Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V70
Степента на травмите на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, е в зависимост от: скоростта на автобуса; местоположението на пътника в автобуса; правостоящ или седнал е пътника и др.
Автобусът е моторно превозно средство, предназначено за превозване на пътници и имащо над 8 места. Служи за ефективно придвижване на голям брой хора и обикновено има няколко врати.
Автобусите се използват за различни дейности: обществен градски транспорт; междуградски транспорт; училищен транспорт; туристически и екскурзионен вид транспорт; може да се използват под наем; за рекламни или политически кампании и т.н.
В туристическата индустрия автобусите са много разпространени - позволяват на туристите да видят местните забележителности или природа, извършват се с тях тур-обиколки, като автобусите, използвани за тази цел са най-често с отворена конструкция.
В доста страни за превоз на ученици се използват специални автобуси със специфичен дизайн, задължително боядисани в жълто и оборудвани с предпазни и обезопасителни съоръжения.
Автобусите за обществен градски транспорт превозват пътници в градските райони, от крайни квартали към централни части и т.н. Движат се по разписание и определен маршрут и спират на определени за това спирки.
Междуградският автобус служи за превоз на пътници между различните населени места. За разлика от градския автобус, който има чести спирания в целия град, междуградският има едно спиране на централно място в рамките на града, и пътува на дълги разстояния, без да спира изобщо. Междуградските автобусни линии са от първостепенно значение за слабо населените селски райони, които имат малък или никакъв обществен транспорт.
Тъй като пътниците прекарват значителен период от време в междуградските автобуси, те са снабдени с повече удобство и комфорт: удобни седалки с подлакътници, някои в допълнение със сгъваеми маси; рафтове за багаж над местата за сядане; осветителни тела и климатична инсталация, които могат да се ползват индивидуално без смущение на останалите пътници; наличие на тоалетно помещение в някои модели автобуси; прожекция на филми.
За повечето хора използването на автобус е ежедневно средство за транспорт.
Автобусните инциденти са рядкост, но при тяхното наличие, нараняванията може да са опустошителни. Обикновено пътуването с автобус е сигурен начин за транспорт. Но ако се случи автобусна катастрофа, претърпените травми може да бъдат с дългосрочни последици.
Навигацията на автобус по оживените улици или опасни пътища не е лесна задача. Водачът трябва да остане концентриран и внимателен по всяко време, за да гарантира безопасността на пътниците.
Неопитни водачи могат да направят сериозни грешки, които да изложат пътниците на риск, както и превишаване на скоростта, внезапното спиране на автобуса, небрежност или разсеяност от страна на шофьора.
Шофиране в пияно състояние е рисков фактор за живота на пътниците и водачът бива подведен под отговорност за инцидента, който е причинил в нетрезво състояние. Умората на водача на автобуса също оказва влияния за предизвикване на инциденти.
Други обстоятелства, носещи риск за катастрофи, са: недобре поддържани или опасни пътища; лоши атмосферни условия (дъжд, сняг, поледици); недобра техническа поддръжка на автобуса; дефектно оборудване в автобуса (за безопасност и местоположението на страничните огледала).
Понякога автобусите са твърде пренаселени и някои пътници стоят прави. Честото спиране по маршрута на автобусната линия на превозното средство поставя на риск както пътниците, така други в близост участници в движението.
Основните травми на лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно, засягат главата, шийната област, гръбначният стълб и костите на крайниците.
При рязкото спиране на автобуса пътникът може да удари главата си в седалката или стъклото. В резултат на това може да се получат порезни рани, охлузвания, кръвонасядания.
Вследствие на рязката флексия на шията се образува камшичест удар, който се характеризира с нараняване на меките тъкани.
Възможни са навяхвания или счупване на костите на крайниците.
В автобуса има много чупливи елементи от структурата му, които могат да причинят разкъсно-контузни и разкъсни рани на пострадалите лица.
Вътрешните органи се увреждат от сътресението на тялото. Нараняванията се изразяват с кръвонасядания.
Водачът на автобуса се удря във волана с предната част на тялото си, при което получава кръвонасядания и разкъсвания в мястото на удара.
При удар в таблото за управление водачът се сдобива с охлузвания, кръвонасядания и разкъсни рани, разположени най-вече по долните крайници.
Коментари към Лице, намиращо се в автобус и пострадало при неговото сблъскване с пешеходец или с животно МКБ V70