита и на китката.

Очите се защитават с помощта на защитни очила или каската от вятъра, летящи насекоми, отхвръкнали камъчета и др. Предпазването от слухови увреждания поради силния шум от вятъра от високата скорост се осъществява чрез тапи за уши.

Употребата на светлоотразителна жилетка над якето намалява злополуките, тъй като водача е по-видим за другите участници в движението.

Данните посочват алкохола като основна причина за повече от половината катастрофи с триколесни моторни превозни средства. Той нарушава реакциите и координацията на водачите.

Нараняванията на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, вследствие на удара в части на таблото за управление или резервоара за горивото се характеризират с охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни разни по предната част на тялото и долните крайници.

В резултат на удара и триенето в дръжката на кормилото се наблюдават охлузвания и рани по дланите и пръстите, понякога и фрактури на костите на китката.

Последващото падане от моторното средство се съпровожда с фрактури на костите на горните и долните крайници; разкъсани ставни връзки; компресионни счупвания на прешлени; фрактури на тазовите кости и ребра; многофрагментни счупвания на черепа и увреждане на мозъка.

Мозъчната травма може да остави временни или трайни увреждания на мозъка в зависимост от тежестта й. Честа причина за смърт на водачи на триколесни моторни превозни средства е черепномозъчната травма.

Нараняванията на вътрешните органи се изразяват с кръвонасядания, откъсвания от залавното има място, разкъсване от фрагменти на счупените ребра.

Понякога в зависимост от условията на злополуката може да се получи прегазване след удара и падането. Обикновено то се осъществява през една област на тялото.

Нараняванията се получават в резултат на въртеливото движение на колелото върху релсата, вследствие на което става размачкване на тъканите. Отделяне на части от тялото или разделянето му на части е резултат от ножицовидното действие на реборда на колелото.

Двете главни характеристики на прегазването са ивицата на притискане и ивицата на обтриване. Първата и резултат от наслагването на два механизма - натиск и триене. Ивицата на притискане представлява широка лентообразна ивица, получена при разтягане на кожата от притискането и ожулването от вътрешната част на реборда на колелото. Ивицата на обтриване е областта на протриване на кожата в страничните части на колелото и релсата.

В резултат на прегазването може да се наблюдава пълно или непълно разделяне на тялото.

Прегазването през крайниците е съпроводено с многофрагментни счупвания на дългите тръбести кости.

Понякога при прегазване има и последващо влачене на тялото. То се изразява с обширни разкъсно-контузни рани и охлузвания, при които могат да се намерят баластрени частици и смазочни вещества.

3.3/5 6 оценки

Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V35

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V35
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 16:36
    Коментирайте "Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V35"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Шип в носа и киста в синуса - друго лечение освен кортикостероиди?

преди 288 дни, 3 часа и 8 мин.

* Защо мъжете трябва да използват слънцезащита за лице: 5 ползи

преди 312 дни, 6 часа и 56 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 19 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 7 часа и 21 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 6 дни, 23 часа и 38 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 7 дни, 23 часа и 3 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕУЦЕРИН АТОПИКОНТРОЛ УСПОКОЯВАЩО ИЗМИВАЩО ОЛИО 400 мл

ПАРАКИТО РЕПЕЛЕНТНА ГРИВНА ПРОТИВ КОМАРИ ЗА ДЕЦА + РЕПЕЛЕНТНИ ТАБЛЕТКИ * 2

ЕУЦЕРИН АТОПИКОНТРОЛ УСПОКОЯВАЩ БАЛСАМ 400 мл

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №27 15 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЕНТЕРОЛ капсули 250 мг * 12

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:24:22

L-ТЕАНИН капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:19:46

ЕНТАН капсули * 30 БОРОЛА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:12:09

ЦИНКОВ КРЕМ 18 г СОФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 15:50:38

Лечение на дехидратация (рехидратация)

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 15:42:48
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival