Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон МКБ V73
Сериозността на травмите на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон, се определя от: скоростта на движение на автобуса и на другото превозно средство; обстоятелствата на случване на автобусната катастрофа; местоположението на пострадалото лице в автобуса; особеностите на вътрешността на автобуса и др.
Автобусът се определя като моторно превозно средство, което е предназначено за транспорт на пътници и има над 8 места. Той осигурява ефективно придвижване на голям брой хора и обикновено има няколко врати.
Автобусите се използват с различни цели: междуградски и градски обществен транспорт; за екскурзионни мероприятия; от летища и туристически агенции; училищен транспорт; за рекламни и политически кампании; под наем на частни лица и др.
Автобусите се използват от туристическите агенции за превоз на туристи с цел да видят местните забележителности или природа. Тур-обиколките често се правят с открити автобуси без покрив.
В някои страни за транспорт на ученици от дома им до училището и училищни мероприятия се използват автобуси със специален дизайн, боядисани задължително в жълто и снабдени с предпазни и защитни съоръжения.
Автобусите, движещи се по градски автобусни линии, превозват пътници в различни градски райони по определен маршрут и разписание и спират на определените за това спирки.
За превоз на пътници между различни населени места се използва междуградския автобус. Той пътува на дълги разстояния без прекъсване и спира за разлика от градския автобус на едно място в населеното място. За слабо населените райони без наличие на обществен транспорт междуградските автобусни линии са с голямо значение.
Междуградските автобуси се създават да осигуряват повече комфорт и удобство на пътниците поради факта, че те прекарват значителна част време в тях. Оборудват се с: удобни седалки с подлакътници, някои с добавка сгъваема маса; осветителни тела и климатична инсталация, които могат да се ползват индивидуално без смущение на останалите пътници; рафтове за багаж над местата за сядане; техника за прожекция на филми; наличие на тоалетно помещение в някои модели автобуси.
Автобусът е ежедневно масово използвано средство за транспорт.
Обикновено превозът с автобус е сигурна форма на транспорт и автобусните произшествия са рядкост, но при наличие на катастрофа нараняванията може да са много сериозни и да бъдат с дългосрочни последици.
Управлението на автобус по оживените улици или опасни пътища не е лесно. Водачът трябва да осъществява навигацията на автобуса с непрекъснато внимание и концентрация, за да осигури безопасност на пътуващите.
Често срещани причини за възникване на инциденти с автобуси са: неопитност на водача; разсеяност или небрежност от страна на водача; превишаване на скоростта от допустимата норма; внезапно спиране на автобуса.
Водач, употребил алкохол или упойващи вещества, поставя в голям риск пътниците. Умората на водача също играе важна роля за създаване на опасни ситуации.
Други рискови обстоятелства за предизвикване на злополуки са: лоши климатични условия (сняг, дъжд, поледици); лошо поддържани или опасни пътища; дефектно оборудване в автобуса; недобра техническа поддръжка на автобуса и др.
Често автобусите са пренаселени и някои пътници се налага да стоят прави. Честото спиране на автобуса поставя в реална опасност както пътуващите, така и близо намиращи се до автобуса други участници в движението.
Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон, получава травми от удари в части на автобуса и "излитане" и падане на пода на автобуса.
Поради големия размер и тегло на автобуса и висок център на тежестта, дори и при ниски скорости, силата на удара може да бъде много тежка.
Автобусните инциденти могат да доведат до смърт или да оставят оцелели жертви с наранявания, променящи целия им живот, които могат да включват: травматична мозъчна травма, наранявания на гръбначния стълб, изгаряния, ортопедична травма и т.н.
В автобуса има много структурни елементи, които могат да излетят във въздуха след удара и да причинят травма на главата на пътуващите.
Наранявания на гръбначния стълб също са чести поради ефекта на "камшичен удар" на катастрофа.
Тъй като пътниците рядко имат предпазни колани, те може да паднат на автобусния под. Това може да доведе до тежки вътрешни наранявания.
Обикновено има тълпа в автобуса и след инцидент, хората могат да изпаднат в паника. Тази реакция може да доведе до тип наранявания в резултат на утъпкване, дори и ако лицето не е получило други травми при удара.
Други чести наранявания от автобусни произшествия са свързани с очите и лицето. Обикновено се дължат на летящите предмети и счупените стъкла. Тези видове наранявания могат трайно да променят целия живот на човек.
Пациентите обикновено ще трябва да ползват услугите на пластични хирурзи и очни специалисти, за да се поправят щетите. Тези наранявания често изискват множество операции и болезнени процедури. Областта на лицето е богата инервирана, така че деформацията може да бъде постоянна дори и с най-добрите грижи и лечение.
Когато автобусът е принуден да спре внезапно, винаги има риск пътникът да удари главата си на седалката или прозорец.
Внезапни тъпи травми от удар на главата могат да имат значителни последици за жертва на катастрофата. Малки тъпи травми на главата могат да доведат до загуба на съзнание, замъглено виждане, гадене и безсъние, докато тежка травма на главата може да доведе до припадъци, парализа, загуба на подвижност и когнитивни умения.
Наранявания на гръбначния стълб също са чести в автобусните произшествия, тъй като пътниците могат да "излетят" от местата си и да паднат в автобуса или изхвърлени от превозното средство. Сериозни наранявания на гръбначния стълб могат да доведат до парализа или дори смърт.
Ако силата на удара в автобуса е достатъчно силен и пътниците бъдат изхвърлени от местата си, има шанс пътниците на автобуса да получат сериозни наранявания, включително счупени кости и натъртвания.
Автобуси са проектирани с множество прозорци и други чупливи части. При катастрофа има реална и непосредствена опасност пътниците да пострадат от множество разкъсни рани, порезни рани и разкъсно-контузни рани. Тези видове наранявания могат да изглеждат с краткосрочни щети, но е възможно да имат дълготрайни последици: да оставят трайни белези и травми в резултат на опустошително нараняване на кожата, тъкани или нерви.
Пострадалите лица могат да съдят водача или търговското дружество, на което принадлежи автобуса - или и двете - за щети, включително болка и страдание, медицински разходи, загуба на доходи, за увреждания и обезобразяване.
Коментари към Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с лек автомобил, товарен автомобил тип пикап или фургон МКБ V73