Лице, намиращо се във влак или железопътно превозно средство и пострадало при падане от влака или от железопътното превозно средство МКБ V81.6
Влакът представлява превозно средство, придвижващо се по железопътни релси. Конструкцията му се състои от няколко скачени вагони и локомотив, който задвижва влака.
Основното предназначение на пътническия влак е превозът на пътници. Движи се по определено разписание и маршрут. Пътнически влакове, на които пътуванията са по-дълги, са снабдени със спални вагони. Дейността на кондуктора се състои в проверка на билети, оказване на помощ на пътници и следене за спазване на реда във влака.
Въвеждат се подобрения и нововъведения във влаковете, за да се бъде пътуването на хората по-бързо и безопасно.
Лице, намиращо се във влак или железопътно превозно средство и пострадало при падане от влака или от железопътното превозно средство, може да получи увреждания например при падане от покрива на вагоните, от преходните площадки между вагоните, при скачане и др.
Ако падането не е съпроводено с прегазване след това, получените травми приличат на тези при падане от високо. Морфологичната им особеност зависи от височината на падането, а тежестта им - от скоростта на движение на влака, локализацията на първоначалния удар, характера на облеклото на пострадалия и своеобразието на теренните особености, включително и пътни съоръжения.
Образуват се охлузвания, кръвонасядания, разкъсно-контузни рани, фрактури или други увреждания, получени от удари в междинни предмети или от теренните особености.
В резултат на падане на главата възникват многофрагментни счупвания на костите на черепа и мозъчна травма. Често се получават компресионни и отломъчни фрактури на прешлени най-вече в шийната област, фрактури на гръдната кост и ребрата.
Вследствие на падане на краката се получава симетричност на външните и костните наранявания: кръвонасядания и разкъсно-контузни рани на петите, фрактури на косите на стъпалото, деформация на глезенните стави, счупвания на косите на долните крайници, фрактура на шийката или втикване на главата на бедрената кост в ацетабулума. Възможно е да се установят компресионни фрактури на телата на гръбначните прешлени, фрактури на ребра в мястото им на залавяне за гръбначния стълб.
При падане на ръцете могат да възникнат деформации на гривнените стави, фрактури на костите на горните крайници, счупвания на ключиците и лопатките.
Падането на седалището предизвиква фрактури на опашната кост, тазови счупвания, компресионни фрактури на прешлените, в някои случаи пръстеновидна фрактура на основата на черепа.
Коментари към Лице, намиращо се във влак или железопътно превозно средство и пострадало при падане от влака или от железопътното превозно средство МКБ V81.6