Лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V55
Травматичните наранявания на лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, се резултат от удари с части на кабината, сътресението на тялото и неговото притискане при силна деформация на товарния автомобил.
Влакът се определя като вид превозно средство за транспорт на пътници и товар, което се движи по железопътни релси. Проектирано е с наличие на няколко скачени вагони и локомотив, чрез който се осъществява движението.
Товарният автомобил е моторно превозно средство на четири или повече колела, чието предназначение е транспорт на товар и хора.
Преди пикапите са се употребявали основно за работа, докато сега имат по-широка употреба и са предпочитани от хора, чиито хобита са свързани с природата, за пренос на много багаж и т.н. Повечето пикапи са с открита задна каросерия.
Като най-важно положително качество на пикапите се откроява тяхната висока проходимост. Те успяват да достигнат до места, които са недостъпни за други моторни превозни средства.
Фургонът или т.нар. ван е предпочитано транспортно моторно превозно средство от фирми с "мобилна" дейност - фирми, занимаващи се с услуги по домовете, за доставяне, ремонт и инсталация на уреди и др. Много туристически агенции, курорти, екскурзионни мероприятия, църкви, колежи, хотели, летища и други организации предпочитат употребата на ванове за превоз на клиенти и багаж.
По-големият размер на вана предлага повече простор и комфорт, но и затруднява управлението му.
Рискът от увреждания на гръбначния стълб при лица, пътуващи в товарен автомобил тип пикап или фургон и участващи в произшествие, е значително по-голям от този при лица в малки коли.
Нарушаване на изискванията за безопасност на товарния автомобил, водачите без опит, прекалената му натовареност са основни аспекти за възникване на опасни ситуации и инциденти. Състоянието и видът на пътя, натовареността на движението, скоростта и дистанцията на товарния автомобил са важни признаци, оказващи влияние върху вероятността от предизвикване на произшествия.
Травмите на лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство, са в повечето случаи тежки и множествени.
При удара на главата в стъклото или част от кабината се получават много на брой рани, фрактури на костите на черепа, увреждане на мозъка, изразяващо се с натъртване, кръвонасядане или кръвоизлив.
Черепномозъчната травма може да остави трайни последствия за пострадалия или да доведе до летален изход.
Възможни са фрактури на прешлени, най-вече в шийната или поясната област.
Ударът във волана оставя характерни за кормилото охлузвания, кръвонасядания и разкъсни рани, съпроводени в някои случаи със счупвания на ребра и гръдната кост и оформяне на гръден капак.
В резултат на удара в таблото за управление или част от купето се получават различни по обширност охлузвания, кръвонасядания и разкъсно-контузни рани, фрактури на костите на горните и долните крайници, счупвания на тазовите кости, разкъсвания на ставни връзки.
Вътрешните органи се увреждат от сътресението на тялото. Нараняванията им се изразяват с кръвонасядания, частични или пълни разкъсвания и откъсвания на органите.
При притискане на тялото уврежданията са локализирани най-често в гръдната и коремната зона, възможни са смачквания и размествания на органи.
Коментари към Лице, намиращо се в товарен автомобил тип пикап или фургон и пострадало при неговото сблъскване с влак или друго железопътно транспортно средство МКБ V55