Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Медицинска енциклопедия Заболявания Външни причини за заболеваемост и смъртност Злополуки Транспортни злополуки Злополуки, свързани с други наземни транспортни средства Лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополука

Лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополука МКБ V86

от 06 апр 2013г., обновено на 08 дек 2022г.
Лице, намиращо се във всъдеход или  в друго моторно превозно средство,  предназначено предимно  за придвижване, пострадало  при транспортна злополука МКБ V86 - изображение
  • Инфо
  • Видове
  • Коментари
Инфо
Инфо
Видове
Коментари

Всъдеходите или т.нар. ATV-та са известни още с наименованието бъги, триколка, четириколка. Те са превозни средства, които се придвижва с гуми с ниско налягане. Както подсказва името, всъдеходът е проектиран да се справя с разнообразни и трудно достъпни за други моторни превозни средства терени.

Повечето всъдеходи са предназначени за използване само от водача, но има и такива, чийто дизайн позволява превоза на пътник. Водачът управлява превозното средство като мотоциклет, но допълнителните колела осигуряват повече стабилност при по-ниски скорости. Въпреки че повечето модели ATV са с три или четири колела, има и такива с шест колела за специализирано приложение.

Спортните модели ATV се отличават с леко тегло, висока мощност, добри спирачки и нисък център на тежестта. Те са предназначени са състезателни дисциплини като мотокрос, състезания в гористи или пустинни местности, изкачване на наклони, състезания на лед и др.

Всъдеходите са предназначени преди всичко за офроуд каране. Употребяването на ATV по павирани участъци е опасно поради проблеми с управлението. Именно това е една и от основните причини за травми и/или смърт на лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополука.

Водачът на всъдехода трябва да е оборудван със защитни елементи при управление на превозното средство. Защитната каска може да предотврати травма на главата. Носенето на защитни очила възпрепятства увреждането на очите от летящи насекоми, клонки, камъчета и др.

Специалните ръкавици, удебелени при кокалчетата, топлят ръцете при студено време, намаляват умората и защитават от увреждания при инцидент. Ботушите са направени с укрепления за защита в областта на глезените и стъпалата. Дрехите трябва да покриват тялото (с дълги ръкави и дълги панталони) и да включват протектори за коленете, гърдите и раменете.

Всъдеходите са сред най-популярните открити превозни средства за отдих и развлечение. Въпреки това според статистически данни в последните двадесет години ATV-тата са били свързани с милиони наранявания, като немалко от които са били с фатален край.

Деца под 16-годишна възраст са участвали в 27 % от всички злополуки с ATV. Децата често не разполагат с умения, физическа сила и способности за безопасно управления на ATV, особено когато са без надзор. През последното десетилетие всъдеходите се произвеждат по-големи, по-мощни и по-бързи, като много от тях не са безопасни за деца.

Тревожна констатация е, че броят на травмите в резултат на злополука с ATV се увеличава с всяка изминала година. Има правила, които трябва да бъдат следени за безопасна експлоатация на всъдеходите, но за съжаление повечето потребители не отделят време, за да ги научат, или твърде много собственици на ATV дори не са наясно с тези правила за безопасност.

Една от основните причини, поради които нараняванията и смъртните случаи на лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополук, се увеличават всяка година, е фактът, че повечето държави не прилагат разпоредби за използването на ATV. В повечето държави в момента няма лицензиране или възрастови изисквания за употреба на ATV. Тъжен факт са данните, че деца участват в значителен процент от всички случаи на травми и смъртни случаи вследствие на инцидент с всъдеход, много от които могат да бъдат предотвратени, ако имаше разпоредби.

По-голямата част от произшествия с ATV са резултат от човешка грешка и лесно могат да бъдат предотвратени с подходящо обучение за безопасност за управление на всъдеход и подходяща супервизия. Тези инциденти са следствие от опасна експлоатация на превозното средство: висока скорост, употреба на алкохол, пътуване с всъдеход по пътища с автомобилен трафик.

Някои водачи управляват всъдеходите безразсъдно - карат твърде бързо и вземат завои опасно на небезопасни терени и други опасни маневри, които могат да причинят произшествия. Освен това препятствията на терена като скали, ловки, канавки, стръмни пътища могат да увеличат риска от злополука, особено при несъобразено управление.

Пътуване с всъдеход с пътник, ако превозното средство не е предназначен за друг пътник освен водача, е честа причина за произшествия с ATV. Понякога водачите на всъдеходите действат по-рисково и безразсъдно, когато при тях се вози пътник. Това увеличава вероятността от загуба на контрол на превозното средство. Ситуацията е особено опасна, защото пътникът не е на сигурно място и може да изпадне от всъдехода или по друг начин да бъде сериозно наранен.

Другите причини за произшествията с ATV попадат в категорията "фабрични дефекти" - проблеми, дължащи се на неправилен монтаж или дизайн. Това е също често срещан проблем. Хиляди всъдеходи са изтегляни от пазара всяка година поради сериозни дефекти, които могат да доведат до загуба на контрол, пожар, невъзможност да се направлява превозното средство, загуба на контрол върху скоростта и много други сериозни опасности.

Най-често срещаното нараняване на лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополука, е травматичното мозъчно увреждане (сътресение на мозъка, епидурален хематом, субдурален хематом, субарахноидален кръвоизлив, мозъчна контузия и др.).

Някои от най-сериозните наранявания без фатален край при инцидент с ATV включват освен травматичните мозъчни наранявания неврологични наранявания, черепни фрактури, лицеви наранявания, травми на гръбначния стълб, увреждания в шийната област, счупвания и изкълчвания, гръдна и коремна травма, ампутация (на крайник, пръстите на краката и ръцете).

Някои пострадали в резултат на инцидента остават с трайни увреждания и/или значителни промени в поведението, социалните взаимодействия, емоциите и физическите функции.

Най-често срещаната причина за получаване на травмите е (пре)обръщане с всъдехода. Водачът и пътника може да бъде изхвърлен от превозното средство или дори притиснат от него. Друга причина е сблъсък на всъдехода с друг обект.

4.3/5 3 оценки

Видове Лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополука МКБ V86

  • V86.0 Водач на всъдеход или на друго непътно моторно превозно средство, пострадал при пътна злополука
  • V86.1 Пътник на всъдеход или на друго непътно моторно превозно средство, пострадал при пътна злополука
  • V86.2 Лице, намиращо се извън всъдеход или друго непътно моторно превозно средство и пострадало при пътна злополука
  • V86.3 Лице без допълнително уточнение, намиращо се във всъдеход или в друго непътно моторно превозно средство и пострадало при пътна злополука
  • V86.4 Лице, пострадало при качване на всъдеход или при слизане от него или от друго непътно моторно превозно средство
  • V86.5 Водач на всъдеход или на друго непътно моторно превозно средство, пострадал при непътна злополука
  • V86.6 Пътник на всъдеход или на друго непътно моторно превозно средство, пострадал при непътна злополука
  • V86.7 Лице, намиращо се извън всъдеход или друго непътно моторно превозно средство и пострадало при непътна злополука
  • V86.9 Лице без допълнително уточнение, намиращо се във всъдеход или в друго непътно моторно превозно средство и пострадало при непътна злополука

Коментари към Лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополука МКБ V86

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Лице, намиращо се във всъдеход или  в друго моторно превозно средство,  предназначено предимно  за придвижване, пострадало  при транспортна злополука МКБ V86
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 16:36
    Коментирайте "Лице, намиращо се във всъдеход или в друго моторно превозно средство, предназначено предимно за придвижване, пострадало при транспортна злополука МКБ V86"
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Шип в носа и киста в синуса - друго лечение освен кортикостероиди?

преди 288 дни, 3 часа и 8 мин.

* Защо мъжете трябва да използват слънцезащита за лице: 5 ползи

преди 312 дни, 6 часа и 56 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 19 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 7 часа и 21 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 6 дни, 23 часа и 38 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 7 дни, 23 часа и 3 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕУЦЕРИН АТОПИКОНТРОЛ УСПОКОЯВАЩО ИЗМИВАЩО ОЛИО 400 мл

ПАРАКИТО РЕПЕЛЕНТНА ГРИВНА ПРОТИВ КОМАРИ ЗА ДЕЦА + РЕПЕЛЕНТНИ ТАБЛЕТКИ * 2

ЕУЦЕРИН АТОПИКОНТРОЛ УСПОКОЯВАЩ БАЛСАМ 400 мл

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №27 15 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЕНТЕРОЛ капсули 250 мг * 12

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:24:22

L-ТЕАНИН капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:19:46

ЕНТАН капсули * 30 БОРОЛА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 16:12:09

ЦИНКОВ КРЕМ 18 г СОФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 15:50:38

Лечение на дехидратация (рехидратация)

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 15:42:48
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на интернет портал от Valival