Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V35
Сериозността на травмите на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, се определят от: особеностите в конструкцията на триколесното моторно превозно средство; скоростта на двете превозни средства; наличието на каска; обстоятелствата, при които се е случила злополуката и др.
Влакът представлява вид превозно средство за превоз на пътници и товар, което се движи по железопътни релси. Конструкцията му включва няколко скачени вагони и локомотив, който ги привежда в движение.
Моторното превозно средство се задвижва с двигател с работен обем повече от 50 куб. см и максимална скорост, надвишаваща 45 км/h.
Колелата му са разположени симетрично - две отпред и едно отзад или едно отпред и две отзад. В движение за разлика от двуколесните мотоциклети те остават в непрекъснат контакт с пътя, а при завои разположението им е перпендикулярно спрямо земята.
Триколесните моторни превозни средства са предпочитан превоз от доста хора по света. Те предлагат в сравнение с двуколесните по-голям комфорт и удобство и по този начин редуцират напрежението и умората в мускулите на гърба и крайниците при придвижване на по-дълги разстояния.
Тези средства не обезопасяват в голяма степен пътуващите в тях при злополуки, тъй като нямат почти никаква защитни елементи като например предпазни колани, купе и др.
За редуциране на степента на травматичните увреждания се използват предпазни каски и защитно облекло. То е изработено от подходящ материал (дебела и здрава кожа например), който освен че създава по-голяма устойчивост при инциденти, предпазва и от неблагоприятните атмосферни условия - студ, дъжд, вятър.
Панталоните са ушити със специална тапицерия на колената и бедрата, а якетата - на гръбначния стълб, раменете и лактите. Ботушите са с прикрепени капачки на глезените и петите. Формата на пръстите на ръкавиците е леко изкривена с външни ръбове с цел задържане на устойчива захватка на лостовете за управление при по-дълги пътувания. Някои ръкавици предлагат защита и на китката.
Очите се защитават с помощта на защитни очила или каската от вятъра, летящи насекоми, отхвръкнали камъчета и др. Предпазването от слухови увреждания поради силния шум от вятъра от високата скорост се осъществява чрез тапи за уши.
Употребата на светлоотразителна жилетка над якето намалява злополуките, тъй като водача е по-видим за другите участници в движението.
Данните посочват алкохола като основна причина за повече от половината катастрофи с триколесни моторни превозни средства. Той нарушава реакциите и координацията на водачите.
Нараняванията на лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, вследствие на удара в части на таблото за управление или резервоара за горивото се характеризират с охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни разни по предната част на тялото и долните крайници.
В резултат на удара и триенето в дръжката на кормилото се наблюдават охлузвания и рани по дланите и пръстите, понякога и фрактури на костите на китката.
Последващото падане от моторното средство се съпровожда с фрактури на костите на горните и долните крайници; разкъсани ставни връзки; компресионни счупвания на прешлени; фрактури на тазовите кости и ребра; многофрагментни счупвания на черепа и увреждане на мозъка.
Мозъчната травма може да остави временни или трайни увреждания на мозъка в зависимост от тежестта й. Честа причина за смърт на водачи на триколесни моторни превозни средства е черепномозъчната травма.
Нараняванията на вътрешните органи се изразяват с кръвонасядания, откъсвания от залавното има място, разкъсване от фрагменти на счупените ребра.
Понякога в зависимост от условията на злополуката може да се получи прегазване след удара и падането. Обикновено то се осъществява през една област на тялото.
Нараняванията се получават в резултат на въртеливото движение на колелото върху релсата, вследствие на което става размачкване на тъканите. Отделяне на части от тялото или разделянето му на части е резултат от ножицовидното действие на реборда на колелото.
Двете главни характеристики на прегазването са ивицата на притискане и ивицата на обтриване. Първата и резултат от наслагването на два механизма - натиск и триене. Ивицата на притискане представлява широка лентообразна ивица, получена при разтягане на кожата от притискането и ожулването от вътрешната част на реборда на колелото. Ивицата на обтриване е областта на протриване на кожата в страничните части на колелото и релсата.
В резултат на прегазването може да се наблюдава пълно или непълно разделяне на тялото.
Прегазването през крайниците е съпроводено с многофрагментни счупвания на дългите тръбести кости.
Понякога при прегазване има и последващо влачене на тялото. То се изразява с обширни разкъсно-контузни рани и охлузвания, при които могат да се намерят баластрени частици и смазочни вещества.
Коментари към Лице, намиращо се в моторно превозно средство на три колела и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V35